Με τον κ. Προδρόμου έχουμε άριστη συνεργασία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εκεί που χρειάζεται δεν διαφωνήσαμε, λέει ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ.
Η συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα δημόσια σχολεία με σταθερό ζητούμενο την προστασία της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών, αποτελεί βασικό παρονομαστή για την ΟΕΛΜΕΚ και τα 6.000 μέλη της
O νέος πρόεδρος της οργάνωσης Θέμης Πολυβίου εστιάζει στις προκλήσεις που συνεχώς αναδύονται στην παιδεία από την ιδιαίτερη κατάσταση που διαμορφώνει ο κορωνοϊός. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εφαρμογή πρωτοκόλλων, διδασκαλία μαθητών που βρίσκονται σε περιορισμό κ.ά. Αναφέρεται παράλληλα σε προβλήματα που χρονίζουν, υπογραμμίζοντας την ανάγκη χάραξης εθνικής στρατηγικής για την εκπαίδευση, η οποία θα πρέπει να ακολουθείται ανεξαρτήτως του ποιος βρίσκεται στην εξουσία.
Σε περίοδο πανδημίας εκπαιδευτικοί εκτίθενται σε κίνδυνο, με δεδομένο και το ηλικιακό πλαίσιο στο οποίο ανήκουν οι περισσότεροι. Τι έχει διεκδικήσει και τι προτίθεται να διεκδικήσει η ΟΕΛΜΕΚ για την προάσπιση της υγείας των μελών της; Ζούμε και εργαζόμαστε, όπως και ολόκληρος ο κυπριακός λαός, κάτω από αντίξοες συνθήκες. Η κατάσταση φυσικά στα σχολεία είναι πολύ πιο δύσκολη, γιατί έχουμε να διαχειριστούμε χιλιάδες παιδιά, των οποίων πρέπει να προστατεύσουμε την υγεία. Για να προστατεύσουμε την υγεία των συναδέλφων και να διευκολύνουμε το έργο τους, κάναμε έρευνα στα σχολεία και τα πορίσματα τα έχουμε καταθέσει στο ΥΠΠΑΝ αξιώνοντας:
- Άμεση διενέργεια μαζικών και δωρεάν τεστ στα σχολεία. - Κάλυψη των εκπαιδευτικών όπως και φυσικά όλων των εργαζομένων, οι οποίοι έχουν παιδιά που βρίσκονται σε περιορισμό.
- Ξεκαθάρισμα του καθεστώτος για τους συναδέλφους που βρίσκονται υπό περιορισμό (άδειες, κ.ά.).
- Λήψη μέτρων για αυστηρή εφαρμογή των πρωτοκόλλων.
- Εφαρμογή επιπρόσθετων μέτρων προστασίας για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες (π.χ. να εργάζονται από το σπίτι).
- Αναβάθμιση των τεχνολογικών εξοπλισμών των σχολείων, τον εφοδιασμό των παιδιών με ηλεκτρονικές συσκευές, κ.ά.
- Γενικά, εκείνο που απαιτούμε είναι τη λήψη πρόσθετων μέτρων, χωρίς χρονοτριβή, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρουσιάζονται στα σχολεία με επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού.
