Γρήγορα τεστ κορωνοϊού στα σχολεία, αναφέρθηκε σε σύσκεψη στο Υπουργείο Παιδείας

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 22.10.2020
Γρήγορα τεστ κορωνοϊού στα σχολεία, αναφέρθηκε σε σύσκεψη στο Υπουργείο Παιδείας

Γρήγορα τεστ ανίχνευσης κορωνοϊού θα χρησιμοποιηθούν μέσα στα σχολεία, αναφέρθηκε σε σημερινή σύσκεψη στο Υπουργείο Παιδείας, στην οποία, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΟΕΛΜΕΚ Θέμη Πολυβίου, συζητήθηκε, μεταξύ άλλων, το θέμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και το θέμα του κορωνοϊού.


Στη σύσκεψη, στην οποία προέδρευσε ο Υπουργός Παιδείας, συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών οργανώσεων και των συνδέσμων γονέων.

Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Θέμης Πολυβίου, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ μετά την σύσκεψη είπε ότι το Υπουργείο τους ενημέρωσε ότι οι μαθητές και οι καθηγητές στα σχολεία όπου έχουν εμφανιστεί κρούσματα με κορωνοϊό δεν ξεπερνούν τους 400-500.

Άρα, όπως τους αναφέρθηκε, δεν είναι ανησυχητική η κατάσταση προς το παρόν.

Σε ερώτηση για τη σύσκεψη, ο κ. Πολυβίου είπε πως ο Υπουργός Παιδείας τους ενημέρωσε για τις σημερινές αποφάσεις του Υπουργικού και συγκεκριμένα για τη χρήση της μάσκας και τα διαλείμματα.

Ανέφερε, επίσης, ότι ο Υπουργός τους ενημέρωσε πως δεν θα γίνονται εκδρομές στα σχολεία, κλπ και σε ερώτηση που έθεσαν οι γονείς το θέμα των εκδρομών στην Κακοπετριά, ο κ. Προδρόμου είπε ότι θα γίνει αυστηρή σύσταση ότι δεν πρέπει να γίνουν ούτε και αυτές.

Ο κ. Πολυβίου είπε πως ο Υπουργός Παιδείας τους ενημέρωσε ότι συστάθηκε ειδική επιτροπή με γιατρούς και επιδημιολόγους , η οποία επιτροπή θα έχει άμεση επικοινωνία με τους Διευθυντές των σχολείων για να ενημερώνεται για τα κρούσματα και τα περιστατικά και να βοηθάει την ιχνηλάτηση.

«Σε κάθε σχολείο θα συσταθεί μια μικρή ομάδα για έλεγχο και χειρισμό των περιστατικών. Θα ενημερώνονται οι επιθεωρητές πιο συχνά και θα επισκέπτονται τα σχολεία. Υπάρχει ένα ειδικό ερωτηματολόγιο που έγινε από το Υπουργείο Υγείας και θα συμπληρώνεται και θα διαπιστώνεται από το ερωτηματολόγιο αν υπάρχουν προβλήματα εκεί και θα παίρνουν μέτρα . Επίσης, οι Διευθυντές θα έχουν τη δυνατότητα με μια ειδική γραμμή και ηλεκτρονικά να αναφέρουν τα περιστατικά», πρόσθεσε.

Ανέφερε, επίσης, ότι ενημερώθηκαν πως θα γίνει εισαγωγή 200.000 περίπου γρήγορων τεστ και θα χρησιμοποιηθούν αρκετά από αυτά και μέσα στα σχολεία.

Σημείωσε ότι θα γίνει σεμινάριο για τους Διευθυντές, ούτως ώστε να ξέρουν πως θα χειριστούν τις υποθέσεις και θα έχουν ενώπιον τους σχεδιαγράμματα όλων των τάξεων, ώστε σε περίπτωση κρουσμάτων αμέσως να γνωρίζουν με ποιους κάθεται και να γίνεται η ιχνηλάτηση.

Ανέφερε, επιπρόσθετα, πως κάποιος που ήταν υπό περιορισμό για να επιστρέψει στο σχολείο θα πρέπει να φέρνει χαρτί από το Υπουργείο Υγείας.

Αναφορικά με τα λεωφορεία, ο κ. Πολυβίου είπε ότι θα είναι υποχρεωτική η μάσκα και στα λεωφορεία, ενώ όπως τους ενημέρωσε ο Υπουργός δεν συζητείται θέμα αλλαγής προς το παρόν του ωραρίου του σχολείου.

Ερωτηθείς ποια ήταν η κατάληξη της σύσκεψης, ο κ. Πολυβίου είπε πως η κατάληξη ήταν ότι «θα παρακολουθούμε την κατάσταση, θα βρισκόμαστε σε μια πιο συνεχή επικοινωνία για να δούμε πως προχωρούμε».


