Οι σκοτεινοί δρόμοι παγίδες θανάτου

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 28.6.2020
Οι σκοτεινοί δρόμοι παγίδες θανάτου
Εν. Δήμων: Συμφωνήθηκε η αύξηση των ωρών λειτουργίας του οδικού φωτισμού

Γράφει: Άντρια Γεωργίου


Ελλιπής οδικός φωτισμός και σκοτεινοί δρόμοι εξελίσσονται σε παγίδες θανάτου για ανυποψίαστους πολίτες, οι οποίοι χρησιμοποιούν το δημόσιο οδικό δίκτυο. Με βάση τα στατιστικά στοιχεία της Αστυνομίας, πολλά είναι τα οδικά δυστυχήματα τα οποία σημειώνονται κατά τις νυχτερινές ώρες, όπου παρατηρείται αυξημένη ταχύτητα και οδήγηση κάτω και από την επήρεια αλκοόλης. Ωστόσο, η έλλειψη οδικού φωτισμού δεν παρουσιάζεται ως αιτία πρόκλησης ατυχημάτων από πλευράς Αστυνομίας καθώς δεν αποτελεί πρωταρχικό παράγοντα. Αυτό ωστόσο δεν σημαίνει πως δεν υπάρχει πρόβλημα καθώς η χαμηλή ορατότητα σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, όπως η υπερβολική ταχύτητα, μπορεί να αποβεί μοιραία.

Σύμφωνα με την εκπρόσωπο Τύπου της ΑΗΚ Χριστίνα Παπαδοπούλου, η ΑΗΚ δεν είναι υπεύθυνη για τον οδικό φωτισμό παρά μόνο για τη συντήρησή του, με το θέμα να αφορά καθαρά τους δήμους. Η ίδια τόνισε πως για να εγκατασταθεί οδικός φωτισμός σε μια περιοχή πρέπει ο δήμος ή η κοινότητα να αποταθεί στην ΑΗΚ, η οποία σε συνεργασία με την Αστυνομία θα προχωρήσει σε μελέτη για να διαπιστωθούν οι ανάγκες που υπάρχουν. Αξιοσημείωτο είναι πως η αντικατάσταση των συμβατικών λαμπτήρων με έξυπνους και οικονομικούς Led, ένα πρόγραμμα το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει σε συνεργασία της ΑΗΚ με τις τοπικές αρχές, η αύξηση των ωρών λειτουργίας του οδικού φωτισμού δεν θα έχει μεγάλη επιβάρυνση σε κόστος για τους δήμους και τις κοινότητες.

Αύξηση ωραρίου

Από πλευράς της η Ένωση Δήμων αντιλαμβανόμενη τα προβλήματα που υπάρχουν αναφορικά με τον οδικό φωτισμό, αποφάσισε όπως ανάβουν τα φώτα για περισσότερες ώρες, ώστε να υπάρχει επαρκής φωτισμός μέχρι την ανατολή του ηλίου. Με βάση τα όσα δήλωσε στον «Π» ο δήμαρχος Λάρνακας και πρόεδρος της Ένωσης Δήμων Αντρέας Βύρας, η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας αποσκοπεί στη μείωση των ατυχημάτων που γίνονται κυρίως κατά τις πρωινές ώρες, πριν την ανατολή του ηλίου. Ο ίδιος τονίζει πως σημασία έχει η ασφάλεια των πολιτών και όχι το οικονομικό κόστος. Εξήγησε ακόμη ότι με την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του οδικού φωτισμού έγινε ένα σημαντικό βήμα για τη μείωση των ατυχημάτων, ωστόσο παραδέχθηκε πως υπάρχουν ακόμη δρόμοι όπου ο οδικός φωτισμός είναι ελλιπής έως και ανύπαρκτος.

18-3


Εν. Δήμων: Συμφωνήθηκε η αύξηση των ωρών λειτουργίας του οδικού φωτισμού

18-2


Στην Αγία Φύλα

Δύο παραδείγματα δρόμων όπου υπήρχε σοβαρό πρόβλημα με τον οδικό φωτισμό είναι στην Αγία Φύλα και στην Καλλιθέα. Και στις δύο περιπτώσεις έγιναν θανατηφόρα δυστυχήματα με θύματα πεζούς εξαιτίας της έλλειψης ικανοποιητικού φωτισμού. Στην περίπτωση της Αγίας Φύλας, και συγκεκριμένα στην οδό 1ης Απριλίου το πρόβλημα με τον οδικό φωτισμό αποκαταστάθηκε αφότου όμως ο ελλιπής φωτισμός στοίχισε τη ζωή ενός 62χρονου τον περασμένο Οκτώβριο. Σύμφωνα με τα όσα είπε στον «Π» η κοινοτάρχης Αγίας Φύλας Μαρία Παναγιωτίδου, το ζήτημα με τον οδικό φωτισμό αποκαταστάθηκε, ωστόσο υπάρχει ακόμη σοβαρό πρόβλημα με το οδικό δίκτυο της περιοχής. Με βάση όσα η ίδια ανέφερε, οι κάτοικοι διαμαρτύρονται έντονα και αναμένουν τη λήψη μέτρων από πλευράς Υπουργείου Μεταφορών, μετά και τη συνάντηση που είχαν με τον υπουργό τον περασμένο Δεκέμβριο.

