#Μένουμε_σπίτι και τρεφόμαστε σωστά

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 28.3.2020
#Μένουμε_σπίτι και τρεφόμαστε σωστά
Η κλινική διαιτολόγος Έλενα Σολωμού συστήνει μία διατροφή χαμηλή σε θερμίδες, μιας και οι ημερήσιες καύσεις μας είναι αρκετά περιορισμένες

Η αναγκαστική παραμονή στο σπίτι είναι πανεύκολο, λόγω της πιεστικής κατάστασης που προκαλεί η πανδημία, να οδηγήσει τον καθένα από εμάς σε περισσότερες επιδρομές στο ψυγείο και σε επιπλέον... δρομολόγια στα ντουλάπια της κουζίνας για «τσιμπολογήματα». Το να το ρίξουμε στο φαγητό σημαίνει επιπλέον κιλά, ενώ σε συνδυασμό με την ακινησία, είναι κάτι που μπορεί να αποτελέσει τον χειρότερο εχθρό για την υγεία μας.


Η εικόνα με τα πατατάκια μπροστά στην τηλεόραση είναι ήδη μία πραγματικότητα την οποία βιώνουν πολλοί απ’ όσους μένουν στο σπίτι στο πλαίσιο των μέτρων πρόληψης για τη μη εξάπλωση του ιού, με αποτέλεσμα η ζυγαριά να έχει αρχίσει ήδη να «σηκώνει» μεγαλύτερο βάρος. Και να σκεφτείτε πως είμαστε ακόμη στην αρχή των μέτρων… Είναι για αυτό που οι διατροφορλόγοι συνιστούν «φρένο» στη λαιμαργία και μας δίνουν βασικές οδηγίες διατροφής και άσκησης, αφενός για την υγεία μας και αφετέρου για να μην σπάσει το προσωπικό ρεκόρ των κιλών κανενός! Η κλινική διαιτολόγος Έλενα Σολωμού μας συστήνει μία διατροφή χαμηλή σε θερμίδες, μιας και οι ημερήσιες καύσεις μας είναι πλέον αρκετά περιορισμένες, δίαιτα η οποία ταυτόχρονα να μας προσφέρει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την ενίσχυση του οργανισμού ενάντια στις ιώσεις και ιδιαίτερα στον κορωνοϊό.

Μικρή η χαρά του φαγητού

«Πολλές φορές το αίσθημα άγχους προκαλεί υπερβολική κατανάλωση φαγητού ή γλυκών – είναι η λεγόμενη συναισθηματική υπερφαγία - γιατί υπάρχει η πεποίθηση πως έτσι θα αισθανθούμε καλύτερα», σημειώνει η κ. Σολωμού, τονίζοντας πως είναι πλέον επιστημονικά αποδεκτό ότι με την κατανάλωση τροφής ενεργοποιείται συγκεκριμένη περιοχή του εγκεφάλου και απελευθερώνονται χημικές ουσίες που προκαλούν την αίσθηση χαράς και ικανοποίησης. Όμως, οι συνέπειες της υπερφαγίας, σημειώνει η κ. Σολωμού, προκαλούν αύξηση σωματικού βάρους και ως επακόλουθο το άτομο αρχίζει να κυριαρχείται από αρνητικά συναισθήματα ενοχής και σκαμπανεβάσματα διάθεσης. Συνεπώς, είναι μικρή η χαρά που προσφέρει το φαγητό, γιατί μετά θα μας βγει... ξινή.

Λιγότερες θερμίδες

Αυτό που συνίσταται λόγω του ότι περνάμε τον περισσότερο χρόνο μας στο σπίτι, επισημαίνει η διαιτολόγος, «είναι να έχουμε χαμηλή ενεργειακή δαπάνη και επομένως συνιστάται η μείωση θερμιδικής πρόσληψης για τη συντήρηση του ενεργειακού ισοζυγίου. Άρα, χρειάζεται μια διατροφή χαμηλότερη σε ενέργεια (θερμίδες) από τη συνηθισμένη διατροφή τού κάθε ατόμου πριν την καραντίνα».

Ενίσχυση ανοσοποιητικού

Η καλή διατροφή είναι ό,τι πιο σημαντικό για ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα, το οποίο είναι η άμυνα του οργανισμού ενάντια στις εποχικές, αλλά και χρόνιες ασθένειες, πόσω μάλλον τώρα ενάντια στον κορωνοϊό, αναφέρει η κ. Σολωμού, προτρέποντάς μας να παίρνουμε θρεπτικά συστατικά τα οποία να περιέχουν βιταμίνη Α, βιταμίνη Ε, πρωτεΐνη και ψευδάργυρο.

