Διαχρονικά, οι μέρες πριν από μια σημαντική συγκυρία για τα επόμενα βήματα στο Κυπριακό παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τόσο σε επίπεδο δηλώσεων, όσο και σε επίπεδο επαφών και παρασκηνιακών διεργασιών. Μια χρονική συγκυρία τέτοιας μορφής είναι και η τριμερής συνάντηση της 25ης Νοεμβρίου στο Βερολίνο, όπου Αναστασιάδης και Ακιντζί καλούνται να σταθούν ενώπιον του Αντόνιο Γκουτέρες και να πείσουν για τις προθέσεις, αλλά και τη συμφωνία τους επί των θέσεών τους για τους όρους αναφοράς. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, σε αυτή τη χρονική συγκυρία, από τη Θεσσαλονίκη όπου βρέθηκε χθες, διαβεβαίωσε πως «όσο επιθυμεί τη λύση του Κυπριακού, άλλο τόσο δεν είναι διατεθειμένος να περιφρονήσει την πλειοψηφία του Κυπριακού Ελληνισμού με βάση την ετυμηγορία του 2004». Η αναφορά κέντρισε το ενδιαφέρον κυρίως για το χρονικό σημείο στο οποίο ανασύρθηκε η δήλωση αυτή, αλλά και για τη συνέχεια της τοποθέτησης, σύμφωνα με την οποία ο Πρόεδρος Αναστασιάδης δεν έχει καμιά πρόθεση να φέρει σε δημοψήφισμα μια λύση που να μην δημιουργεί βασικές προϋποθέσεις λειτουργικότητας, βιωσιμότητας, ανθρωπίνων δικαιωμάτων, βασικών ελευθεριών και κατοχύρωσης του ευρωπαϊκού κεκτημένου. Από τη μια η θέση της ελληνικής κυβέρνησης η οποία αναμένει «αποφασιστική πρόοδο» κατά τη συνάντηση της 25ης Νοεμβρίου και από την άλλη η τοποθέτηση Νίκου Αναστασιάδη πως ευελπιστεί να επικρατήσει η λογική από πλευράς Τ/Κ και να μην υπάρξουν αξιώσεις ή πιέσεις που να εκφεύγουν αυτού που θεωρεί η ε/κ πλευρά ως πλαίσιο στο οποίο πρέπει να γίνει ο διάλογος, δημιουργούν μια αίσθηση ανησυχίας γύρω από το τι αναμένει η κάθε πλευρά στη συνάντηση με τον Αντόνιο Γκουτέρες. Κυρίαρχο στοιχείο παραμένει η πολιτική ισότητα και η αποτελεσματική συμμετοχή των Τ/Κ, ενώ η ε/κ πλευρά επιδιώκει με συγκεκριμένες αναφορές θα θέσει εμμέσως στο ίδιο επίπεδο και το ζήτημα των εγγυήσεων. Βασική διαφορά μεταξύ των πλευρών παραμένει, όπως όλα δείχνουν, το γεγονός ότι η τουρκική πλευρά θέλει δέσμευση από πλευράς Αναστασιάδη στην τριμερή ή στην άτυπη πενταμερή που αναμένεται να ακολουθήσει, σε σχέση με τη μια θετική ψήφο στο Υπουργικό Συμβούλιο (προηγούμενη σύγκλιση), αλλά και την εκ περιτροπής προεδρία. Υπάρχει ωστόσο συμφωνία πως τα τρία σημεία που πρέπει να συμπεριληφθούν στους όρους αναφοράς, είναι το Κοινό Ανακοινωθέν της 11ης Φεβρουαρίου 2014, οι έξι παράμετροι του γ.γ. του ΟΗΕ, αλλά και οι συγκλίσεις που οδήγησαν στο Κραν Μοντανά σε μια γενική αναφορά.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.