Οι μισοί ταξιδιώτες σε ΕΕ και Κύπρο δεν γνωρίζουν τα δικαιώματα τους

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 13.1.2020
Οι μισοί ταξιδιώτες σε ΕΕ και Κύπρο δεν γνωρίζουν τα δικαιώματα τους
Οι συμμετέχοντες που έχουν ταξιδέψει με τουλάχιστον ένα από αυτά τα μεταφορικά μέσα είναι πιθανότερο να γνωρίζουν τα δικαιώματα των επιβατών (43% έναντι 32 % σε ΕΕ και 53% αντί 41% στην Κύπρο.

Το 43% των πολιτών της ΕΕ και το 53% των Κυπρίων που έχουν ταξιδέψει με αεροπλάνο, τρένο μεγάλων αποστάσεων, λεωφορείο, πλοίο ή πορθμείο τους προηγούμενους 12 μήνες δεν γνωρίζουν ότι η ΕΕ έχει θεσπίσει δικαιώματα για τους επιβάτες, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Ευρωβαρόμετρου που εδόθη σήμερα στη δημοσιότητα.


Αναλυτικά, το 32 % όλων των συμμετεχόντων στην ΕΕ (συμπεριλαμβανομένων εκείνων που δεν ταξίδεψαν τους τελευταίους 12 μήνες με ένα από τα μεταφορικά μέσα που αναφέρονται ανωτέρω) και το 41% στην Κύπρο, γνωρίζουν ότι υπάρχουν δικαιώματα των επιβατών στην ΕΕ, για τις αεροπορικές και τις σιδηροδρομικές μεταφορές, τις μεταφορές με πούλμαν ή τις μεταφορές με πλοία ή πορθμεία.

Ωστόσο, μόνο το 14% στην ΕΕ και το 31% στην Κύπρο διαθέτει ειδική ενημέρωση για τα αεροπορικά ταξίδια, το 8% στην ΕΕ και το 3% στην Κύπρο για τα σιδηροδρομικά ταξίδια, το 5% στην ΕΕ και το 4% στην Κύπρο για τα ταξίδια με πούλμαν και το 3% στην ΕΕ και το 4% στην Κύπρο για τα ταξίδια με πλοίο ή πορθμείο.

Οι συμμετέχοντες που έχουν ταξιδέψει με τουλάχιστον ένα από αυτά τα μεταφορικά μέσα είναι πιθανότερο να γνωρίζουν τα δικαιώματα των επιβατών (43% έναντι 32 % σε ΕΕ και 53% αντί 41% στην Κύπρο.

Επιπλέον, το ποσοστό των ταξιδιωτών αναφέρει ότι έχει δεν δει ή διαβάσει πληροφορίες για τα δικαιώματά του πουθενά (σε αεροδρόμια, σταθμούς κτλ) είναι 76% στην ΕΕ και 66% στην Κύπρο, στο σύνολο των ερωτηθέντων και 65% και 61% αντίστοιχα μεταξύ όσων ταξίδεψαν το τελευταίο δωδεκάμηνο.

Παρομοίως το 72% σε ΕΕ και 81% σε Κύπρο δηλώνει ότι δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα με τα ταξίδια του, ενώ μόνο το 15% και 12% αντίστοιχα δήλωσε πως αντιμετώπισε καθυστέρηση 2 ωρών και άνω 7% και 4% αντίστοιχα απώλεια αποσκευών και 6% και 2% αντίστοιχα ακύρωση πτήσης.

Γενικά στο σύνολο της ΕΕ, οι συμμετέχοντες που βρέθηκαν αντιμέτωποι με αναστάτωση αεροπορικού ταξιδιού είναι πιθανότερο να έχουν διαμαρτυρηθεί σε σχέση με όσους χρησιμοποιούν άλλα μεταφορικά μέσα: 37 % των επιβατών αεροπορικών μεταφορών έναντι 26% των επιβατών πούλμαν, 24% των επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών, και 18% των επιβατών πλοίων ή πορθμείων υπέβαλαν καταγγελίες. Με συνδυασμό όλων των μεταφορικών μέσων: 26%. Μεταξύ των συμμετεχόντων που βρέθηκαν αντιμέτωποι με αναστάτωση του ταξιδιού, αλλά δεν υπέβαλαν επίσημη καταγγελία (72%), ο συνηθέστερος λόγος για τη μη υποβολή καταγγελίας ήταν η αίσθηση ότι ήταν άσκοπη (45%), ακολουθούμενος από την εντύπωση ότι το επίδικο χρηματικό ποσό ήταν πολύ χαμηλό (25%).