Στην Καλλιθέα

Μπορεί στην Αγία Φύλα να λύθηκε το πρόβλημα με τον οδικό φωτισμό μετά και από παρέμβαση του υπουργού Μεταφορών, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν συνέβη ακόμη στην περίπτωση του δρόμου Καλλιθέας - Λατσιών. Πρόκειται για επικίνδυνο δρόμο, χωρίς πεζοδρόμια και φωτισμό, ο οποίος δεν βρίσκεται σε κατοικημένη περιοχή αλλά είναι πολυσύχναστος. Στον συγκεκριμένο δρόμο στις 7 Μαΐου 2020 έχασε τη ζωή του ένας 62χρονος, ο όποιος παρασύρθηκε από διερχόμενο όχημα ενώ περπατούσε στην άκρη του δρόμου μαζί με τη σύζυγό του. Το ζεύγος φαίνεται να φορούσε σκουρόχρωμα ρούχα, κάτι που σε συνδυασμό με την έλλειψη οδικού φωτισμού είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του 62χρονου και τον τραυματισμό της 60χρονης. Μιλώντας στον «Π» ο δήμαρχος Ιδαλίου Λεόντιος Καλλένος ανέφερε ότι μετά το τροχαίο έγιναν συστάσεις από πλευράς Αστυνομίας, με αποτέλεσμα τη μείωση του ορίου ταχύτητας από 65 σε 50. Ωστόσο το πρόβλημα του φωτισμού παραμένει, με τον κ. Καλλένο να δηλώνει ότι δεν υπάρχει κάποια πρόνοια για επέκταση του οδικού φωτισμού στην περιοχή. Ο ίδιος δεν απορρίπτει το ενδεχόμενο να εξεταστεί αίτημα για τοποθέτηση πασσάλων, αλλά αυτό θα πρέπει να γίνει το 2021, καθώς ο δήμος πρέπει πρώτα να εξασφαλίσει το σχετικό κονδύλι.

Στον Λυκαβηττό

Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τον Δήμο Ιδαλίου, καθώς προβλήματα με τον οδικό φωτισμό υπάρχουν σε αρκετά σημεία της Κύπρου. Σε αρκετές περιπτώσεις πρόκειται για κατοικημένες περιοχές με τους κατοίκους να εκφράζουν έντονες ανησυχίες. Ο «Π» ήρθε σε επικοινωνία με κατοίκους περιοχών όπου υπάρχει πρόβλημα με τον φωτισμό, με κάποιους να κάνουν λόγο για θέμα ασφάλειας. Όπως σημείωσε κάτοικος της οδού Καστοριάς στον Λυκαβηττό, ο φωτισμός στην περιοχή δεν είναι επαρκής και τίθεται θέμα ασφάλειας των πολιτών, καθώς πρόκειται για κεντρικό σημείο της πόλης, και παρά το γεγονός ότι δεν έχει συμβεί ακόμη κάποιο ατύχημα λόγω φωτισμού, οι κάτοικοι ανησυχούν και ζητούν να ληφθούν άμεσα μέτρα για την ασφάλειά τους.

59 οδικοί θάνατοι ανά εκατ. κατοίκους

Έρευνα της Eurostat για το 2019 αναφέρει ότι η Κύπρος απέτυχε να βελτιώσει τις συνθήκες οδικής ασφάλειας και να μειώσει τον αριθμό των τροχαίων δυστυχημάτων. Συγκεκριμένα, ανάμεσα σε 31 χώρες η Κύπρος παρουσίασε την τέταρτη μικρότερη μείωση στον αριθμό θανάτων με ποσοστό 6%. Με 59 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, η Κύπρος βρίσκεται πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (51), ενώ γίνεται ειδική αναφορά στο γεγονός ότι η πλειοψηφία των θανατηφόρων γίνονται σε κατοικημένες περιοχές.

Πεζοί - μοτοσυκλετιστές

Ανησυχητικά είναι και τα στοιχεία για τους θανάτους πεζών και μοτοσυκλετιστών στην Κύπρο. Με βάση τα στατιστικά που ανακοίνωσε στις αρχές του 2020 το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, η Κύπρος «πέτυχε» το χειρότερο ποσοστό σε θανάτους πεζών κατ’ αναλογία πληθυσμού σε όλη την ΕΕ. Το ποσοστό των θανάτων πεζών ανά εκατομμύριο πληθυσμού στην Κύπρο για το 2019 κυμαίνεται στο 14,3%, ενώ ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι στο 10,4%. Σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικής Ανάλυσης της Αστυνομίας Κύπρου, τα τελευταία τέσσερα χρόνια το ποσοστό των θανατηφόρων τροχαίων με θύματα πεζούς αυξήθηκε κατά 7%. Ενώ την ίδια χρονική περίοδο αυξήθηκαν και τα θανατηφόρα με θύματα μοτοσυκλετιστές, φτάνοντας το 24% του συνόλου των θανατηφόρων.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη
ΚΟΣΜΟΣ

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου
ΚΟΣΜΟΣ

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες
ΚΥΠΡΟΣ

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία
ΚΟΣΜΟΣ

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας
ΚΥΠΡΟΣ

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας