Σημαντικές ιδέες για το μέλλον της ναυτιλίας στους τομείς της προστασίας του περιβάλλοντος, της τεχνολογίας και των καυσίμων, παρουσιάστηκαν κατά τις σημερινές εργασίες του συνεδρίου «Ναυτιλιακή Κύπρος 2019» που πραγματοποιείται για δεύτερη ημέρα στη Λεμεσό.
Σε δηλώσεις της στο ΚΥΠΕ, η Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω Νατάσα Πηλείδου είπε ότι κατά τις σημερινές συζητήσεις «ακούσαμε πάρα πολύ σημαντικές ιδέες για το μέλλον της ναυτιλίας, οι οποίες πραγματικά αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε και αντιμετωπίζουμε τα πράγματα».
Αυτές οι ιδέες, πρόσθεσε, «μας επιτρέπουν να δούμε το μέλλον της ναυτιλίας με μια διαφορετική προοπτική και να σκεφτούμε εκτός των πλαισίων, τα οποία μας επιβάλλει η καθημερινότητα, για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε μπροστά με ένα πιο δυναμικό τρόπο, ενόψει και των τεχνολογικών αλλαγών, οι οποίες πραγματικά αλλάζουν το πεδίο, όχι μόνο της ναυτιλίας αλλά και όλων των βιομηχανιών και τομέων της οικονομίας παγκόσμια».
Είπε, επίσης, ότι κατά τις συζητήσεις που έγιναν για το περιβάλλον ακούστηκαν κάποιες αρκετά ριζοσπαστικές ιδέες και έργα που προωθούν κάποιες ναυτιλιακές εταιρείες και πλοιοκτήτες για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών αλλαγών.
Η κ. Πηλείδου χαρακτήρισε ως πολύ ενδιαφέρουσα τη συζήτηση που διεξήχθη για τις τεχνολογικές αλλαγές και τον τρόπο που η ναυτιλία μπορεί να συμβάλει στο να αλλάξουν κάποια πράγματα, χωρίς να περιμένει, όπως είπε, από άλλες βιομηχανίες να φέρουν τις τεχνολογίες και τα νέα καύσιμα που θα χρησιμοποιούνται στα επόμενα χρόνια.
Είπε, επίσης, ότι εκπρόσωποι εταιρειών που ασχολούνται με την καινοτομία κατέθεσαν τις δικές τους απόψεις ως προς το πως η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην εξέλιξη και περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα της ναυτιλίας έτσι που να μπορεί να διαδραματίσει ρόλο στο διεθνές εμπόριο μακροπρόθεσμα.
Ερωτηθείσα σχετικά με τις προοπτικές που διανοίγονται για την κυπριακή ναυτιλία από την ανακάλυψη υδρογονανθράκων στην κυπριακή ΑΟΖ, είπε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν πάρα πολύ στενή συνεργασία με τις εταιρίες που ασχολούνται με τα καύσιμα και την καινοτομία. Υπάρχουν πάρα πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κύπρο, πρόσθεσε, οι οποίες είναι συνεργάτες σε έργα που έχουν να κάμουν με εναλλακτικά καύσιμα είτε όσον αφορά την υγροποίηση αερίου είτε όσον αφορά την παροχή τέτοιων καυσίμων ή ακόμα και την εξέλιξη νέων τεχνολογιών.
Η Κύπρος, είπε, προσελκύει ολοένα και περισσότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται με τον ευρύτερο ενεργειακό τομέα.
Ερωτηθείσα αν οι εξελίξεις με τις παράνομες τουρκικές προκλήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ δημιουργούν οποιαδήποτε προβλήματα στην κυπριακή ναυτιλία, η κ. Πειλίδου είπε ότι δεν δημιουργούν ιδιαίτερα προβλήματα για να προσθέσει ωστόσο ότι «δημιουργούν μια ένσταση στην περιοχή και σίγουρα δεν είναι κάτι που θέλουμε να συνεχιστεί και που δημιουργεί θετικό κλίμα».
Σε άλλη ερώτηση, συμφώνησε ότι το τουρκικό εμπάργκο στα κυπριακά πλοία είναι η «αχίλλειος πτέρνα» της κυπριακής ναυτιλίας, προσθέτοντας ότι στο παρελθόν έχουν καταβληθεί προσπάθειες για επίλυση αυτού του προβλήματος. Εξέφρασε, ωστόσο, την εκτίμηση ότι είναι ένα θέμα που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί στο πλαίσιο της επανέναρξης των συνομιλιών για επίλυση του Κυπριακού.
Η κ. Πηλείδου ανέφερε ακόμη ότι τα σχόλια που λαμβάνει από τους συμμετέχοντες αναφορικά με το συνέδριο είναι πολύ θετικά. «Είμαστε σε συνεχή επαφή με όλους μας τους πελάτες μας. Είμαστε ένας από τους τομείς της Κυβέρνησης που έχει πραγματικά μια πελατοκεντρική προσέγγιση», είπε και πρόσθεσε ότι το Υφυπουργείο έχει προβεί σε αρκετές αλλαγές που δείχνουν ότι λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη αυτά που λένε οι πελάτες του, όπως είναι η αναγνώριση και η αυθεντικοποίηση των ηλεκτρονικών πιστοποιητικών μέσω της ιστοσελίδας του Υφυπουργείου, η απλοποίηση και ο εξορθολογισμός των τελών και η κατάργηση των αρχικών τελών εγγραφής.
Ανέφερε, τέλος, ότι «έχουμε την καλή θέληση να εφαρμόσουμε όλες τις πολιτικές που μπορούμε να εφαρμόσουμε για να τους βοηθήσουμε στο πλαίσιο βεβαίως της ασφάλειας, της ποιοτικής εξυπηρέτησης και της προστασίας του περιβάλλοντος».
Το μέλος της Ένωσης Πλοιοκτητών Κύπρου Γιώργος Τσαβλίρης, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, έκανε λόγο για ένα πετυχημένο συνέδριο που προσελκύει πάρα πολύ κόσμο που ασχολείται με τα θέματα της ναυτιλίας.
Ανέφερε ότι οι συζητήσεις και οι παρουσιάσεις επί εξειδικευμένων ναυτιλιακών θεμάτων που αφορούν τους νέους κανόνες και ρυθμίσεις για τα καύσιμα και την προστασία του περιβάλλοντος γίνονται με διαφάνεια και ειλικρίνεια, όπως είπε.
Ανέφερε ακόμη ότι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία είναι η μείωση της εκπομπής ρύπων από τα πλοία και η μείωσης του θείου στα συμβατικά καύσιμα, προσθέτοντας ότι «δεν είμαστε ακόμα σε θέση να χρησιμοποιήσουμε το LNG ως εναλλακτικό καύσιμο». Εξέφρασε την εκτίμηση ότι είναι ένα θέμα που θα συνεχίσει να απασχολεί την ναυτιλιακή κοινότητα, λέγοντας ότι το μεγάλο μειονέκτημα του LNG είναι η υψηλή περιεκτικότητά του σε μεθάνιο.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.