Η βιταμίνη Α, εξηγεί, παρέχει προστασία από μολύνσεις και είναι απαραίτητη στη διατήρηση της υγείας του αναπνευστικού συστήματος και του δέρματος. Πηγές πλούσιες σε βιταμίνη Α είναι τα φρούτα και τα λαχανικά με πορτοκαλί χρώμα, όπως καρότα, γλυκοπατάτες, βερίκοκα, πιπεριές κόκκινες, καθώς επίσης το λάχανο, το σπανάκι, τα αβγά και τα εμπλουτισμένα με βιταμίνη Α τρόφιμα (π.χ. δημητριακά προγεύματος). Η βιταμίνη Ε έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, αφού εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες και ενισχύει ακόμη περισσότερο τη λειτουργία του ανοσοποιητικού. Πηγές πλούσιες σε βιταμίνη Ε είναι το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί (καρύδια, αμύγδαλα, φουντούκια), οι σπόροι, όπως οι ηλιόσποροι και τα εμπλουτισμένα δημητριακά προγεύματος. Η δε πρωτεΐνη είναι απαραίτητο μακροθρεπτικό συστατικό της διατροφής και αποτελεί το κύριο στοιχείο του αμυντικού συστήματος. Πρωτεϊνούχες πηγές είναι τα θαλασσινά, το άπαχο κρέας, τα πουλερικά, τα αβγά, τα όσπρια, τα προϊόντα σόγιας, αλλά και οι ανάλατοι ξηροί καρποί και σπόροι. Μιας και διανύουμε περίοδο νηστείας, δώστε, δηλώνει η κ. Σολωμού, έμφαση στην κατανάλωση οσπρίων τρεις φορές την εβδομάδα. Ο ψευδάργυρος επίσης συμβάλλει στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και στη διαδικασία επούλωσης των πληγών. Πλούσιες πηγές ψευδαργύρου είναι τα γαλακτοκομικά, τα θαλασσινά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα όσπρια και τα πουλερικά.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Από πρόβλημα σε πρόβλημα το τερματικό στο Βασιλικό: Νέα αντιπαράθεση κυπριακής πλευράς - κινεζικής Κοινοπραξίας για το πλοίο «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Από πρόβλημα σε πρόβλημα το τερματικό στο Βασιλικό: Νέα αντιπαράθεση κυπριακής πλευράς - κινεζικής Κοινοπραξίας για το πλοίο «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ»

Από πρόβλημα σε πρόβλημα το τερματικό στο Βασιλικό: Νέα αντιπαράθεση κυπριακής πλευράς - κινεζικής Κοινοπραξίας για το πλοίο «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ»

Αποκαλυπτικά στοιχεία στη Βουλή: Εκατομμύρια ευρώ διακινούνται σε βαλίτσες στα αεροδρόμια και λιμάνια
ΚΥΠΡΟΣ

Αποκαλυπτικά στοιχεία στη Βουλή: Εκατομμύρια ευρώ διακινούνται σε βαλίτσες στα αεροδρόμια και λιμάνια

Αποκαλυπτικά στοιχεία στη Βουλή: Εκατομμύρια ευρώ διακινούνται σε βαλίτσες στα αεροδρόμια και λιμάνια

Aυξημένη σκόνη στην ατμόσφαιρα και άνοδος της θερμοκρασίας
ΚΥΠΡΟΣ

Aυξημένη σκόνη στην ατμόσφαιρα και άνοδος της θερμοκρασίας

Aυξημένη σκόνη στην ατμόσφαιρα και άνοδος της θερμοκρασίας

Δεκατρείς τραυματίες σε σύγκρουση τρένων στο Βελιγράδι

Δεκατρείς τραυματίες σε σύγκρουση τρένων στο Βελιγράδι

Δεκατρείς τραυματίες σε σύγκρουση τρένων στο Βελιγράδι

Στην αντεπίθεση η Νομική Υπηρεσία για το θέμα Κατσουνωτού
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στην αντεπίθεση η Νομική Υπηρεσία για το θέμα Κατσουνωτού

Στην αντεπίθεση η Νομική Υπηρεσία για το θέμα Κατσουνωτού