«Ζητάμε κοινό συνταξιοδοτικό σχέδιο»Συνταξιοδοτικό. Για παράδειγμα, κάποιος εκπαιδευτικός που έχει μονιμοποιηθεί μετά το 2011 ενώ παρέχει το ίδιο έργο, αντιμετωπίζεται από το κράτος διαφορετικά.Το θέμα είναι ακριβώς όπως το θέτετε. Εργαζόμενοι οι οποίοι προσφέρουν το ίδιο έργο, που εργάζονται στον ίδιο εργοδότη, αμείβονται διαφορετικά. Είναι μια κατάφωρη αδικία που έχει δημιουργήσει δύο τάξεις εργαζομένων. Για μας είναι το κορυφαίο πρόβλημα που έπρεπε να επιλυθεί χθες και γι’ αυτό, αν διαπιστώσουμε ότι το Υπουργείο Οικονομικών συνεχίζει να κωλυσιεργεί δεν θα διστάσουμε να πάρουμε δυναμικά μέτρα και να βγούμε στους δρόμους. Έχει συναδέλφους που αφυπηρέτησαν και δεν πήραν τίποτα, αντιμετωπίζοντας σοβαρό οικονομικό πρόβλημα. Η κυβέρνηση μάς εμπαίζει και κωλυσιεργεί, αφού δεν προχωρά στην επίλυση του προβλήματος και δεν προχώρησε σε κατάθεση πρότασης, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, όπως μας υποσχέθηκε. Με την ανάληψη των καθηκόντων του το νέο ΚΔΣ έθεσε το θέμα στην πρώτη συνεδρία του. Ζητάμε κοινό συνταξιοδοτικό σχέδιο για όλους. Στις 3 Νοεμβρίου έχει οριστεί συνεδρία της ΜΕΠΕΥ για συζήτηση του θέματος. Αναμένουμε να μας επιδοθεί η πρόταση της κυβέρνησης. Πριν η σημερινή Βουλή διαλυθεί, και προκηρυχθούν οι επόμενες βουλευτικές εκλογές, τον Μάη του 2021, το θέμα πρέπει να είναι λυμένο.
Πόσο εφικτή είναι η στόχευση στις εξετάσεις τετραμήνων στο πλαίσιο των έκτακτων συνθηκών;Όπως γνωρίζετε η Βουλή ψήφισε τροποποιήσεις στη σχετική νομοθεσία που θα τεθούν σε εφαρμογή, αν το επιτρέψουν οι συνθήκες, στην τρέχουσα σχολική χρονιά. Ζητούμε οι αλλαγές αυτές να αξιολογηθούν από ειδική επιτροπή ώστε να διαπιστωθεί, αν υπάρχουν άλλα προβλήματα, για να γίνουν οι αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις. Φυσικά αυτό θα γίνει αν το επιτρέψουν οι συνθήκες και εφαρμοστούν οι αλλαγές. Θέσαμε το θέμα και στη συνάντηση που είχαμε με τον ΥΠΠΑΝ, ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα και να αδικηθούν τα παιδιά. Απαιτούμε την ύπαρξη «Σχεδίου Β», ώστε αν η πανδημία δημιουργήσει προβλήματα, οι εξετάσεις να αναβληθούν, τουλάχιστον για φέτος. Θα παρακολουθούμε το θέμα και σε συνεργασία με το ΥΠΠΑΝ θα πάρουμε τις ανάλογες αποφάσεις.
Μαθητές δύο ταχυτήτων Ως ΟΕΛΜΕΚ γνωρίζετε αν το Υπουργείο Παιδείας έχει διασφαλίσει όλα τα απαραίτητα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση; (Υπολογιστές, σύνδεση, ταχύτητα, ετοιμότητα μαθητών και εκπαιδευτικών). Στη συνάντηση με τον ΥΠΠΑΝ ζητήσαμε πληροφόρηση για το στάδιο που βρίσκεται η αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού, ώστε να επιτρέπεται η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, χωρίς να υπάρχει η ανάγκη να επιστρατεύεται ο εξοπλισμός των εκπαιδευτικών. Όσον αφορά την αναβάθμιση της συνδεσιμότητας και της ταχύτητας του διαδικτύου, ο ΥΠΠΑΝ μας ανέφερε ότι η Cyta συνεχίζει τις εργασίες για ενίσχυση των συστημάτων στα σχολεία. Όπως είναι σήμερα η κατάσταση, δυστυχώς, υπάρχουν πολλά προβλήματα με τα συστήματα των σχολείων, την έλλειψη ηλεκτρονικών υπολογιστών, κ.ά. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ενιαία πολιτική για την κατ’ οίκον εκπαίδευση των παιδιών που μπαίνουν σε περιορισμό και απουσιάζουν. Οι συνάδελφοι κάνουν ό,τι μπορούν με την ασύγχρονη εκπαίδευση και άλλες μεθόδους, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό, γιατί δημιουργεί μαθητές δύο ταχυτήτων. Παράλληλα, έχουμε προχωρήσει σε όλες τις ενέργειες ώστε να είμαστε έτοιμοι, όσο εξαρτάται από μας να προχωρήσουμε στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Οι κόκκινες γραμμέςΠοια είναι η κόκκινη γραμμή της ΟΕΛΜΕΚ όσον αφορά τα κρούσματα κορωνοϊού στα σχολεία; Σίγουρα η φυσική παρουσία των παιδιών στα σχολεία δεν μπορεί να συγκριθεί ούτε να αντικατασταθεί με οτιδήποτε άλλο. Από την άλλη, σημαντικό στοιχείο είναι η διαφύλαξη της υγείας τόσο των παιδιών όσο και των εκπαιδευτικών και του υπόλοιπου προσωπικού των σχολείων. Τις κόκκινες γραμμές θα τις καθορίσουν οι ειδικοί και το Υπουργείο Υγείας. Αν η κατάσταση φυσικά φτάσει στο απροχώρητο και δεν ληφθούν μέτρα, δεν θα διστάσουμε να καλέσουμε τους συναδέλφους να προχωρήσουν στην κατ’ οίκον εκπαίδευση, για να προστατεύσουμε την υγεία τους και την υγεία των παιδιών.
