Δημοτικά: Όχι διαγωνίσματα τις Δευτέρες

ΜΑΡΙΝΑ ΚΟΥΜΑΣΤΑ Δημοσιεύθηκε 31.8.2019
Δημοτικά: Όχι διαγωνίσματα τις Δευτέρες
Έμφαση στην εργασία που αναθέτουν οι εκπαιδευτικοί στα παιδιά για το σπίτι δίνει εγκύκλιος της Διεύθυνσης Δημοτικής του Υπουργείου Παιδείας

Οι ημέρες αργίας που αντιστοιχούν σε σχολικές αργίες, όπως και τα Σαββατοκύριακα, είναι για την ξεκούραση των παιδιών και όχι τη διεκπεραίωση περισσότερων εργασιών ή την κάλυψη/επανάληψη διδακτικής ύλης ή την προετοιμασία για διαγνωστική εργασία. Η Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας προτρέπει, μέσα από μακροσκελή εγκύκλιό της, τους δασκάλους να αποφεύγουν να διενεργούν διαγνωστικές εργασίες τις Δευτέρες ή αμέσως μετά από αργία. Στην εν λόγω εγκύκλιο που αναφέρεται στη νέα σχολική χρονιά γίνεται ιδιαίτερη μνεία σε σχέση με την κατ’ οίκον εργασία στη Δημοτική Εκπαίδευση, με τους εκπαιδευτικούς να προτρέπονται παράλληλα να μην αναθέτουν στα παιδιά εργασία στο σπίτι που απαιτεί τη χρήση διαδικτύου ή ηλεκτρονικού υπολογιστή/εκτυπωτή. Τέτοιες εργασίες θα πρέπει να διεκπεραιώνονται στο σχολείο, με την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού.«Η ανάθεση εργασιών αυτού του τύπου στο σπίτι δημιουργεί προβλήματα στις οικογένειες και προκαλεί αρνητικά συναισθήματα στα παιδιά που δεν μπορούν να τις διεκπεραιώσουν», τονίζεται στην εγκύκλιο και σημειώνεται χαρακτηριστικά ότι «δεν διαθέτουν όλα τα παιδιά ηλεκτρονικό υπολογιστή, εκτυπωτή ή σύνδεση με το διαδίκτυο και δεν μπορούν, οικονομικά, όλοι οι γονείς/κηδεμόνες να προβούν σε τέτοιες αγορές».


Η Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας καλεί επίσης τους διευθύνσεις των σχολείων να μεριμνήσουν για τη συζήτηση όλων των εγκυκλίων που αφορούν την κατ’ οίκον εργασία ώστε εγκαίρως να τεθούν σαφείς σχετικές αρχές με στόχο να μην υπάρξουν αντιδράσεις από κανέναν γονέα/κηδεμόνα για την κατ’ οίκον εργασία που ανατίθεται, αλλά και τα παιδιά του σχολείου να είναι χαρούμενα και χωρίς άγχος.
Σημειώνει συγκεκριμένα ότι η συστηματική ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων και η συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας για την κατ’ οίκον εργασία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική διαχείριση του όλου θέματος και τονίζει πως κατά τις τακτές συναντήσεις εκπαιδευτικών - γονέων/κηδεμόνων είναι σημαντικό να τίθενται από κοινού στόχοι, δραστηριότητες, μέθοδοι, για να αντιμετωπίζονται πιθανές αδυναμίες των παιδιών. Υπογραμμίζει παράλληλα ότι η κατ’ οίκον εργασία δεν πρέπει να μετατρέπεται σε κατ’ οίκον συνδιδασκαλία εκπαιδευτικού και γονέων/κηδεμόνων, «αλλά να λειτουργεί ως μια ευχάριστη δραστηριότητα, κατά την οποία οι γονείς/κηδεμόνες θα έχουν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με τα παιδιά τους και να παρακολουθήσουν την πρόοδό τους στο σχολείο».

