Το οδικό δίδυμο αναμένεται να αλλάξει ρύθμιση εντός του πρώτου εξαμήνου του 2020
Η απόφαση ελήφθη. Όπως ακριβώς προνοούσε το Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας Λευκωσίας - το οποίο συστάθηκε πριν μια δεκαετία, έμεινε ανεφάρμοστο και πάει τώρα για αναθεώρηση κι εκσυγχρονισμό - θα προχωρήσει η μονοδρόμηση των λεωφόρων Μακαρίου και Καλλιπόλεως. Μπορεί ο τριπλός κόμβος που θα γινόταν στο Αλουμίνιουμ Τάουερ να μην κατασκευάστηκε ποτέ, αλλά απ’ εκεί θα ξεκινά η μονοδρόμηση της Μακαρίου με κατεύθυνση προς το κέντρο, ενώ η έξοδος από τη Λευκωσία θα γίνεται από την Καλλιπόλεως.
Η Μακαρίου θα μονοδρομηθεί μέχρι τα φανάρια του αστυνομικού σταθμού Λυκαβηττού σε πρώτη φάση, κι αργότερα θα προχωρήσει ως πεζόδρομος πια μέχρι την Ομήρου - σε αυτό το τμήμα θα επιτρέπεται η διέλευση μόνο στα λεωφορεία - στο πλαίσιο της ανάπλασης του εμπορικού τριγώνου.
Όλα αυτά βεβαίως δεν θα γίνουν αμέσως, όπως ενημερώθηκαν την περασμένη Παρασκευή οι δήμαρχοι της μείζονος Λευκωσίας από την υπουργό Μεταφορών Βασιλική Αναστασιάδου, η οποία με το επιτελείο της τους παρουσίασε τον στρατηγικό σχεδιασμό που προωθείται για το κυκλοφοριακό στη Λευκωσία. Τα χρονοδιαγράμματα για αυτό το σημαντικό οδικό δίδυμο, Μακαρίου και Καλλιπόλεως, έχουν ως εξής: Η λεωφόρος Καλλιπόλεως αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2020, οπόταν και θα μονοδρομηθεί. Σχεδόν ταυτόχρονα αναμένεται να μονοδρομηθεί και η λεωφόρος Μακαρίου μέχρι τον αστυνομικό σταθμό Λυκαβηττού. Στο τμήμα αυτό του δρόμου δεν θα γίνουν σοβαρές εργασίες - θα γίνει νέα ασφαλτόστρωση, θα φτιαχτούν τα πεζοδρόμια, θα γίνουν λεωφορειολωρίδες και ποδηλατολωρίδες, θα φυτευτούν 199 δέντρα, ενώ θα γίνουν νησίδες στη συμβολή με Καλλιπόλεως και στον κόμβο με Διγενή Ακρίτα- και μάλλον αυτές θα εκτελούνται τα Σαββατοκύριακα ώστε να μην επηρεαστεί αρνητικά η τροχαία κίνηση. Στο μεταξύ θα ξεκινήσει και η ανακατασκευή της οδού Εθνικής Φρουράς, ο δρόμος που ενώνει την Καλλιπόλεως με την Μακαρίου στο ύψος του πρώην Hilton. Όπως ενημερώθηκαν οι δήμαρχοι, για το συγκεκριμένο συμβόλαιο (προνοεί και τα έργα επί της Μακαρίου) θα γίνει η προσφοροδότηση εντός των επόμενων ημερών, ενώ το συμβόλαιο θα έχει διάρκεια 12 μηνών.
Όσον αφορά την ανάπλαση του κάτω μέρους της Μακαρίου που θα πεζοδρομηθεί, συμφωνήθηκε με τον Δήμο Λευκωσίας, παρότι έχουν προκηρυχθεί οι προσφορές και έχουν κατακυρωθεί, να μην ξεκινήσει το έργο πριν ολοκληρωθούν τα έργα στη Στασικράτους και ενδεχομένως πριν ολοκληρωθούν τα έργα της πλατείας Ελευθερίας, για να μην υπάρξουν άλλα ανοικτά μέτωπα στο κεντρικό οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας.
Από τις πληροφορίες που ήρθαν ενώπιόν μας, στη σύσκεψη έγινε έκκληση από την κ. Αναστασιάδου όπως υπάρχει συντονισμός μεταξύ των δήμων και των Δημοσίων Έργων και των άλλων αρμόδιων τμημάτων, ώστε να μην ξεκινούν έργα ταυτόχρονα, για να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες. Όπως δήλωσε στον «Π» η υπουργός, ζητήθηκε από τους δήμους στενότερη συνεργασία και υποβολή εισηγήσεων.
Δύο μεγάλα έργα ξεκινούν το 2020Κατά τη συνάντηση με τους δημάρχους, η κ. Αναστασιάδου σημείωσε πως με δεδομένο ότι το 90%+ των διακινήσεων γίνεται με ΙΧ, και με την αύξηση της τροχαίας κίνησης όπως παρουσιάζεται και στον πιο πάνω πίνακα με μετρήσεις του Τμ. Δημοσίων Έργων, η προσπάθεια να επιτευχθεί τις ώρες αιχμής εξάλειψη της τροχαίας κίνησης είναι δύσκολη. Για αντιμετώπιση του προβλήματος τούς παρουσίασε τους πυλώνες στρατηγικής και τον κατάλογο με τις δράσεις για τα έργα που θα προχωρήσουν τα επόμενα τρία χρόνια. Μεταξύ άλλων ο περιμετρικός αυτοκινητόδρομος, ο οποίος θα ενώνει άλλους τρεις αυτοκινητόδρομους και θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση βασικών αρτηριών όπως η Σπ. Κυπριανού - έως και 23%.
Η πρώτη φάση του έργου θα ξεκινήσει το 2020 όπως και η στρατηγικής σημασίας αρτηρία Ιπποκράτους/Αργυρουπόλεως &Τσερίου που θα υποβοηθά τις διακινήσεις ανατολής- δύσης και θα επιτρέψει την αποσυμφόρηση των λεωφ. Σπ. Κυπριανού και Αθαλάσσας. Η σύνδεση της λεωφόρου Ακαδημίας με την οδό Φυτωρίου στην Αγλαντζιά ξεκινά το 2021 και θα αποτελέσει μία εναλλακτική διέξοδος για την είσοδο στη Λευκωσία, ιδιαίτερα για τον Δήμο Αγλαντζιάς. Όσον αφορά τη μελέτη για τα έργα στην είσοδο της Λευκωσίας που θα περιορίσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα, όπως λέχθηκε στη συνάντηση αυτή έχει ολοκληρωθεί και έχει καταγράψει τέσσερα βασικά έργα ως προτεραιότητα: Τον ανισόπεδο κόμβο του αυτο/δρομου Λευκωσίας- Λεμεσού με τη λεωφ.Σταυρού, τον κυκλικό κόμβο των λεωφ. Χ’’ Ιωσήφ-Σταυρού, τον ανισόπεδο κόμβο των λεωφ. Σπ. Κυπριανού- Χ’’Ιωσήφ και τον ανισόπεδο κόμβος βιομηχανικής Στροβόλου στις λεωφ. Σπ. Κυπριανού - Καλαμών. Η μελέτη καλύπτει τα ακόλουθα αντικείμενα:προκαταρκτικός γεωμετρικός σχεδιασμός, μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων και τεχνοοικονομική ανάλυση και εκτίμηση επιπτώσεων στο περιβάλλον. Υπάρχει μάλιστα θετική γνωμάτευση από το Τμήμα Περιβάλλοντος.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.