Από όσους έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με αναστάτωση αεροπορικού ταξιδιού τους τελευταίους 12 μήνες, το 53% ανέφεραν ότι η αεροπορική εταιρεία προσέφερε κάποιου είδους βοήθεια (τρόφιμα και ποτά ή εναλλακτική πτήση, επιστροφή χρημάτων, οικονομική αποζημίωση, κατάλυμα κ.λπ.), είτε οι επιβάτες υπέβαλαν καταγγελία είτε όχι. Μόνο το 43% των συμμετεχόντων επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών, και το 38% των συμμετεχόντων που είχαν ταξιδέψει με πούλμαν, πλοίο ή πορθμείο, ανέφεραν ότι οι εταιρείες μεταφορών προσέφεραν βοήθεια στην περίπτωση αναστατώσεων.

Το 55% των συμμετεχόντων που υπέβαλαν καταγγελία στην εταιρεία μεταφορών σχετικά με την αναστάτωση δήλωσαν ότι έμειναν ικανοποιημένοι από τον τρόπο χειρισμού της καταγγελίας τους, αλλά μόνο το 37% όσων είχαν βρεθεί αντιμέτωποι με αναστάτωση ισχυρίστηκαν ότι έμειναν ικανοποιημένοι από τον τρόπο με τον οποίο τους ενημέρωσε η εταιρεία μεταφορών σχετικά με τις διαδικασίες καταγγελίας

Η μεγάλη πλειονότητα (81%) όσων έχουν κάποια στιγμή ζητήσει βοήθεια για άτομο με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα (δηλαδή το 8 % των συμμετεχόντων) δηλώνουν ικανοποιημένοι από την απόκριση της εταιρείας μεταφορών. Στις περιπτώσεις που χρησιμοποιήθηκαν περισσότερα από ένα μεταφορικά μέσα, το ποσοστό όσων εξέφρασαν ικανοποίηση ήταν μικρότερο (60%).

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
10 χρόνια… «αγοράζουμε» πτητικά μέσα - Ο «φωτογραφικός» διαγωνισμός και οι καταγγελίες στην Αρχή κατά της Διαφθοράς
ΚΥΠΡΟΣ

10 χρόνια… «αγοράζουμε» πτητικά μέσα - Ο «φωτογραφικός» διαγωνισμός και οι καταγγελίες στην Αρχή κατά της Διαφθοράς

10 χρόνια… «αγοράζουμε» πτητικά μέσα - Ο «φωτογραφικός» διαγωνισμός και οι καταγγελίες στην Αρχή κατά της Διαφθοράς

Μετρούν ζημιές και φωνάζουν για ευθύνες στην Πάφο
ΚΥΠΡΟΣ

Μετρούν ζημιές και φωνάζουν για ευθύνες στην Πάφο

Μετρούν ζημιές και φωνάζουν για ευθύνες στην Πάφο

Σταγόνα στον ωκεανό τα κλιματιστικά στα 50 πρώτα σχολεία
ΚΥΠΡΟΣ

Σταγόνα στον ωκεανό τα κλιματιστικά στα 50 πρώτα σχολεία

Σταγόνα στον ωκεανό τα κλιματιστικά στα 50 πρώτα σχολεία

Αίτηση παύσης Γενικού Ελεγκτή: Για δολοφονία χαρακτήρων κατηγόρησε τον Οδυσσέα Μιχαηλίδη ο Γενικός Εισαγγελέας
ΚΥΠΡΟΣ

Αίτηση παύσης Γενικού Ελεγκτή: Για δολοφονία χαρακτήρων κατηγόρησε τον Οδυσσέα Μιχαηλίδη ο Γενικός Εισαγγελέας

Αίτηση παύσης Γενικού Ελεγκτή: Για δολοφονία χαρακτήρων κατηγόρησε τον Οδυσσέα Μιχαηλίδη ο Γενικός Εισαγγελέας

«Η Αστυνομία επέστρεψε αιτητές ασύλου πίσω στη Νεκρή Ζώνη»: Σοβαρές ανησυχίες εκφράζει η Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ
ΚΥΠΡΟΣ

«Η Αστυνομία επέστρεψε αιτητές ασύλου πίσω στη Νεκρή Ζώνη»: Σοβαρές ανησυχίες εκφράζει η Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ

«Η Αστυνομία επέστρεψε αιτητές ασύλου πίσω στη Νεκρή Ζώνη»: Σοβαρές ανησυχίες εκφράζει η Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