Έγγραφο ΟΕΛΜΕΚ

Έγγραφο με τις θέσεις και τις διαπιστώσεις που έκαναν τα στελέχη της στα σχολεία σχετικά με τα προβλήματα που παρουσιάζονται στα σχολεία λόγω της πανδημίας, παρέδωσε σήμερα στον Υπουργό Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομο Προδρόμου, η ΟΕΛΜΕΚ.

Στο έγγραφο της η ΟΕΛΜΕΚ αναφέρει ότι η πανδημία του κορωνοϊού αναμφίβολα διαμορφώνει αντίξοες συνθήκες για τη λειτουργία των σχολείων.

«Ταυτόχρονα, η ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων τις τελευταίες μέρες προκαλεί έντονη ανησυχία. Πέρα από τις δυσκολίες που υπήρχαν από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, μεγάλα προβλήματα δημιουργούνται σε σχολεία όπου εντοπίζονται επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού», προσθέτει.

Αναφέρει, επίσης, ότι τα προβλήματα αυτά αφορούν, μεταξύ άλλων, την ελλιπή στήριξη και καθοδήγηση των σχολικών μονάδων στη διαχείριση της κατάστασης, την απουσία μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών από τα σχολεία λόγω των οδηγιών που παίρνουν για αυτοπεριορισμό -χωρίς να αντικαθίστανται άμεσα από άλλους εκπαιδευτικούς-, την έκταση και τη διαδικασία διενέργειας των τεστ κορωνοϊού, τη διεξαγωγή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κ.ά.

Σημειώνει ότι τα πιο πάνω προβλήματα καθιστούν αναγκαία τη λήψη πρόσθετων μέτρων, χωρίς χρονοτριβή, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρουσιάζονται στα σχολεία με επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού, όπως τα πιο κάτω: Δημιουργία ομάδας (είτε στο ΥΠΠΑΝ είτε στο Υπουργείο Υγείας) καθοδήγησης και ιχνηλάτησης ειδικά για τα σχολεία, αποστολή συγκεκριμένων γραπτών οδηγιών στις σχολικές μονάδες, για τις   αρμοδιότητες που έχουν ανατεθεί αναφορικά με τις διαδικασίες ιχνηλάτησης, άμεση αντικατάσταση των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε αυτοπεριορισμό, όχι αργότερα από τη δεύτερη μέρα απουσίας τους από τα σχολεία, άμεση διενέργεια μαζικών και δωρεάν τεστ στα σχολεία όπου εντοπίζονται κρούσματα, αυστηρές οδηγίες προς γονείς/κηδεμόνες για να μη στέλνουν τα παιδιά τους στα σχολεία όταν υπάρχει υποψία κορωνοϊού, διαμόρφωση ενιαίας πολιτικής για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που θα εφαρμόζεται από όλα τα σχολεία, πιστοποίηση διενέργειας των απολυμάνσεων στα σχολεία (σε ποιες αίθουσες/χώρους του σχολείου, από ποιους γίνονται κ.ά.) και δημόσια ανάρτηση όλων των εγκυκλίων/οδηγιών που αφορούν την πρόληψη και αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η ΟΕΛΜΕΚ αναφέρει, επίσης, ότι αν δεν διασφαλιστεί η άμεση λήψη των πιο πάνω μέτρων στις περιπτώσεις εντοπισμού κρούσματος σε σχολείο, που θα επιτρέπουν τη στοιχειώδη συνέχιση της λειτουργίας των συγκεκριμένων σχολείων, θα πρέπει να εξεταστεί το κλείσιμο του συγκεκριμένου σχολείου, για όσες μέρες χρειαστούν για την ολοκλήρωση των πιο πάνω μέτρων/ενεργειών.

Σχετικά με το θέμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η Οργάνωση επαναλαμβάνει τις θέσεις της Οργάνωσής ότι σε περίπτωση απουσίας ολόκληρου τμήματος η διδασκαλία συνεχίζεται με τη μέθοδο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τη χρήση τεχνολογικών μέσων (Microsoft Teams) σε πραγματικό χρόνο, ότι σε περίπτωση απουσίας μαθητή ή/και αριθμού μαθητών από ένα τμήμα επειδή βρίσκονται σε περιορισμό, οι εν λόγω μαθητές στηρίζονται με τη μέθοδο της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

«Παράλληλα, επαναλαμβάνουμε την εισήγηση της Οργάνωσής μας για διορισμό αντικαταστατών εκπαιδευτικών για τη στήριξη των εν λόγω μαθητών σε πραγματικό χρόνο με τη μέθοδο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.  Υπογραμμίζουμε εκ νέου ότι θέση της Οργάνωσής μας είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν εφαρμόζεται ο συνδυασμός εκπαίδευσης διά ζώσης με φυσική παρουσία ομάδας μαθητών και της ταυτόχρονης μετάδοσής της σε πραγματικό χρόνο σε ομάδα μαθητών οι οποίοι απουσιάζουν. Η πιο πάνω θέση της Οργάνωσης βασίζεται σε εκπαιδευτικούς, παιδαγωγικούς και θεσμικούς/νομικούς λόγους (προστασία προσωπικών δεδομένων)», προσθέτει.

