Ενώπιον της κοινοβουλευτικής επιτροπής Οικονομικών θα τεθούν αύριο οι τροποποιητικοί κανονισμοί που ετοίμασε το Υπουργείο Οικονομικών, όσον αφορά τη χρήση υπηρεσιακών οχημάτων από αξιωματούχους, που είχε αποκαλύψει προ ημερών ο «Π». Συγκεκριμένα, σχεδόν τέσσερα χρόνια από την εφαρμογή του νόμου και κανονισμών (1/1/2016) για τη χρήση των υπηρεσιακών οχημάτων, τα προβλήματα, οι στρεβλώσεις, ακόμη και η δυστοκία αξιωματούχων να συμμετάσχουν σε υπηρεσιακές υποχρεώσεις εκτός του ωραρίου της δημόσιας υπηρεσίας, οδήγησαν το ΥΠΟΙΚ να τροποποιήσει τους κανονισμούς δημιουργώντας μια νέα κατηγορία αξιωματούχων και υψηλόβαθμων δημοσιών υπαλλήλων που θα εξαιρούνται από τον όρο που τίθεται στο Άρθρο 10, και αναφέρει πως η μετάβαση από τον τόπο διαμονής στον τόπο εργασίας δεν εμπίπτει στις περιπτώσεις υπηρεσιακής μετακίνησης, ούτε στους υπηρεσιακούς σκοπούς για τους οποίους δύναται να γίνεται χρήση υπηρεσιακού οχήματος. Δέον να τονιστεί ότι για το ίδιο ακριβώς θέμα είχε καταθέσει πρόταση νόμου ο ίδιος ο πρόεδρος της Βουλής το 2017, έτσι ώστε η μετάβαση από τον τόπο διαμονής στον τόπο εργασίας να θεωρείται υπηρεσιακός σκοπός, με προσθήκη πρόνοιας στον νόμο, αντί στους κανονισμούς που δεν δύνανται να τροποποιούνται από τη Βουλή. Ο κ. Συλλούρης, ο οποίος εν τέλει δεν προώθησε την πρόταση νόμου λόγω αντίδρασης του γεν. ελεγκτή, για λόγους ωστόσο συνταγματικότητας, αφού η Βουλή δεν μπορεί να αυξάνει τις δαπάνες του κράτους, δεν έθετε περιορισμούς ποιοι συγκεκριμένοι αξιωματούχοι θα εξαιρούνταν του όρου. Η νέα κατηγορία που εισηγείται η κυβέρνηση αφορά τους προέδρους ΕΔΥ και ΕΕΥ, τους γενικούς διευθυντές υπουργείων, Βουλής και Γενικής Διεύθυνσης ΕΠΣΑ, τη γενική λογίστρια, την αρχιπρωτοκολλητή, τον διευθυντή του Γραφείου του Προέδρου και τον επίτροπο προεδρίας για ανθρωπιστικά θέματα. Οι προαναφερθέντες, αν και εφόσον εγκριθούν από τη Βουλή οι κανονισμοί, θα παραμείνουν υπόχρεοι και υπόλογοι σε έλεγχο, συμπληρώνοντας δεόντως το σημειωματάριο διαδρομής, όπως οφείλουν να πράττουν και σήμερα. Στο σημείο αυτό υπενθυμίζεται ότι αιφνίδιους ελέγχους δύναται να κάνει και ο γενικός ελεγκτής, ο οποίος το έχει ήδη πράξει, ενώ σε ειδική έκθεσή του για την προεδρία, τον Ιούλιο, είχε δώσει συγκεκριμένα παραδείγματα ελλιπούς ενημέρωσης των βιβλίων κίνησης οχημάτων. Στους κανονισμούς περαιτέρω, θα προστεθούν στο παράρτημα των δικαιούχων υπηρεσιακού οχήματος για αποκλειστική χρήση και οι υφυπουργοί που μέχρι σήμερα δεν είναι, παρότι έχουν αποκλειστικό υπηρεσιακό όχημα.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.