Τα στέγαστρα εκτός από την τεχνολογία τηλεματικής που θα ενσωματώνουν, δίνοντας την απαραίτητη πληροφόρηση στο κοινό και, κυρίως, πότε θα έρθει το επόμενο λεωφορείο, θα είναι ομοιόμορφα, εργονομικά, «πράσινα» και σχετικά αυτόνομα.
Μέχρι το τέλος αυτού του χρόνου, υπολογίζει το Υπουργείο Μεταφορών ότι θα είναι έτοιμο για να βγει σε προσφορές για την κατασκευή των νέων, μοντέρνων στάσεων λεωφορείων. Τα σχέδια των στεγάστρων έχουν ετοιμαστεί και «ο «Π» παρουσιάζει σήμερα για πρώτη φορά αυτόν τον σχεδιασμό, ο οποίος έγινε από τον Κύπριο ειδικό βιομηχανικό σχεδιαστή Νικόλα Δημάδη και παραδόθηκε πρόσφατα στο υπουργείο.
Σε τρία μοντέλα Τα στέγαστρα εκτός από την τεχνολογία τηλεματικής που θα ενσωματώνουν, δίνοντας την απαραίτητη πληροφόρηση στο κοινό και, κυρίως, πότε θα έρθει το επόμενο λεωφορείο, θα είναι ομοιόμορφα, εργονομικά, «πράσινα» και σχετικά αυτόνομα. Η πληροφόρηση θα προαναγγέλλει τόσο οπτικά, αλλά και ηχητικά για άτομα με προβλήματα όρασης, τον χρόνο έλευσης του λεωφορείου, την επόμενη στάση κ.λπ. Ο κομψός σχεδιασμός των υποδομών έγινε σε τρία διαφορετικά μοντέλα-μεγέθη, τα οποία απεικονίζονται στις φωτογραφίες. Το πρώτο μοντέλο, το πλήρες, θα τοποθετηθεί σε στάσεις οι οποίες συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό επιβατών, δεδομένου ότι υπάρχει αρκετός διαθέσιμος χώρος στο πεζοδρόμιο.Το δεύτερο στέγαστρο είναι μικρότερο σε μέγεθος και θα τοποθετηθεί σε πιο στενά πεζοδρόμια σε άξονες που εξυπηρετούν, επίσης, αρκετούς επιβάτες των δημοσίων μεταφορών, ενώ ο πάσσαλος θα μπει σε τοποθεσίες που δεν παρουσιάζουν τόσο μεγάλη κίνηση. Όλα τα μοντέλα θα δίνουν πληροφορίες ηλεκτρονικά και θα παίρνουν ενέργεια με φωτοβολταϊκά. Το υπουργείο θεωρεί πως ο σχεδιασμός εγγυάται την ποιότητα και την αντοχή στον χρόνο των νέων στεγάστρων.
ΕκσυγχρονισμόςΌπως εξηγεί στον «Π», η υπουργός Βασιλική Αναστασιάδου, «ο εκσυγχρονισμός των στεγάστρων στις στάσεις λεωφορείων εντάσσεται στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης του συστήματος δημόσιων μεταφορών». Όπως επισημαίνει, «το στέγαστρο που σχεδιάστηκε από τον ειδικό σχεδιαστή στον οποίο ανατέθηκε το έργο, είναι σύγχρονο και ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις ενός επιβάτη τόσο όσον αφορά την προσβασιμότητα, την προστασία από τις καιρικές συνθήκες, τη σωστή πληροφόρηση αλλά και την καλαισθησία. Θα αποτελέσει με αυτόν τον τρόπο ένα ακόμη στοιχείο που θα ελκύσει τους πολίτες, έτσι ώστε να προτιμήσουν τις δημόσιες μεταφορές αντί για το ιδιωτικό όχημα. Η τοποθέτηση ενός σημαντικού αριθμού στεγάστρων κατά τα επόμενα χρόνια συμπληρώνει το πακέτο των σύγχρονων δημόσιων μεταφορών που προωθούμε», αναφέρει η κ. Αναστασιάδου.
Σε πρώτη φάση 500Στις ελεύθερες περιοχές υπάρχει ένας αριθμός στάσεων πάνω από 5.150. Δεδομένου ότι το μοντέλο αυτό της στάσης θα κατασκευαστεί μόνο στις πόλεις, έχει υπολογιστεί πως οι ανάγκες είναι για 1.500 στέγαστρα. Η αντικατάσταση των στεγάστρων θεωρείται για το Υπουργείο μια μακροχρόνια επένδυση. Προς το παρόν, υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια ύψους 3 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία και ο στόχος είναι σε πρώτη φάση να τοποθετηθούν 500 στέγαστρα. Προτεραιότητα θα δοθεί στους άξονες με τη μεγαλύτερη εξυπηρέτηση και την περισσότερη επιβατική κίνηση. Δεν αποκλείεται κονδύλια τα οποία θα εξοικονομηθούν από αλλού να μεταφερθούν σε αυτό το έργο, ώστε να καταστεί δυνατή η τοποθέτηση ακόμη περισσότερων στεγάστρων. Το κόστος για το φουλ μοντέλο αναμένεται να ανέλθει στα 20-25 χιλιάδες ευρώ, ενώ για τον πάσσαλο αναμένεται να είναι στις 3 χιλιάδες ευρώ. Υπολογίζεται, όπως πληροφορούμαστε, πως εάν γινόταν η αντικατάσταση όλων των στάσεων μεμιάς θα απαιτείτο ένα κονδύλιο πάνω από 35 εκατ. ευρώ. Εξάλλου, αυτό δεν θεωρείται απαραίτητο, καθώς το κράτος επιχορηγεί κοινότητες με 2.500 ευρώ για τοποθέτηση ενός στεγάστρου στο πλαίσιο άλλου προγράμματος. Ήδη έχουν τοποθετηθεί 168 στέγαστρα σε 163 κοινότητες. Επίσης, παλαιότερα στέγαστρα τα οποία έχουν αποδειχθεί ότι αντέχουν στον χρόνο και είναι καλής κατασκευής θα αξιοποιηθούν μετά από σημαντική αναβάθμισή τους.
Να σημειωθεί ότι το Υπ. Μεταφορών έχει υπογράψει μνημόνια συνεργασίας με δήμους και κοινότητες στις επαρχίες Λευκωσίας, Λεμεσού και Λάρνακας, τα οποία προνοούν πως την ελαφριά συντήρηση (π.χ. καθαρισμό) των στεγάστρων θα την αναλάβουν οι δήμοι, όπως και τη διαχείριση των διαφημίσεων, απολαμβάνοντας τα έσοδα, ενώ το Υπ. Μεταφορών θα έχει την ευθύνη για τη σοβαρότερη συντήρηση.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.