Ιανουάριο αναμένεται να παραδοθεί στον υπ. Παιδείας η τελική πρόταση από αρμόδια επιτροπή που επεξεργάζεται το θέμα
Toν Ιανουάριο του 2020 αναμένεται να φτάσει στα χέρια του υπουργού Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη το τελικό σχέδιο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου. Ο διάλογος μεταξύ της αρμόδιας επιτροπής που συστάθηκε γι’ αυτό τον σκοπό και όλων των εμπλεκομένων (εκπαιδευτικών, οργανωμένων γονέων, επιθεωρητών, διευθυντών κ.λπ.) βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα ολοκληρωθεί. Το υπουργείο έχει ήδη προχωρήσει και σε μια πρώτη εκτίμηση του κόστους για την εφαρμογή του σχεδίου. Υπολογίζεται ότι το κόστος του θα κυμανθεί μεταξύ 6,5-8 εκατ. ευρώ.
Το σχέδιο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου στηρίζεται σε πέντε άξονες:
- Διαμορφωτική αξιολόγηση (αξιολόγηση της βελτίωσης του εκπαιδευτικού).
- Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.
- Μονιμοποίηση εκπαιδευτικών.
- Αξιολόγηση επάρκειας των εκπαιδευτικών.
- Προαγωγές.
Πιο συγκεκριμένα, το προσχέδιο προνοεί στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού για την επαγγελματική του γνώση και ανάπτυξη (παιδαγωγική γνώση περιεχομένου, γενική παιδαγωγική επάρκεια, επαγγελματική μάθηση και ανάπτυξη). Θα αξιολογείται επίσης για τη διδακτική του επάρκεια, για πώς δηλαδή θα οργανώνει τη διδακτέα ύλη, για την οργάνωση του μαθησιακού περιβάλλοντος και για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της διδασκαλίας του. Στους τομείς της αξιολόγησης εντάσσονται επίσης οι διοικητικές και οργανωτικές ικανότητες ενός εκπαιδευτικού, η επαγγελματική του υπευθυνότητα, το ήθος του καθώς και η επικοινωνία και οι διαπροσωπικές σχέσεις που αναπτύσσει. Εάν ο εκπαιδευτικός δεν είναι ευχαριστημένος με την αξιολόγηση που έτυχε θα μπορεί να υποβάλει ένσταση. Προβλέπεται επίσης η συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ενώ από «κόσκινο» θα περνούν και οι αξιολογητές οι οποίοι επίσης θα αξιολογούνται. Οι εκπαιδευτικοί σύμφωνα με το σχέδιο θα έχουν την ευκαιρία για συνεχή επαγγελματική βελτίωση, σε τρεις φάσεις της σταδιοδρομίας τους: Πριν από τη μονιμοποίηση, μετά τη μονιμοποίηση και πριν την προαγωγή και μετά την προαγωγή.
Οι πιο πάνω αφορούν τις βασικές αρχές του σχεδίου οι οποίες βρίσκονται στον διάλογο με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και με τους άλλους εμπλεκομένους.
Όπως ανέφερε στον «Π» ο προϊστάμενος της επιτροπής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, καθηγητής Κωνσταντίνος Χρίστου από την πρώτη συνάντηση της επιτροπής που πραγματοποιήθηκε την 1η Ιουνίου 2018, αποφασίστηκε η συλλογή των απόψεων όλων των εκπαιδευτικών φορέων (α) για το υφιστάμενο σχέδιο αξιολόγησης, (β) για την πρόταση αξιολόγησης που είχε αναπτυχθεί το 2016 και (γ) για πτυχές αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. «Στο πλαίσιο του δομημένου διαλόγου, μετά την παρουσίαση της πρότασης στις 5 Ιουλίου 2019 προς όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς και την παράδοση της πρότασης σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, όλοι οι εκπαιδευτικοί φορείς κλήθηκαν να καταθέσουν τις απόψεις και εισηγήσεις τους», είπε για να προσθέσει ότι «ο διάλογος στόχο έχει τη διευκρίνιση και συμπλήρωση των πέντε πτυχών της πρότασης αξιολόγησης, την αξιολόγηση του σχολικού έργου, τη διαμορφωτική αξιολόγηση, τα κριτήρια κρίσης, την αξιολόγηση για μονιμοποίηση και προαγωγή και το δευτεροβάθμιο σώμα. Σκοπός των συναντήσεων, όπως είπε, είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη σύγκλιση των απόψεων των εκπαιδευτικών φορέων και η συμπερίληψή τους στην τελική πρόταση αξιολόγησης. «Η επιτροπή αξιολόγησης θα συνέλθει για να συνθέσει τις απόψεις που θα προκύψουν από τον διάλογο και αναμένεται ότι η τελική πρόταση θα παραδοθεί στον υπουργό Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας μέσα στον Ιανουάριο του 2020 για θεσμοθέτησή της στη Βουλή των Αντιπροσώπων.», κατέληξε.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.