Θεωρείτε ότι έχουν πρακτική εφαρμογή τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία;Για το θέμα των πρωτοκόλλων, από την πρώτη στιγμή, αφού ζήσαμε τα δεδομένα της σχολικής ζωής, απαιτήσαμε οι μαθητές να φοράνε μάσκες και στα διαλείμματα, αφού δεν τηρούν τις αποστάσεις. Ευτυχώς, με τα τελευταία μέτρα, καθιερώθηκε και αυτό. Δυστυχώς, σε πολλές περιπτώσεις παρατηρούμε ότι δεν εφαρμόζεται το συγκεκριμένο μέτρο. Παράκλησή μας προς τους γονείς είναι να ενώσουν μαζί μας τις δυνάμεις τους ώστε να καταστεί δυνατή η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου. Συνεχίζει φυσικά να υπάρχει πρόβλημα με την υποδομή πολλών σχολείων για την εφαρμογή των μέτρων και ειδικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση από τις σχολικές μονάδες.
Τι γίνεται με τη μισθοδοσία εκπαιδευτικών που αναγκάζονται να μείνουν στο σπίτι, για να προσέχουν τα ανήλικα παιδιά τους;Όπως ανέφερα, έχουμε θέσει το θέμα και έχουμε απαιτήσει από τον ΥΠΠΑΝ να εφαρμοστεί ενιαία πολιτική για όλους τους εργαζόμενους. Ο γεν. διευθυντής του ΥΠΠΑΝ μάς ανέφερε ότι εντός των ημερών θα εκδοθεί σχετική εγκύκλιος από το Υπουργείο Οικονομιών όπου θα αντιμετωπίζεται το θέμα ενιαία, για όλους τους εργαζόμενους. Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς, δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν θα αποδεχτούμε μείωση ή αποκοπή μισθών για συναδέλφους που μένουν στο σπίτι για να προσέχουν τα ανήλικα παιδιά τους. Αυτοί οι συνάδελφοι μπορούν να συνεχίσουν την εργασία τους με την κατ’ οίκον εργασία.
Μπορεί να συνδράμει η ΟΕΛΜΕΚ στην οικονομική στήριξη των σχολείων, ώστε να λύνονται ταχύτερα κάποια πρακτικά προβλήματα;Η ΟΕΛΜΕΚ συμβάλλει στην επίλυση πολλών προβλημάτων. Οικονομικά δεν μπορούμε να συνδράμουμε, γιατί δεν μας επιτρέπει το καταστατικό μας. Η οικονομική στήριξη των σχολείων είναι αποκλειστικά θέμα της εκάστοτε κυβέρνησης. Να ξεκαθαρίσω όμως ότι δεν είναι λίγες οι φορές που η ΟΕΛΜΕΚ επιχορηγεί και είναι συνδιοργανωτής σε πολλές εκδηλώσεις σχολείων. Παράλληλα, τεράστια είναι η συμβολή συναδέλφων στην ενίσχυση των άπορων παιδιών. Πολλοί συνάδελφοι, και αξίζουν συγχαρητηρίων, βοηθούν άπορα παιδιά είτε με συσσίτιο καθημερινά από την καντίνα του σχολείου είτε με την αγορά ρουχισμού είτε τροφίμων για τις οικογένειές τους.