Παράλληλα, η ΟΕΛΜΕΚ αναφέρει ότι «συνεχίζουν να υπάρχουν πολλά ερωτήματα και ασάφειες σχετικά με τη διαχείριση της κατάστασης, τα οποία περιλαμβάνουν και τα πιο κάτω: Τι γίνεται στις περιπτώσεις εκπαιδευτικών με παιδιά που βρίσκονται σε περιορισμό, ποια μέτρα προστασίας λαμβάνονται για συναδέλφους που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, θέματα που σχετίζονται με τους συναδέλφους που μπαίνουν σε περιορισμό (άδειες κ.ά.), σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διεξαγωγή των δειγματοληπτικών τεστ που θα έπρεπε να γίνουν για σκοπούς πρόληψης στα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς, σε ποιο στάδιο βρίσκεται η εξαγγελία του ΥΠΠΑΝ για δρομολόγηση πρόσθετων λεωφορείων, σε ποιο στάδιο βρίσκεται η αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού των σχολείων, που θα επιτρέπει την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, χωρίς να υπάρχει η ανάγκη να επιστρατεύεται ο τεχνολογικός εξοπλισμός των εκπαιδευτικών, σε ποιο στάδιο βρίσκεται η αναβάθμιση της συνδεσιμότητας και ταχύτητας του διαδικτύου στα σχολεία μας, αν μπορούν να διεξαχθούν φέτος οι εξετάσεις τετραμήνων, αν το ΥΠΠΑΝ έχει προετοιμαστεί για την περίπτωση που δεν μπορούν να διεξαχθούν».

ΚΥΠΕ/ΔΝ/ΑΓΚ

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Σοβαρά προβλήματα σε Facebook, Instagram και WhatsApp - Τι δείχνει το Downdetector, τα memes στο Χ (φώτος, βίντεο)
ΚΟΣΜΟΣ

Σοβαρά προβλήματα σε Facebook, Instagram και WhatsApp - Τι δείχνει το Downdetector, τα memes στο Χ (φώτος, βίντεο)

Σοβαρά προβλήματα σε Facebook, Instagram και WhatsApp - Τι δείχνει το Downdetector, τα memes στο Χ (φώτος, βίντεο)

Σκιώδες υπουργικό ΔΗΣΥ για ακρίβεια - Τι δήλωσε η Αννίτα για αστόχευτες παροχές (βίντεο, φώτος)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σκιώδες υπουργικό ΔΗΣΥ για ακρίβεια - Τι δήλωσε η Αννίτα για αστόχευτες παροχές (βίντεο, φώτος)

Σκιώδες υπουργικό ΔΗΣΥ για ακρίβεια - Τι δήλωσε η Αννίτα για αστόχευτες παροχές (βίντεο, φώτος)

ΑΚΕΛ: Ο ΔΗΣΥ είναι το ακούραστο golden boy των τραπεζών
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΑΚΕΛ: Ο ΔΗΣΥ είναι το ακούραστο golden boy των τραπεζών

ΑΚΕΛ: Ο ΔΗΣΥ είναι το ακούραστο golden boy των τραπεζών

Ανησυχεί η επ. Παιδείας: Λίγα τα σχολεία με τζάμια ασφαλείας - Δεν αρκεί το κονδύλι, λένε οι Σχολικές Εφορείες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανησυχεί η επ. Παιδείας: Λίγα τα σχολεία με τζάμια ασφαλείας - Δεν αρκεί το κονδύλι, λένε οι Σχολικές Εφορείες

Ανησυχεί η επ. Παιδείας: Λίγα τα σχολεία με τζάμια ασφαλείας - Δεν αρκεί το κονδύλι, λένε οι Σχολικές Εφορείες

Άμεση ανάλυση: Γιατί το Ισραήλ βομβαρδίζει στη Συρία - Η στρατηγική ευκαιρία και οι στόχοι του Τελ Αβίβ
ΚΟΣΜΟΣ

Άμεση ανάλυση: Γιατί το Ισραήλ βομβαρδίζει στη Συρία - Η στρατηγική ευκαιρία και οι στόχοι του Τελ Αβίβ

Άμεση ανάλυση: Γιατί το Ισραήλ βομβαρδίζει στη Συρία - Η στρατηγική ευκαιρία και οι στόχοι του Τελ Αβίβ