Ετοιμάζει τροποποιήσεις η Βουλή - Όχι μόνο μειώσεις αλλά και αυξήσεις ποινών σε κάποιες περιπτώσεις
Ολοκληρώνεται ενδεχομένως στην επόμενη συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής η κατ’ άρθρο συζήτηση των επτά νομοσχεδίων και του ενός κανονισμού που κατατέθηκαν από το Υπ. Δικαιοσύνης και άπτονται του εκσυγχρονισμού των ποινών για τις τροχαίες παραβάσεις, ώστε αυτές να καταστούν αποτρεπτικές με απώτερο στόχο να αποτελέσουν ένα αποτελεσματικό εργαλείο -μαζί με το σύστημα φωτοεπισήμανσης που προωθείται επίσης- για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της μείωσης των τροχαίων συγκρούσεων στη χώρα μας.
Η συζήτηση είχε ξεκινήσει τέλη Ιουνίου, λίγο πριν κλείσει η Βουλή για καλοκαιρινές διακοπές και ξεκίνησε πιο εντατικά τον Σεπτέμβριο. Ο στόχος, όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της Επ. Μεταφορών βουλευτής Γιώργος Προκοπίου, είναι μέσα Νοεμβρίου το πακέτο των νομοσχεδίων να οδηγηθεί ενώπιον της ολομέλειας προς έγκριση. Σύμφωνα με τον κ. Προκοπίου, στη συνεδρία που είναι ορισμένη για την ερχόμενη εβδομάδα αναμένει ότι θα ολοκληρωθεί η κατ’ άρθρο συζήτηση και ακολούθως θα δοθεί χρόνος στους βουλευτές να θέσουν τα δεδομένα ενώπιον των κοινοβουλευτικών ομάδων ώστε να πάρουν γραμμή. Θα απαιτηθούν άλλες μία ή δύο συνεδρίες της επιτροπής, σημείωσε ο κ. Προκοπίου, για να διαμορφωθεί η έκθεση που θα πάει ολομέλεια για έγκριση. «Αν δεν υπάρχουν προστριβές, εκτιμώ ότι αρχές με μέσα Νοεμβρίου θα είμαστε σε θέση να θέσουμε το θέμα στην ολομέλεια», εκτίμησε ο βουλευτής. Ερωτηθείς κατά πόσο θα υπάρξουν σοβαρές διαφοροποιήσεις από το κείμενο του Υπ. Δικαιοσύνης σχετικά με την αύξηση των εξωδίκων, των βαθμών και των άλλων ποινών, μας είπε πως υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις στις οποίες βουλευτές θα εισηγηθούν αύξηση των προστίμων που προτείνονται στην κυβερνητική πρόταση και άλλες στις οποίες η εισήγηση θα είναι η μείωση. Έφερε ως παράδειγμα την εγκατάλειψη θύματος τροχαίου, κατά το οποίο θεωρεί πως η ποινή σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να είναι αυστηρότερη και δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από την άμεση σύλληψη. Θεωρεί, επίσης, την αύξηση από 85 σε 200 ευρώ πρόστιμο για στάθμευση σε χώρο αναπήρων πολύ μικρή. Από την άλλη, ο κ. Προκοπίου πιστεύει προσωπικά ότι η αύξηση του εξωδίκου για χρήση κινητού εν ώρα οδήγησης από 85 σε 300 ευρώ είναι ψηλή και θα μπορούσε ποσοστιαία να είναι μικρότερη.
Να υπενθυμίσουμε πως οι ποινές που προβλέπονται στην κυβερνητική πρόταση ήταν αποτέλεσμα επίπονης μελέτης, μιας επιστημονικής εργασίας του Τμ. Νομικής του Παν. Κύπρου υπό την καθοδήγηση του καθ. Ανδρέα Καπαρδή, τα συμπεράσματα της οποίας έτυχαν της επεξεργασίας των αρμόδιων αρχών. Η μελέτη αυτή θεωρεί πως η επιβολή αποτρεπτικών ποινών δεν είναι τιμωρία, αλλά μέτρο πρόληψης και καταστολής των οδικών συγκρούσεων.
Στο μεταξύ, ο αριθμός των θανάτων στην άσφαλτο από 1η Ιανουαρίου μέχρι χθες ανήλθαν σε 35, ελαφρώς χαμηλότερος από πέρσι που είχαμε 37 νεκρούς στην αντίστοιχη χρονική περίοδο και 38 το 2017. Όλοι παραδέχονται πως χωρίς τα νέα εργαλεία καταστολής, τις αυξημένες ποινές και τις κάμερες, δεν μπορούν να διαφοροποιηθούν δραματικά αυτοί οι αριθμοί, που σαφώς και δεν είναι νούμερα, είναι άνθρωποι.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.