To Yπουργείο Παιδείας πρωτοστατεί με δράσεις στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 23.8.2019
To Yπουργείο Παιδείας πρωτοστατεί με δράσεις στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής
Η περιβαλλοντική δράση «Πρασινίζω το σχολείο μου-Πρασινίζω τη γειτονία μου» στοχεύει, ξεκινώντας από το σχολείο και εκτεινόμενη στην Κοινότητα, να ενισχύσει το Πράσινο σε τοπικό επίπεδο, συμβάλλοντας στη βελτίωση του μικροκλίματος, στην αύξηση του αστικού πράσινου και όχι μόνο

«ΠΡΑΣΙΝΙΖΩ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ-ΠΡΑΣΙΝΙΖΩ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ»


«ΕΣΥ ΠΟΙΟ «Π» ΥΙΟΘΕΤΕΙΣ; ΤΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ή ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ;»

Με δύο νέες περιβαλλοντικές εκπαιδευτικές πολιτικές εγκαινιάζει το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΑΝ) τη νέα σχολική χρονιά 2018-2019, με στόχο να συνδράμει ολοκληρωμένα και συστηματικά στο πρασίνισμα του τόπου μας, ως αντιστάθμισμα στην παγκόσμια κλιματική κρίση, αλλά και στην περαιτέρω ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών/τριών μας, του εκπαιδευτικού κόσμου και ευρύτερα της κοινωνίας των πολιτών.

Οι δύο νέες περιβαλλοντικές εκπαιδευτικές πολιτικές του ΥΠΠΑΝ «Πρασινίζω το σχολείο μου, Πρασινίζω τη γειτονιά μου» και «Εσύ ποιο “Π” υιοθετείς; Το Πλαστικό ή τον  Πλανήτη;» εντάσσονται στο ευρύτερο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδιασμού για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την Αειφόρο Ανάπτυξη, ο οποίος υλοποιείται ενιαία, σφαιρικά και συνολικά από το 2008, καθιστώντας την Κύπρο παράδειγμα καλής πρακτικής διεθνώς και διαμορφωτή των περιφερειακών και διεθνών πολιτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την Αειφόρο Ανάπτυξη.

Οι δύο περιβαλλοντικές εκπαιδευτικές δράσεις θα εφαρμοσθούν τη νέα σχολική χρονιά 2019-2020 από τη Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου του ΥΠΠΑΝ, σε συνεργασία με όλους τους κοινωνικούς φορείς (Κρατικές Υπηρεσίες, Δήμους, Κοινότητες, Σχολικές Εφορείες, Συνομοσπονδίες Γονέων, Εκπαιδευτικές Οργανώσεις, Επιτρόπους Περιβάλλοντος και Εθελοντισμού, ΜΚΟ, Ιδιώτες κ.λπ.), επιδιώκοντας οι σχολικές μονάδες και η εκπαιδευτική κοινότητα του τόπου μας να αποτελέσουν για άλλη μια φορά τον καταλύτη και τον φορέα αλλαγής στα δύο παγκόσμια ζητήματα της κλιματικής κρίσης και της μείωσης του πλαστικού.

Η περιβαλλοντική δράση «Πρασινίζω το σχολείο μου-Πρασινίζω τη γειτονία μου» στοχεύει, ξεκινώντας από το σχολείο και εκτεινόμενη στην Κοινότητα, να ενισχύσει το Πράσινο σε τοπικό επίπεδο, συμβάλλοντας στη βελτίωση του μικροκλίματος, στην αύξηση του αστικού πράσινου και όχι μόνο, στην ανάπτυξη του εθελοντισμού, στην περαιτέρω ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης, αλλά κυρίως της περιβαλλοντικής δράσης όλων μας, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες αλληλεπιδραστικού τύπου. Οι μαθητές/τριες, γονείς, εκπαιδευτικοί και το σύνολο της κοινωνίας των πολιτών θα προσθέσουν το δικό τους λιθαράκι στον αγώνα που διεξάγει η ανθρωπότητα για το πρασίνισμα του πλανήτη και την προστασία των δασών μας ως βασικού παράγοντα κατά της κλιματικής κρίσης.

Καινοτομία της συγκεκριμένης πολιτικής είναι το γεγονός ότι τα σχολεία, μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό, θα αποτελέσουν «φυτώρια» ανάπτυξης πρασίνου. Οι σχολικές αυλές -όπου είναι δυνατόν- θα μετασχηματισθούν σε μικρά δασύλλια και μικρούς βοτανόκηπους, ενώ στις περιφράξεις θα φυτευτούν αναρριχητικά φυτά ή δέντρα, δημιουργώντας συνάμα ένα φυσικό ηχοπέτασμα. Ζητούμενο δεν είναι η απλή δεντροφύτευση, αλλά η υιοθεσία και η φροντίδα του πράσινου που θα δημιουργηθεί από εθελοντικές ομάδες αποτελούμενες από μαθητές/τριες, γονείς, εκπαιδευτικούς και όλους όσοι θέλουν οργανωμένα να συνδράμουν στην προσπάθεια αυτή. Στις περιπτώσεις που η σχολική μονάδα δεν διαθέτει τον ανάλογο χώρο για να καταστεί η ίδια χώρος πρασίνου, σε συνεργασία με τους Δήμους και τις Κοινότητες, θα υποδειχθούν χώροι φύτευσης, την «υιοθεσία» των οποίων θα αναλάβει το σύνολο των εμπλεκομένων στη σχολική κοινότητα, η Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι λοιποί εταίροι.

Είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται, σε επίπεδο εκπαίδευσης, η καθολική εφαρμογή μιας τέτοιας πολιτικής, γι’ αυτό το ΥΠΠΑΝ προτίθεται, υπό την Προεδρία του Υπουργού Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, να συγκαλέσει διευρυμένη σύσκεψη τον Σεπτέμβριο, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων μερών για να παρουσιάσει την πρότασή του και να συζητήσει ενδελεχώς όλες τις παραμέτρους της συγκεκριμένης πολιτικής, ώστε να μεγιστοποιήσει το όφελος της εφαρμογής και της αποδοτικότητάς της. Σημειώνεται ότι μια προκαταρκτική συζήτηση του θέματος έγινε με τον Πρόεδρο των Οικολόγων-Περιβαλλοντιστών κ. Γιώργο Περδίκη, την Επίτροπο Περιβάλλοντος κα Ιωάννα Παναγιώτου και την Προϊσταμένη της Μονάδας για την Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, κα Αραβέλλα Ζαχαρίου, σε συνάντηση που διεξήχθη στις 13 Αυγούστου 2019, μετά από σχετικό ερώτημα που υπεβλήθη, αναφορικά με τις πολιτικές που εφαρμόζει το ΥΠΠΑΝ για την ανάπτυξη «Πράσινης Συνείδησης».

Σε ανάλογο πνεύμα κινείται και η παράλληλη πολιτική του ΥΠΠΑΝ με τον τίτλο «Εσύ πιο «Π» υιοθετείς; Το Πλαστικό ή τον Πλανήτη;», με στόχο να εφοδιάσει τον κάθε μαθητή/τρια με μία ειδική τσάντα, ένα φιλοπεριβαλλοντικό καλαμάκι και ένα ειδικό ποτήρι (ή παγουρίνο για παιδιά μικρότερων ηλικιών), τα οποία θα χρησιμοποιούν στο σχολείο και στην καθημερινότητά τους, αντικαθιστώντας την πλαστική σακούλα, το πλαστικό καλαμάκι και την πλαστική μπουκάλα/ποτήρι. Επιδίωξη του ΥΠΠΑΝ είναι όλοι οι μαθητές/τριες του τόπου μας να έχουν τα δικά του μέσα κατά του πλαστικού, τα οποία θα τους συντροφεύουν καθημερινά. Η συγκεκριμένη πολιτική θα συνοδευθεί με ενημερώσεις, όπως επίσης και με την καταμέτρηση της μείωσης του πλαστικού στον σχολικό χώρο, με συγκεκριμένα μέτρα ανταποδοτικού περιβαλλοντικού οφέλους για το σχολείο και τους/τις μαθητές/τριες.

