Παράπονα και ενστάσεις από γονείς για αποκλεισμό των παιδιών τους από τα αθλητικά σχολεία αποτέλεσαν την αφετηρία για τις συζητήσεις σχετικά με τη φιλοσοφία και το πλαίσιο του θεσμού.
Στην επαναξιολόγηση του θεσμού του αθλητικού σχολείου στο σύνολό του στοχεύει το Υπ. Παιδείας, ούτως ώστε να γίνει νέος σχεδιασμός ο οποίος θα ισχύσει από τη σχολική χρονιά 2021-22.
Τη συζήτηση για τα αθλητικά σχολεία πυροδότησε αριθμός παραπόνων από γονείς για τη διαδικασία των αξιολογήσεων και τον αποκλεισμό μαθητών από τα αθλητικά τμήματα. Το θέμα συζητήθηκε και στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, όπου εκφράστηκε ο προβληματισμός για τις διαδικασίες εισδοχής και συνέχισης στα αθλητικά τμήματα.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επ. Παιδείας Κυριάκο Χατζηγιάννη, λόγω των δεδομένων της φετινής χρονιάς επηρεάστηκαν τα παιδιά του αθλητικού σχολείου γιατί δεν είχαν τη δυνατότητα να κάνουν πρωταθλητισμό και επαρκή πρακτική εξάσκηση σε κάποια αθλήματα, με αποτέλεσμα να αποτύχουν στις εξετάσεις. Θα έπρεπε, είπε, να υπάρξει μιας μορφής προσαρμογή στα έκτακτα δεδομένα, κατά τρόπο ανάλογο της μεταχείρισης που είχαν οι μαθητές στο σύνολο της εκπαίδευσης. Σε αυτό το πλαίσιο, η Επ. Παιδείας έχει ζητήσει από τον υπ. Παιδείας να επαναξιολογήσει τον θεσμό και αναμένει τις προτάσεις του. Επιπρόσθετα, ο κ. Χατζηγιάννης τόνισε ότι το θέμα συζητήθηκε συνολικά και όχι κατά περίπτωση και διασαφήνισε ότι στόχος δεν είναι να παραγραφούν τα κριτήρια.
Προβληματισμοί ΠροδρόμουΑξιοσημείωτο χαρακτήρισε ο υπ. Παιδείας Πρόδρομος Προδρόμου τoν αριθμό παραπόνων από γονείς και μαθητές, τα οποία είναι σε αντιδιαστολή με την προβαλλόμενη επιτυχία του θεσμού. «Λάβαμε 100 περίπου επιστολές διαμαρτυρίας, οι οποίες κατά κανόνα αφορούν το πώς έγινε δεκτός ο τρίτος σε σειρά επιτυχίας σε ένα άθλημα και όχι ο δεύτερος», ανέφερε, κάνοντας, μάλιστα, λόγο για καθεστώς που προβληματίζει.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο κ. Προδρόμου από τον περασμένο Μάρτιο-Απρίλιο είχε εκφράσει την πρόθεσή του για συζήτηση του πλαισίου του θεσμού. Με τον χρόνο όμως να πιέζει, είχε δηλώσει ότι θα λειτουργούσε φέτος κανονικά. Εξέφρασε δε τη θέση ότι οι μαθητές θα ακολουθούσαν το ωρολόγιο πρόγραμμα και θα έκαναν τις προπονήσεις το απόγευμα. Τότε, είπε ο κ. Προδρόμου, προκλήθηκε αναστάτωση και του απέδωσαν πρόθεση διάλυσης του θεσμού.
Ως εκ τούτου, για την επόμενη σχολική χρονιά, επεσήμανε, θα γίνει νέος σχεδιασμός. «Αν εννοούν ότι θα κάνουν ένα φυτώριο αθλητικού στίβου είναι ένα πράμα, αν όμως θέλουν να κάνουν συλλογικά αθλήματα είναι άλλο πράμα. Θα πρέπει να έχει μια συγκρότηση», υπογράμμισε. Για παράδειγμα, πρόσθεσε, θα πρέπει να αιτιολογηθεί το πώς έχει αποφασιστεί ότι ο μαθητής θα πρέπει να έχει γενικό βαθμό 15 για να είναι στο αθλητικό τμήμα. Επιπλέον, το κυριότερο πρόβλημα που εντοπίζει ο κ. Προδρόμου είναι ότι δέχονται αθλητές από 21 ολυμπιακά αθλήματα και διερωτάται πώς γίνεται η επιλογή τους στις 25 ή 50 διαθέσιμες θέσεις.
Αιχμές για ρουσφέτιΜιλώντας στον «Π» εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα αθλητικά σχολεία σημείωσαν ότι στους βασικούς άξονες της φιλοσοφίας του θεσμού είναι ότι οι μαθητές-αθλητές πρέπει να συγκεντρώνουν έναν συγκεκριμένο γενικό βαθμό, διευκρινίζοντας συνάμα ότι υπάρχουν και αριθμητικοί περιορισμοί για τους μαθητές που επιλέγονται για κάθε αθλητικό τμήμα.
Επιπλέον, δήλωσαν ότι δεν είναι αρνητικοί στο να γίνει μια επαναξιολόγηση προκειμένου να εντοπιστούν τυχόν προβλήματα, αρκεί, επεσήμαναν, να μην αποτελέσει αφετηρία για υπόσκαψη του θεσμού. Άφησαν, μάλιστα, σαφείς αιχμές ότι η συγκεκριμένη προσπάθεια θα αλλάξει το πλαίσιο του θεσμού προκειμένου να δέχονται άτομα κατά παράβαση των κανονισμών. «Αν αρχίσουμε να αφαιρούμε κριτήρια, σημαίνει ότι όποιος έχει το μέσο θα προωθεί το παιδί του στα αθλητικά τμήματα», σημείωσαν.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.