Οι κύριες αιτίες των θανατηφόρων τροχαίων - Η αρνητική πρωτιά της Λευκωσίας

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΓΓΑΡΗΣ Δημοσιεύθηκε 5.10.2020
Οι κύριες αιτίες των θανατηφόρων τροχαίων - Η αρνητική πρωτιά της Λευκωσίας
Οι περισσότερες θανατηφόρες συγκρούσεις της δεκαετίας συνέβησαν Κυριακή (102 θανατηφόρες συγκρούσεις), ενώ οι λιγότερες σημειώθηκαν Δευτέρα (39

Από το 2010 μέχρι και το 2019 στη Κύπρο παρατηρήθηκαν συνολικά 505 θανατηφόρα δυστυχήματα και θρηνήσαμε 528 νεκρούς.


Θανατηφόρα δυστυχήματα

Την αρνητική πρωτιά στα θανατηφόρα δυστυχήματα είχε η Λευκωσία με σύνολο 153 θανατηφόρες συγκρούσεις, ακολουθεί η Λεμεσός με 146, η Λάρνακα με 77, η Πάφος με 68, μια θέση πριν το τέλος βρίσκεται η επαρχία της Αμμοχώστου με 43 θανατηφόρες συγκρούσεις και στη τελευταία θέση η Μόρφου με 18.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης πενταετίας (2010 – 2014) στη Λευκωσία σημειώθηκαν 80 θανατηφόρα δυστυχήματα ενώ κατά τη δεύτερη πενταετία ο αριθμός αυτός μειώθηκε στα 73, μια θετική εξέλιξη. Το ίδιο παρατηρείται και στην επαρχία της Λεμεσού αφού κατά την πρώτη πενταετία τα θανατηφόρα έφτασαν τα 77, ενώ την δεύτερη πενταετία μειώθηκαν στα 69. Στη Λάρνακα το 2010 – 2014 ανήλθαν στα 43 και στη δεύτερη μειώθηκαν κατά 9 φτάνοντας τα 34, μεγαλύτερη μείωση από όλες τις επαρχίες. Από την άλλη, αύξηση παρουσίασαν τα θανατηφόρα δυστυχήματα στην επαρχία Αμμοχώστου κατά η δεύτερη πενταετία και από 19 (2010 – 2014) ανήλθαν στα 24 (2015 – 2019). Στην Μόρφου διπλασιάστηκαν τα θανατηφόρα από 6 την πρώτη πενταετία στα 12 την δεύτερη.

Κατά την περίοδο 2010 – 2019, τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα σημειώθηκαν την χρονιά του 2011 (67) και τα λιγότερα το 2013 (41).

Νεκροί από τις συγκρούσεις

Από τους συνολικά 528 νεκρούς που θρήνησε η χώρα μας, τους περισσότερους είχε η Λευκωσία (158), όχι με μεγάλη διαφορά από τη Λεμεσό που θρήνησε 153. Τρίτη κατά σειρά επαρχία με τους περισσότερους νεκρούς κατά την εν λόγω δεκαετία ήταν η Λάρνακα με 79 νεκρούς, με απόσταση αναπνοής από την Πάφο που ακολουθά με 72. Η επαρχία της Αμμοχώστου και η Μόρφου ακολουθούν με 45 και 21 νεκρούς σε θανατηφόρα δυστυχήματα αντίστοιχα. Τους περισσότερους νεκρούς σε τροχαίες συγκρούσεις είχαμε το 2011 (71) και τους λιγότερους το 2013 (44).

Από τους 528 οι 421 ήταν πεζοί (120), οδηγοί (172) και μοτοσικλετιστές (129).Κατά τη πρώτη πενταετία οι θάνατοι πεζών από οδικές συγκρούσεις ανήλθε στους 54 ενώ τη δεύτερη πενταετία αυξήθηκαν σε 66. Δεν ισχύει το ίδιο για τους οδηγούς που έχασαν τη ζωή τους σε οδικές συγκρούσεις αφού ο αριθμός τους παρουσίασε μείωση κατά τη δεύτερη πενταετία (79) σε σχέση με τη πρώτη (93). Όσον αφορά τους μοτοσικλετιστές, κατά τα έτη 2010 – 2014 έχασαν τη ζωή τους 67 άτομα ενώ κατά τη δεύτερη πενταετία (2015 – 2019) 62.

