Την αναζήτηση νομικής συμβουλής για ανάκληση της παραχώρησης τεσσάρων προσαυξήσεων σε υπάλληλο της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου (ΑΡΚ), ή σε διαφορετική περίπτωση τη λήψη νομικών μέτρων κατά του τέως Εκτελεστικού Προέδρου της Αρχής, ζητά η Ελεγκτική Υπηρεσία.
Όπως αναφέρεται σε ειδική έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας για έλεγχο της ΑΡΚ, το όλο θέμα σημειώθηκε το 2017, όταν παραχωρήθηκαν σε υπάλληλο της Αρχής τέσσερεις προσαυξήσεις, με αποτέλεσμα ο εν λόγω υπάλληλος να τοποθετηθεί από την 1.2.2017 στην 8η βαθμίδα (€11.667) της Κλίμακας Α2, αντί στην 4η βαθμίδα (€11.134) της ίδιας κλίμακας.
Ο εν λόγω υπάλληλος, μέχρι και τις 30.1.2009, εργαζόταν σε Υπουργείο, ως Έκτακτος, για Εκτέλεση Γραφειακών Καθηκόντων (Κλίμακα Α1), ενώ τον Φεβρουάριου του ίδιου έτους προσλήφθηκε σε μόνιμη θέση στην Αρχή στην κλίμακα Α2-Α5-Α7(ii) ως Βοηθός Γραμματειακός Λειτουργός και τοποθετήθηκε στην αρχική βαθμίδα της Α2.
Στις 24 Νοεμβρίου του 2011, ο εν λόγω υπάλληλος υπέβαλε αίτημα προς τον Διευθυντή της Αρχής, με την παράκληση όπως μελετηθεί το ενδεχόμενο να τοποθετηθεί 4 μισθολογικές βαθμίδες πιο πάνω, αφού όταν εργαζόταν στη Δημόσια Υπηρεσία με το καθεστώς αορίστου χρόνου ο μισθός του ήταν ψηλότερος από την αρχική βαθμίδα της Α2 όπου τοποθετήθηκε.
Ωστόσο, το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού, απαντώντας σε αίτημα του τότε Διευθυντή της Αρχής, τον πληροφόρησε ότι η Αρχή δεν μπορεί να αναγνωρίσει τη μισθοδοσία που καταβάλλετο από τη Δημοκρατία στον υπάλληλο μέχρι τις 30.1.2009, για τις υπηρεσίες που παρείχε για απασχόλησή του σε έκτακτη βάση για σκοπούς μισθολογικής τοποθέτησής του από την 1.2.2009 στη θέση του Βοηθού Γραμματειακού Λειτουργού.
Σύμφωνα με την Ελεγκτική Υπηρεσία, σε ηλεκτρονικό μήνυμα που αναφέρεται πιο κάτω, φαίνεται ότι ο τέως Εκτελεστικός Πρόεδρος της Αρχής, στις 23.10.2015 προέβηκε σε συμφωνία με στέλεχος συγκεκριμένης συντεχνίας για την παραχώρηση 4 προσαυξήσεων στον πιο πάνω υπάλληλο.
Σημειώνεται ότι δεν εντοπίστηκε η προαναφερόμενη συμφωνία, ωστόσο σχετική αναφορά γίνεται σε ηλεκτρονικό μήνυμα του στελέχους συγκεκριμένης συντεχνίας προς τον Εκτελεστικό Πρόεδρο της Αρχής, με κοινοποίηση στον Διευθυντή, ημερ. 10.6.2016. Σημειώνεται ακόμα, ότι σε επιστολή του προς τον Διευθυντή, ημερ. 22.7.2016, το στέλεχος της συντεχνίας αναφέρει ότι, κατά τον καταρτισμό και την έγκριση του Προϋπολογισμού για το 2017, αναμένει ότι θα συμπεριληφθεί και μισθολογική αναπροσαρμογή του πιο πάνω υπαλλήλου, όπως αυτή έχει συμφωνηθεί στη συνάντηση με τον τέως Εκτελεστικό Πρόεδρο της Αρχής στις 23.10.2015.
Αναφέρεται ακόμη ότι στις 14.9.2016, η Αρχή ενέκρινε τον προϋπολογισμό για το έτος 2017 και στο επεξηγηματικό υπόμνημα δαπανών ανέφερε ότι «έχουν δοθεί τέσσερις προσαυξήσεις, με βάση την εγκύκλιο αρ. 1091 του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού, σε Βοηθό Γραμματειακό Λειτουργό για διόρθωση της μισθοδοσίας του επειδή ο εν λόγω Βοηθός Γραμματειακός Λειτουργός υπηρετούσε ως έκτακτος στη Δημόσια Υπηρεσία και όταν προσλήφθηκε στην Αρχή τοποθετήθηκε στην αρχική βαθμίδα της Α2-5-7(ii), αντί στην τέταρτη βαθμίδα (δηλαδή στην αντίστοιχη της προηγούμενης μισθοδοσίας του), με αποτέλεσμα να μειωθεί ο μισθός του».
Ωστόσο, η Υπηρεσία σημειώνει ότι η Εγκύκλιος του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού με αρ. 1448 και ημερομηνία 10 Απριλίου 2012, αναφέρει ότι στην περίπτωση έκτακτου προσωπικού νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, αρχών τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων Οργανισμών του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που εφαρμόζουν κατ’ αναλογία τα ισχύοντα στη δημόσια υπηρεσία, που διορίζεται σε μόνιμη θέση, η ένταξη σε ψηλότερη από την αρχική βαθμίδα της κλίμακας της θέσης διορισμού θα γίνεται μόνο στις περιπτώσεις που ο έκτακτος απασχολείτο από τον ίδιο Οργανισμό στον οποίο διορίστηκε, χωρίς διακοπή στην απασχόλησή του.
«Ενόψει των πιο πάνω, εγείρεται το ερώτημα γιατί η Αρχή ενήργησε κατά παράβαση των πιο πάνω εγκυκλίων και των οδηγιών του ΤΔΔΠ και στη συνέχεια παραπλανητικά επικαλέστηκε το ΤΔΔΠ», αναφέρεται στην έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας.
Στη σύστασή της, η Ελεγκτική Υπηρεσία εισηγείται ότι θα πρέπει να αναζητηθεί νομική συμβουλή για το ενδεχόμενο ανάκλησης της απόφασης παραχώρησης των προσαυξήσεων αυτών.
«Σε περίπτωση που δεν είναι νομικά εφικτή η ανάκληση της παραχώρησης των προσαυξήσεων, θα πρέπει να υπολογιστεί η ζημιά που θα έχει υποστεί η Αρχή και να αναζητηθεί νομική συμβουλή για το ενδεχόμενο η Αρχή να στραφεί νομικά με αστική αγωγή κατά του τέως Εκτελεστικού Προέδρου, αφού οι ενέργειές του φαίνεται ότι ενδεχομένως να μην έχουν το στοιχείο της καλής πίστης», αναφέρεται.
Σημειώνεται τέλος ότι η Πρόεδρος της Αρχής ενημέρωσε ότι υιοθετεί την εισήγησή μας και θα προχωρήσει να ζητήσει σχετική νομική συμβουλή.
ΚΥΠΕ
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.