Ευχαριστημένοι και περισσότερο επαρκείς δηλώνουν οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν σε επιμορφωτικό πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου το οποίο παρέχει ολόχρονη στήριξη στα σχολεία.
Έπεισε ακόμη και εκπαιδευτικούς που ήταν διστακτικοί το πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου το οποίο αφορά την επαγγελματική μάθηση και που εντάσσεται στο πλαίσιο της ενιαίας πολιτικής που εφαρμόζει για αυτό το θέμα το Υπ. Παιδείας. Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι συμμετείχαν δηλώνουν περισσότερο επαρκείς ύστερα από τη στενή σχέση που ανέπτυξαν με τον κριτικό τους «φίλο»-λειτουργό του Παιδαγωγικού Ινστ. που βρισκόταν επί καθημερινής βάσεως στο σχολείο τους. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Π» από το γραφείο του υπ. Παιδείας, το ειδικό αυτό πρόγραμμα περιλαμβάνει ολόχρονη συστηματική στήριξη του σχολείου από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με την αξιοποίηση λειτουργών ως υποστηρικτών που διευκολύνουν την προώθηση της επαγγελματικής μάθησης εντός του σχολείου.
Το πρόγραμμα στηρίζεται αποκλειστικά στις ανάγκες των εκπαιδευτικών κάθε σχολικής μονάδας και οργανώνεται στη βάση δράσεων και πρακτικών που πηγάζουν από τις επιλογές τους. Οι εκπαιδευτικοί έχουν ενεργό ρόλο στη λήψη αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση των δράσεων και στον αναστοχασμό πάνω στις δράσεις και την αποτελεσματικότητά τους. Στο πρόγραμμα μέχρι στιγμής συμμετείχαν 146 σχολεία παγκύπρια.
Η αξιολόγησηΤο πρόγραμμα αξιολογείται τέλος κάθε σχολικής χρονιάς και τα συμπεράσματα που εξάγονται να είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Έχει διαπιστωθεί ότι η ενδοσχολική επιμόρφωση και η αποτελεσματική εφαρμογή πρακτικών στην τάξη έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο να «πείσουν» ακόμα και εκπαιδευτικούς που έβλεπαν τη διαδικασία διστακτικά. Μέσα από την αξιολόγηση διεφάνη ότι σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του προγράμματος διαδραματίζει ο διευθυντής με τον διοικητικό του ρόλο συμβάλλοντας τόσο στην οργάνωση των δράσεων στο πλαίσιο της επαγγελματικής μάθησης όσο και στην ενθάρρυνση για υλοποίηση των δράσεων. Εξίσου σημαντικός και ο ρόλος του συντονιστή στο σχολείο αφού χρειάζεται να διατηρεί καλές σχέσεις με όλο το προσωπικό, να είναι ευέλικτος και να εμψυχώνει την όλη διαδικασία σε συνεργασία με τον υποστηρικτή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Ένα άλλο στοιχείο που αναδύθηκε από τα δεδομένα είναι ο καθοριστικός ρόλος του υποστηρικτή, ο οποίος λειτουργεί ως κριτικός «φίλος» που διευκολύνει τον αναστοχασμό των εκπαιδευτικών. Αυτός, λοιπόν, ο «φίλος» των εκπαιδευτικών υποστηρίζει και ενθαρρύνει τη διεύθυνση και το προσωπικό του σχολείου, συνεργάζεται στενά με τον συντονιστή, ενθαρρύνει την αξιοποίηση εξωτερικών συνεργατών, προσωπικού του σχολείου, πηγών κ.ά. για ικανοποίηση των στόχων που αρχικά είχαν τεθεί. H αξιολόγηση κατέγραψε επίσης την αύξηση του βαθμού αυτεπάρκειας των εκπαιδευτικών μετά τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν κυρίως ευχαρίστηση για το είδος των δράσεων του προγράμματος καθώς και για την ικανότητά τους να εφαρμόσουν τις πρακτικές του.
Στόχοι σε κάθε σχολείοΣτο γενικότερο πλαίσιο της ενιαίας πολιτικής για την επαγγελματική μάθηση που εφαρμόζει το Υπουργείο Παιδείας, μεταξύ άλλων, τα σχολεία όλων των βαθμίδων καλούνται να ετοιμάσουν και να εφαρμόσουν Σχέδιο Δράσης για την επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών τους, το οποίο πρέπει να αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδιασμού για τη βελτίωση της σχολικής μονάδας. Συγκεκριμένα, τα σχολεία καλούνται να επιλέξουν ένα θέμα προτεραιότητας, με βάση τόσο τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των ίδιων των εκπαιδευτικών, όσο και τις ανάγκες της σχολικής μονάδας, και να υλοποιήσουν δράσεις γι’ αυτό, με στόχο την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών τους στο σχολείο.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.