Φύλο των νεκρών από τις τροχαίες συγκρούσεις

Από τους συνολικά 528 νεκρούς, η συντριπτική πλειοψηφία ήταν άντρες (408) και οι γυναίκες 120. Από τους 408 άντρες που έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο από το 2010 μέχρι και το 2019, η πλειοψηφία τους κατατάσσεται ηλικιακά στην κατηγορία 25 – 39 έτη (121 νεκροί). Η ηλικιακή κατηγορία που είχε τους αμέσως πιο πολλούς νεκρούς στους άντρες ήταν το εύρος μεταξύ 15 – 24 έτη με σύνολο 110 θανάτους. Το ηλικιακό εύρος άνω τον 60 κατατάσσεται τρίτο με 95 νεκρούς άντρες και ακολουθούν οι ηλικίες 40 – 59 με 77 νεκρούς και τέλος 0 – 14 ετών με 5 νεκρούς.

Όσον αφορά τις γυναίκες, το ηλικιακό εύρος με τους περισσότερους θανάτους ήταν αυτό των 60 και άνω με 53. Τα έτη 25 – 39 είχαν το αμέσως ψηλότερο επίπεδο με 23 νεκρές, ακολουθούμενο από το εύρος 40 – 59 με σύνολο 22 νεκρών. Στα έτη 15 -24 είχαμε 15 θανάτους και από 0 – 14 θρηνήσαμε ακόμα 7 γυναίκες σε οδικές συγκρούσεις.

Συνολικά, και από τα δύο φύλα και όσον αφορά το ηλικιακό εύρος, οι περισσότεροι νεκροί κατά την εν λόγω δεκαετία κατατάσσονταν μεταξύ των ηλικιών 60 και άνω (148 νεκροί), ακολουθούμενοι από τους νεκρούς στο ηλικιακό εύρος 25 – 39 έτη (144), έπειτα 125 νεκροί ηλικίας 15 – 24 και από τις ηλικίες 40 – 59 είχαμε ακόμα 99 θύματα και τέλος 12 ακόμα άτομα έχασαν την ζωή τους και ήταν μόλις από 0 μέχρι και 14 ετών. Αξίζει να αναφερθεί πως το ηλικιακό εύρος με τους περισσότερους νεκρούς κατά ην εν λόγω δεκαετία που ήταν τα 60 και άνω χρόνια, κατά τη δεύτερη πενταετία αυξήθηκαν οι θάνατοι αυτής της κατηγορίας και από 61 (2010 – 2014) ανήλθαν στους 87 την πενταετία 2015 – 2019.

Περισσότεροι θάνατοι βάσει της μέρας και της ώρας

Οι περισσότερες θανατηφόρες συγκρούσεις της δεκαετίας συνέβησαν Κυριακή (102 θανατηφόρες συγκρούσεις), ενώ οι λιγότερες σημειώθηκαν Δευτέρα (39).

Βάση της ώρας, οι περισσότερες θανατηφόρες συγκρούσεις έλαβαν χώρα από τις 16.00 μέχρι και τις 19.59 (110 θανατηφόρες συγκρούσεις), και 101 κατά τις ώρες 20.00 – 23.59. Τις λιγότερες θανατηφόρες συγκρούσεις είχαμε κατά τις ώρες 00.00 – 03.59 (69).

Κύριες αιτίες

Κύριες αιτίες των θανατηφόρων δυστυχημάτων υπήρξαν η απρόσεκτη και αμελής οδήγηση αλλά και η αλκοόλη. Κατά τη πρώτη πενταετία η αλκοόλη ήταν η κύρια αιτία των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων με ποσοστό της τάξης του 33,59% και την απρόσεκτη και αμελή οδήγηση να ευθύνεται για το 20,08%. Κατά τη δεύτερη πενταετία, σαν κύρια αιτία ευθύνεται η απρόσεκτη και αμελής οδήγηση με ποσοστό 25,61% και δεύτερη έρχεται η αλκοόλη με ποσοστό 19,11%.