Σ’ αυτόν τον αγώνα, κατά της κλιματικής κρίσης και την προστασίας του πλανήτη μας, κανένας δεν περισσεύει. Στόχος μας είναι ο σχολικός χώρος να καταστεί χώρος όχι μόνο βιωματικής μάθησης για τα θέματα του Περιβάλλοντος και της Αειφόρου Ανάπτυξης, αλλά να αποτελέσει φυτώριο και χώρο δημιουργίας περιβαλλοντικά εγγράμματων πολιτών. Μάλιστα, αυτή τη φορά η εκπαιδευτική κοινότητα πρωτοστατεί και δυναμικά αιτείται την ανάληψη κοινής δράσης κατά της κλιματικής αλλαγής, ξεκινώντας από τον εξωραϊσμό του σχολικού χώρου. Αφουγκραζόμενοι την αγωνία και το αίτημά τους, είμαστε συνοδοιπόροι, με στόχο οι συγκεκριμένες πολιτικές στήριξής τους να έχουν απτά και χειροπιαστά αποτελέσματα.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Σοβαρά προβλήματα σε Facebook, Instagram και WhatsApp - Τι δείχνει το Downdetector, τα memes στο Χ (φώτος, βίντεο)
ΚΟΣΜΟΣ

Σοβαρά προβλήματα σε Facebook, Instagram και WhatsApp - Τι δείχνει το Downdetector, τα memes στο Χ (φώτος, βίντεο)

Σοβαρά προβλήματα σε Facebook, Instagram και WhatsApp - Τι δείχνει το Downdetector, τα memes στο Χ (φώτος, βίντεο)

Σκιώδες υπουργικό ΔΗΣΥ για ακρίβεια - Τι δήλωσε η Αννίτα για αστόχευτες παροχές (βίντεο, φώτος)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σκιώδες υπουργικό ΔΗΣΥ για ακρίβεια - Τι δήλωσε η Αννίτα για αστόχευτες παροχές (βίντεο, φώτος)

Σκιώδες υπουργικό ΔΗΣΥ για ακρίβεια - Τι δήλωσε η Αννίτα για αστόχευτες παροχές (βίντεο, φώτος)

ΑΚΕΛ: Ο ΔΗΣΥ είναι το ακούραστο golden boy των τραπεζών
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΑΚΕΛ: Ο ΔΗΣΥ είναι το ακούραστο golden boy των τραπεζών

ΑΚΕΛ: Ο ΔΗΣΥ είναι το ακούραστο golden boy των τραπεζών

Ανησυχεί η επ. Παιδείας: Λίγα τα σχολεία με τζάμια ασφαλείας - Δεν αρκεί το κονδύλι, λένε οι Σχολικές Εφορείες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανησυχεί η επ. Παιδείας: Λίγα τα σχολεία με τζάμια ασφαλείας - Δεν αρκεί το κονδύλι, λένε οι Σχολικές Εφορείες

Ανησυχεί η επ. Παιδείας: Λίγα τα σχολεία με τζάμια ασφαλείας - Δεν αρκεί το κονδύλι, λένε οι Σχολικές Εφορείες

Άμεση ανάλυση: Γιατί το Ισραήλ βομβαρδίζει στη Συρία - Η στρατηγική ευκαιρία και οι στόχοι του Τελ Αβίβ
ΚΟΣΜΟΣ

Άμεση ανάλυση: Γιατί το Ισραήλ βομβαρδίζει στη Συρία - Η στρατηγική ευκαιρία και οι στόχοι του Τελ Αβίβ

Άμεση ανάλυση: Γιατί το Ισραήλ βομβαρδίζει στη Συρία - Η στρατηγική ευκαιρία και οι στόχοι του Τελ Αβίβ