Ποιο είναι το ποσό που μπορεί να διαθέτει το ταμείο ενός διευθυντή σχολείου; Αρκεί για τις καθημερινές ανάγκες;Μιλάμε για ένα μηδαμινό ποσό που μπαίνει στην αρχή κάθε σχολικού έτους στο ταμείο διευθυντών. Το ύψος του εξαρτάται από τον αριθμό των μαθητών του σχολείου. Για σχολείο λ.χ. με 400 περίπου μαθητές, το ποσό από τη σχολική εφορεία είναι περίπου 2.500 ευρώ. Μπορεί να διατεθεί μόνο για την πρόνοια των παιδιών: αγορά υπολογιστών, προσωπικών ειδών για άπορα παιδιά, συμμετοχή τους σε εκδρομές, κ.ά. Θέση μας είναι να αυξηθεί το συγκεκριμένο ποσό ώστε να μπορούν οι διευθυντές να καλύψουν τις ανάγκες που καθημερινά παρουσιάζονται στα σχολεία.
Άριστες σχέσεις με Προδρόμου
Εκπαιδευτικοί ενίοτε βάλλουν κατά της ΟΕΛΜΕΚ ότι κινείται επικουρικά υπέρ του Υπ. Παιδείας. Τι θα απαντούσατε;Η ΟΕΛΜΕΚ διαχρονικά αγωνίζεται για την προώθηση της επίλυσης των προβλημάτων και την προάσπιση των συμφερόντων των εκπαιδευτικών, των παιδιών και γενικά του δημόσιου σχολείου. Δεν είναι λίγες φορές που κατεβήκαμε στους δρόμους και αντιδράσαμε για την επίλυση προβλημάτων, όπως το 2018, όπου 15.000 εκπαιδευτικοί δώσαμε μάχη και την κερδίσαμε. Δεν βλέπουμε ως αντίπαλο το Υπουργείο Παιδείας και τον εκάστοτε υπουργό, αλλά ως συνεργάτη. Εκεί, όμως που παρατηρείται κωλυσιεργία η αντίδρασή μας είναι δεδομένη. Δεν πρέπει να έχει θέση στην εκάστοτε ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ ο κυβερνητικός συνδικαλισμός. Δύναμή μας είναι οι 6.000 εκπαιδευτικοί. Εκείνο που απαιτείται είναι η χάραξη εθνικής στρατηγικής για την εκπαίδευση, ώστε ανεξαρτήτως του ποιος βρίσκεται στην εξουσία, να ακολουθείται αυτή η στρατηγική και να προχωράμε μπροστά.
Ποιες οι σχέσεις της οργάνωσης με τον κ. Προδρόμου; Ποια στοιχεία θεωρείτε ότι πρέπει να έχει η ηγεσία της παιδείας και δη ο εκάστοτε υπουργός;Με τον κ. Προδρόμου έχουμε άριστη συνεργασία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εκεί που χρειάζεται δεν διαφωνήσαμε. Παράδειγμα η περίπτωση της αλλαγής του ωραρίου λειτουργίας των λυκείων. Είμαστε ανοικτοί σε συνεργασία αλλά προειδοποιούμε, παράλληλα, ότι όταν χρειαστεί θα βρεθούμε και αντιμέτωποι. Μιλώντας γενικά για το προφίλ του εκάστοτε υπουργού, έχουμε ανάγκη έναν συναινετικό υπουργό, που στόχο θα έχει την επίλυση προβλημάτων, τη χάραξη εθνικής πορείας για την εκπαίδευση μιας ημικατεχόμενης πατρίδας. Θέλουμε έναν υπουργό να καλλιεργεί κουλτούρα προόδου και συνεργασίας για το καλό της εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, ως ευρωπαϊκή χώρα πρέπει να έχουμε στις προτεραιότητές μας και τη χάραξη ευρωπαϊκής πορείας, πολιτικής υποδοχής των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία κ.ά. Με δυο λόγια ένας υπουργός Παιδείας πρέπει να είναι ανθρώπινος, να έχει συγκεκριμένο πλάνο και να συνεργάζεται με όλους τους φορείς της παιδείας μακριά από συμφέροντα και σκοπιμότητες.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.