2020

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 (01/01 – 30/06) είχαμε 18 θανατηφόρες συγκρούσεις στο σύνολό τους με την αρνητική πρωτιά κατά το πρώτο εξάμηνο του παρόντος έτους να έχει η Λεμεσός με 7 θανατηφόρες συγκρούσεις ακολουθούμενη από τη Λευκωσία με 5, τη Λάρνακα με 3, Αμμόχωστος και Πάφος με 2 και 1 αντίστοιχα και στη Μόρφου καμία. Από σύνολο 18 θανατηφόρων τροχαίων θρηνήσαμε 18 θύματα. Η Λεμεσός με 7 νεκρούς, η Λευκωσία με 5, Λάρνακα με 3, Αμμόχωστος και Πάφος 2 και 1 αντίστοιχα και Μόρφου κανένας.

Από τα 7 άτομα που έχασαν τη ζωή τους στη Λεμεσό, οι 3 ήταν πεζοί, 2 ήταν μοτοσικλετιστές, 1 οδηγός και 1 επιβάτης οχήματος. Στη Λευκωσία, 2 ήταν πεζοί, 1 μοτοσικλετιστής, 1 οδηγός και ένας επιβάτης οχήματος. Στη επαρχία της Λάρνακας και οι 3 που έχασαν τη ζωή τους ήταν οδηγοί. Οδηγοί ήταν και αυτοί που έχασαν τη ζωή τους στις επαρχίες Αμμοχώστου και Πάφου.

Συνολικά το πρώτο εξάμηνο του 2020 έχασαν τη ζωή τους 5 πεζοί, 8 οδηγοί, 2 επιβάτες οχήματος και 3 μοτοσικλετιστές.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Αιφνιδιαστική επίσκεψη Μπλίνκεν στη Βαγδάτη - Δέσμευση ΗΠΑ για ασφάλεια του Ιράκ
ΚΟΣΜΟΣ

Αιφνιδιαστική επίσκεψη Μπλίνκεν στη Βαγδάτη - Δέσμευση ΗΠΑ για ασφάλεια του Ιράκ

Αιφνιδιαστική επίσκεψη Μπλίνκεν στη Βαγδάτη - Δέσμευση ΗΠΑ για ασφάλεια του Ιράκ

Τις επόμενες ώρες φεύγει ο «Προμηθέας» από τη Σαγκάη είπε ο Υπουργός Ενέργειας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τις επόμενες ώρες φεύγει ο «Προμηθέας» από τη Σαγκάη είπε ο Υπουργός Ενέργειας

Τις επόμενες ώρες φεύγει ο «Προμηθέας» από τη Σαγκάη είπε ο Υπουργός Ενέργειας

Αναβολή κινητοποίησης στο Λιμάνι Λάρνακας και συνάντηση με ΠτΔ, ανακοίνωσε ο Α. Βύρας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αναβολή κινητοποίησης στο Λιμάνι Λάρνακας και συνάντηση με ΠτΔ, ανακοίνωσε ο Α. Βύρας

Αναβολή κινητοποίησης στο Λιμάνι Λάρνακας και συνάντηση με ΠτΔ, ανακοίνωσε ο Α. Βύρας

Η Αστυνομια έκλεισε το οίκημα της Ομόνοιας 29ης Μαΐου στην Λεμεσό - Η οπαδική βία ανησυχεί τους αρμόδιους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η Αστυνομια έκλεισε το οίκημα της Ομόνοιας 29ης Μαΐου στην Λεμεσό - Η οπαδική βία ανησυχεί τους αρμόδιους

Η Αστυνομια έκλεισε το οίκημα της Ομόνοιας 29ης Μαΐου στην Λεμεσό - Η οπαδική βία ανησυχεί τους αρμόδιους

Οι τελευταίες ώρες του Άσαντ στη Συρία - Φυγάδευσε πρώτα τη σύζυγό του, το έκρυψε και από τον αδελφό του
ΚΟΣΜΟΣ

Οι τελευταίες ώρες του Άσαντ στη Συρία - Φυγάδευσε πρώτα τη σύζυγό του, το έκρυψε και από τον αδελφό του

Οι τελευταίες ώρες του Άσαντ στη Συρία - Φυγάδευσε πρώτα τη σύζυγό του, το έκρυψε και από τον αδελφό του