Τη μείωση των εξόδων λειτουργίας του Εφοριακού Συμβουλίου με την μείωση των μελών του από πέντε σε τέσσερα, προτείνει η Ελεγκτική Υπηρεσία.
Τη μείωση των εξόδων λειτουργίας του Εφοριακού Συμβουλίου με την μείωση των μελών του από πέντε σε τέσσερα, προτείνει η Ελεγκτική Υπηρεσία, στα αποτελέσματα του ελέγχου συμμόρφωσης και διαχειριστικού ελέγχου του Συμβουλίου.
Το Εφοριακό Συμβούλιο ασκεί έλεγχο σκοπιμότητας στις αποφάσεις του Εφόρου Φορολογίας, αφού έχει εξουσία, όχι μόνο να επικυρώσει ή να ακυρώσει την απόφαση του Εφόρου Φορολογίας, αλλά και να τροποποιήσει την απόφασή του ή να εκδώσει νέα απόφαση σε αντικατάσταση της απόφασης του Εφόρου Φορολογίας.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, το συνολικό κόστος για τη λειτουργία του Συμβουλίου κατά τα έτη 2018 και 2019 ανήλθε στο ποσό των €497.913 και €524.315, αντίστοιχα, συμπεριλαμβανομένων ποσών ύψους €85.505 και €109.132, αντίστοιχα, που αφορούν στη μισθοδοσία των υπαλλήλων που είναι τοποθετημένοι/ αποσπασμένοι στο Συμβούλιο, καθώς και στην αμοιβή συμβούλου, με τον οποίο έχει συναφθεί συμφωνία παροχής υπηρεσιών. Το συνολικό κόστος λειτουργίας του ΕΦ.ΣΥ. από το έτος ίδρυσής του (2000) μέχρι τον Δεκέμβριο του 2019 ανήλθε σε περίπου €12 εκατ., αναφέρεται.
«Από τον έλεγχο του ΕΦ.ΣΥ. διαπιστώσαμε ότι το ετήσιο κόστος λειτουργίας του είναι ψηλό και ανέρχεται τουλάχιστον στις €450.000, ενώ η μέση ετήσια αξία του ύψους της φορολογίας για την οποία κλήθηκε να εξετάσει ενστάσεις στα 20 χρόνια ζωής του, είναι περίπου €3 εκατ.», αναφέρεται στην έκθεση.
Παράλληλα, η ΕΥ εισηγείται την τροποποίηση της νομοθεσίας, ώστε το Εφοριακό Συμβούλιο να ασκεί μόνο έλεγχο νομιμότητας (και όχι και έλεγχο σκοπιμότητας) επί των αποφάσεων του Εφόρου.
Κατά την άποψη της Υπηρεσίας μας, αναφέρεται στην έκθεση, αυτό δεν αποτελεί καλή πρακτική, αφού πρόκειται ουσιαστικά για δεύτερο διοικητικό όργανο που έχει τις ίδιες εξουσίες με το πρώτο. Αν το ΕΦ.ΣΥ. είχε εξουσία άσκησης ελέγχου νομιμότητας (και όχι και σκοπιμότητας) ενδεχομένως, αν λειτουργούσε αποτελεσματικά και ταχέως, να μπορούσε να θεωρηθεί ότι αποτελεί ένα χρήσιμο Κατά την άποψη της Υπηρεσίας μας, αυτό δεν αποτελεί καλή πρακτική, αφού πρόκειται ουσιαστικά για δεύτερο διοικητικό όργανο που έχει τις ίδιες εξουσίες με το πρώτο.
Επίσης, με βάση στοιχεία του ΕΦ.ΣΥ., στις 31.12.2019 εκκρεμούσαν προς εξέταση συνολικά 18 Ι.Π. για ποσό φόρου περίπου €2,7 εκ., χωρίς τόκους και επιβαρύνσεις, ενώ εκκρεμούσαν προς εξέταση, πέραν του ενός έτους, 8 ΙΠ, οι οποίες κατατέθηκαν την περίοδο Φεβρουαρίου–Δεκεμβρίου του 2018 και αφορούσαν σε ποσό φόρου €517.264, χωρίς τόκους και επιβαρύνσεις.
Κατά την ΕΥ, η καθυστέρηση οφείλεται κυρίως στην άσκηση ελέγχου σκοπιμότητας από το Εφοριακό Συμβούλιο και στη μη ύπαρξη χρονοδιαγραμμάτων για κατάθεση των αναγκαίων στοιχείων στο Συμβούλιο από το Τμήμα Φορολογίας ή/και τους φορολογούμενους για την εξέταση μιας υπόθεσης.
Επίσης, η ΕΥ κάνει λόγο για προβλήματα ασφάλειας στο κτήριο που στεγάζεται το Εφοριακό Συμβούλιο και ότι δεν διασφαλίζεται η ανεξαρτησία του Εφοριακού Συμβουλίου, με την απόσπαση σε αυτό φοροτεχνικού προσωπικού που υπάγεται στον Έφορο Φορολογίας.
Πηγή: ΚΥΠΕ
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.