Θεωρούμε το τραμ, όχι μόνο ένα ακόμα μέσο δημόσιας συγκοινωνίας, αλλά το μέσο αναγέννησης της Λευκωσίας, συνέχισε ο κ. Αναστασιάδης, λέγοντας ότι το έργο είναι οικονομικά βιώσιμο και θα δώσει πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία στην πόλη και στην βελτίωση της ποιότητας ζωής.
Η Λευκωσία απειλείται με κυκλοφοριακό έμφραγμα το 2023, ανέφερε απόψε ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Λευκωσίας, Στέλιος Αναστασιάδης, λέγοντας παράλληλα ότι «έφτασε ο κόμπος στο χτένι» με τις καθυστερήσεις στα έργα ανάπτυξης.
Μιλώντας στη ετήσια γενική συνέλευση των μελών του Επιμελητηρίου, ο κ. Αναστασιάδης ανέφερε εξάλλου ότι όραμα του ΕΒΕΛ είναι να καταστεί η Λευκωσία Επιχειρηματικό Κέντρο, αξιοποιώντας τις υποδομές που υπάρχουν στη δημόσια διοίκηση, στα δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια, στα νοσοκομεία, στην έρευνα και καινοτομία , στον πολιτισμό και σε άλλους τομείς.
Η πρωτεύουσα έχει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα, τα οποία θα πρέπει να αξιοποιηθούν για το καλό του συνόλου, όμως υπάρχουν και πολλά προβλήματα, όπως οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην εκτέλεση διαφόρων έργων υποδομής και το κυκλοφοριακό, είπε.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στην ομιλία του, ο κ. Αναστασιάδης ανέφερε ότι το Επιμελητήριό πιστεύει ότι «έφτασε ο κόμπος στο χτένι» όσον αφορά τα έργα. Είναι πλέον καιρός το κράτος και οι αρμόδιες υπηρεσίες να προβούν σε άμεση επικαιροποίηση ή και αλλαγή των διαδικασιών προκήρυξης, κατακύρωσης και διαχείρισης των δημόσιων συμβάσεων, πρόσθεσε. Οι υπάρχουσες διαδικασίες καθυστερούν σημαντικά την προώθηση και υλοποίηση έργων υποδομής που δημιουργούνται εξ’ αιτίας των καθυστερήσεων στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών ή και καθιστούν σχεδόν αδύνατη τη χρονική οργάνωση τους, είπε ο Πρόεδρος του ΕΒΕΛ.
Ζήτησε παράλληλα, εφόσον υπάρχει η δυνατότητα, να προκηρύσσονται έργα που να συμπεριλαμβάνουν δύο ή τρεις βάρδιες το 24ωρο και να ενσωματωθεί στις διαδικασίες επίσημη δέσμευση των υπηρεσιών του κράτους που να τους δεσμεύει στο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Κάλεσε παράλληλα το κράτος να προχωρήσει σε μέτρα, όπως φοροαπαλλαγή και φοροελαφρύνσεις για τις επηρεαζόμενες επιχειρήσεις, ενώ είπε ότι επιβάλλεται να εξευρεθεί λύση στο εμπόδιο που προτάσσεται περί παράνομης κρατικής ενίσχυσης.
Για το κυκλοφοριακό είπε το ΕΒΕ Λευκωσίας το θεωρεί ως το μεγαλύτερο και σοβαρότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, την αποτυχία μέχρι σήμερα να δημιουργήθούν αξιόπιστες δημόσιες μεταφορές. Αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα και προωθηθούν λύσεις, το πρόβλημα θα διογκωθεί σε τεράστιο βαθμό ενώ σύμφωνα με μελέτες ειδικών, το 2023 θα επέλθει το λεγόμενο «κυκλοφοριακό έμφραγμα», είπε.
Θεωρούμε το τραμ, όχι μόνο ένα ακόμα μέσο δημόσιας συγκοινωνίας, αλλά το μέσο αναγέννησης της Λευκωσίας, συνέχισε ο κ. Αναστασιάδης, λέγοντας ότι το έργο είναι οικονομικά βιώσιμο και θα δώσει πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία στην πόλη και στην βελτίωση της ποιότητας ζωής.
Ο Πρόεδρος του ΕΒΕΛ έκανε αναφορά στην προσπάθεια του Επιμελητηρίου για να καταστεί η Λευκωσία περιφέρεια γνώσης, έρευνας και καινοτομίας, σημειώνοντας την παρουσία πέραν των 30.000 χιλιάδων φοιτητών.
Η σημασία του τομέα αυτού, τόνισε, καταδεικνύεται και από το γεγονός ότι έχει δώσει μια τεράστια τόνωση στην οικονομική ανάπτυξη και αναζωογόνηση της Λευκωσίας, όμως είπε ότι απαιτείται συγκροτημένη πολιτική.
Είπε επίσης ότι η δημιουργία Υφυπουργείου Καινοτομίας και ψηφιακής Πολιτικής θα έχει θετικές επιδράσεις τόσο στην ανάπτυξη της οικονομίας της γνώσης όσο και στη στήριξη και ενίσχυση των υφιστάμενων κλάδων της οικονομίας.
Για τη δράση του ΕΒΕΛ, είπε μεταξύ άλλων ότι έχουν υποβληθεί ολοκληρωμένες εισηγήσεις για Πολεοδομικά Κίνητρα για τη Βιομηχανία στα πλαίσια της αναθεώρησης των τοπικών σχεδίων με βασικά αιτήματα την αύξηση των συντελεστών κάλυψης/δόμησης στις Βιομηχανικές Ζώνες/Περιοχές.
Είπε ακόμη ότι με την εμπλοκή του Επιμελητηρίου έχουν τροχοδρομηθεί οι διαδικασίες για προώθηση έργων υποδομής, κυρίως σε οδικές προσβάσεις και οδικούς άξονες που εκκρεμούν στις βιομηχανικές Ζώνες Γερίου και Παλιομετόχου και στη Βιομηχανική Περιοχή Στροβόλου.
Ο κ. Αναστασιάδης χαιρέτισε την ολοκλήρωση της Νέας Βιομηχανικής Πολιτικής για το 2019-2030 καθώς και του πρώτου Σχεδίου Δράσης που καλύπτει την περίοδο 2019-2022.
Χαιρετισμό στη συνέλευση του ΕΒΕΛ απεύθυναν επίσης η Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Βασιλική Αναστασιάδου, ο πρόεδρος του ΚΕΒΕ Χριστόδουλος Αγκαστινιώτης και ο Δήμαρχος Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης. Στη συνέλευση παρευρέθηκαν βουλευτές κρατικοί αξιωματούχοι και επιχειρηματίες μέλη του ΚΕΒΕ, καταλήγει η ανακοίνωση.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.