Εργασία
Μετά από συζήτηση...

Ιδιαίτερη μνεία κάνει το Υπουργείο Παιδείας, στην εγκύκλιο προς τους εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης, στην εξατομίκευση της κατ’ οίκον εργασίας σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «θα πρέπει να εξατομικεύεται στον μέγιστο δυνατό βαθμό, ώστε να ανταποκρίνεται στο επίπεδο, στα ενδιαφέροντα, στις κλίσεις και στις δυνατότητες κάθε παιδιού ξεχωριστά». Το υπουργείο προτρέπει τους εκπαιδευτικούς όσον αφορά τις εργασίες που ανατίθενται για το σπίτι να προηγείται συζήτηση στην τάξη ώστε να είναι απολύτως σαφείς, ενώ, ταυτόχρονα, να αίρονται τυχόν δυσκολίες, σε ό,τι αφορά τη διεκπεραίωσή τους. Προτρέπονται επίσης οι εκπαιδευτικοί να αποφεύγουν τη γραπτή εκτέλεση εργασιών, όταν υπάρχουν εναλλακτικοί, λειτουργικότεροι και ευκολότεροι τρόποι εκτέλεσής τους (π.χ. επισήμανση στοιχείων με σημάδια πάνω στο κείμενο και προφορική ανακοίνωσή τους, αντί γραπτή απάντηση, κύκλωση αντί χρωμάτισμα, αναφορικά με εργασίες που μπορεί να ανατεθούν σε παιδιά που φοιτούν στην Α΄ τάξη κ.λπ.).

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Όπλα και εκρηκτικές ύλες εντοπίστηκαν σε κοιμητήριο στη Λάρνακα - Χειροπέδες σε 46χρονο (φωτο)
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Όπλα και εκρηκτικές ύλες εντοπίστηκαν σε κοιμητήριο στη Λάρνακα - Χειροπέδες σε 46χρονο (φωτο)

Όπλα και εκρηκτικές ύλες εντοπίστηκαν σε κοιμητήριο στη Λάρνακα - Χειροπέδες σε 46χρονο (φωτο)

Σοβαρός τραυματισμός μοτοσικλετιστή σε τροχαίο με φορτηγό στη Λάρνακα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σοβαρός τραυματισμός μοτοσικλετιστή σε τροχαίο με φορτηγό στη Λάρνακα

Σοβαρός τραυματισμός μοτοσικλετιστή σε τροχαίο με φορτηγό στη Λάρνακα

Πυρά Ισραήλ κατά Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου για το ένταλμα σύλληψης τού Νετανιάχου: «Βαθιά διαστρέβλωση της δικαιοσύνης»
ΚΟΣΜΟΣ

Πυρά Ισραήλ κατά Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου για το ένταλμα σύλληψης τού Νετανιάχου: «Βαθιά διαστρέβλωση της δικαιοσύνης»

Πυρά Ισραήλ κατά Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου για το ένταλμα σύλληψης τού Νετανιάχου: «Βαθιά διαστρέβλωση της δικαιοσύνης»

CNNi: Εντάλματα σύλληψης σε Νετανιάχου και ηγέτη Χαμάς από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο
ΚΟΣΜΟΣ

CNNi: Εντάλματα σύλληψης σε Νετανιάχου και ηγέτη Χαμάς από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο

CNNi: Εντάλματα σύλληψης σε Νετανιάχου και ηγέτη Χαμάς από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο

Ραϊσί: Ζωντανός για μια ώρα μετά τη συντριβή ήταν ο ιμάμης που βρισκόταν στο ελικόπτερο

Ραϊσί: Ζωντανός για μια ώρα μετά τη συντριβή ήταν ο ιμάμης που βρισκόταν στο ελικόπτερο

Ραϊσί: Ζωντανός για μια ώρα μετά τη συντριβή ήταν ο ιμάμης που βρισκόταν στο ελικόπτερο