«Καμία έκπτωση στον Αρχιεπίσκοπο» - η Υπουργός Μεταφορών στον «Π»

ΜΙΡΑΝΤΑ ΛΥΣΑΝΔΡΟΥ Δημοσιεύθηκε 15.8.2019
«Καμία έκπτωση στον Αρχιεπίσκοπο» - η Υπουργός Μεταφορών στον «Π»
Η Βασιλική Αναστασιάδου απαντά σε συνέντευξή της στον «Π» σε θέματα της επικαιρότητας που απασχολούν το Υπ. Μεταφορών.

Για τα δύσκολα θέματα του υπουργείου της, τα οποία βρίσκονται στην επικαιρότητα, κλήθηκε από τον «Π» να απαντήσει η υπουργός Μεταφορών Βασιλική Αναστασιάδου. Διαβεβαιώνει τους Πάφιους, απαντώντας στις ανησυχίες τους για καταστροφή του αρχαιολογικού χώρου στη Γεροσκήπου, ότι καμία έκπτωση δεν πρόκειται να γίνει από το Τμήμα Αρχαιοτήτων επειδή ο ιδιοκτήτης της γης που προωθείται για ανάπτυξη είναι η Αρχιεπισκοπή. Εξηγεί πως ο χώρος όπου ανευρέθηκε το κυρίως μνημείο που αποκάλυψαν οι ανασκαφές καθιστά πιο εύκολη την ένταξή του σε ζώνη πρασίνου. Όσον αφορά τις δημόσιες μεταφορές απαντά πως θα διεκδικηθεί και το τελευταίο σεντ υπερπληρωμών, ενώ υπόσχεται πως το νέο σύστημα δημοσίων μεταφορών που προωθείται θα διασφαλίζει πλήρως το δημόσιο συμφέρον.




Γίνονται εκπτώσεις στην περίπτωση του αρχαιολογικού χώρου Γεροσκήπου από το Τμήμα Αρχαιοτήτων; Ο δήμαρχος Πάφου είχε δηλώσει πως αν ήταν ιδιώτης ο επενδυτής της ανάπτυξης γης θα είχε σταματήσει οποιαδήποτε διαδικασία και θα γινόταν πλήρης ανασκαφή.

Το Τμήμα Αρχαιοτήτων αντιμετωπίζει την αίτηση για ανέγερση ξενοδοχειακής μονάδας, στη θέση Παχύαμμος της Γεροσκήπου, όπως ακριβώς θα έπραττε με οποιονδήποτε ιδιώτη. Χωρίς εκπτώσεις. Για τον λόγο αυτό, και πριν ακόμη από την κατάθεση της σχετικής αίτησης, το Τμήμα Αρχαιοτήτων είχε προβεί ήδη από το 2015, με τη συγκατάθεση της Αρχιεπισκοπής, στην έναρξη διερευνητικών ανασκαφών αφού υπήρχαν ενδείξεις για την ύπαρξη αρχαιοτήτων στην περιοχή. Βέβαια, όπως διαφάνηκε από τις πρώτες τομές, ο αρχαιολογικός χώρος ήταν πολύ εκτεταμένος και αποδείχθηκε με την πρόοδο των ερευνών ότι καταλαμβάνει μια έκταση πολλών χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων. Για τον λόγο αυτό συνεχίστηκαν οι δοκιμαστικές τομές και κατά τα επόμενα χρόνια μέχρι φέτος, οπότε και εντατικοποιήθηκαν. Οι τομές που έχουν διενεργηθεί μέχρι σήμερα έχουν καταδείξει, με σχετική βεβαιότητα, την έκταση του αρχαίου μνημείου. Μετά την ολοκλήρωση της τελευταίας ανασκαφικής περιόδου (Ιούνιος 2019), έχει διαφανεί ότι το κυρίως μνημείο τοποθετείται στο τμήμα του τεμαχίου προς την ακτογραμμή, οπότε αυτό μπορεί ευκολότερα να προστατευθεί και να ενταχθεί σε ζώνη πρασίνου σε συνδυασμό με την προστασία της ακτογραμμής.



Θα πρέπει να εγκριθούν τα σχέδια της ανάπτυξης από το Τμήμα Αρχαιοτήτων;

Ναι, οποιαδήποτε σχέδια θα πρέπει να έχουν την έγκριση του Τμήματος Αρχαιοτήτων. Το τμήμα δεν θα εγκρίνει σχέδια που δεν θα διασφαλίζουν την προστασία και την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου.



Η Αρχιεπισκοπή συμφωνεί σε αυτό; Μπορεί να γίνει ανταλλαγή, όπως απαιτεί η τοπική κοινωνία;

Η Αρχιεπισκοπή συναινεί στη διασφάλιση της προστασίας του αρχαιολογικού χώρου και υπάρχει συνεχής και αρμονική συνεργασία με το Τμήμα Αρχαιοτήτων, χωρίς να τεθεί θέμα ανταλλαγής ή απαλλοτρίωσης της γης. Άλλωστε με βάση το Σύνταγμα της ΚΔ η εκκλησιαστική περιουσία δεν υπόκειται σε αναγκαστική απαλλοτρίωση. Η ανταλλαγή γης γίνεται όταν υπάρχει αίτημα από τον ιδιοκτήτη και οποιαδήποτε συνδιαλλαγή γίνεται με τη σύμφωνη γνώμη του. Μέχρι στιγμής δεν έχει κατατεθεί κανένα αίτημα για ανταλλαγή γης.

Και το τελευταίο σεντ

Λίαν προσφάτως προκηρύχθηκε η νέα σύμβαση για τις δημόσιες μεταφορές. Η προηγούμενη ήταν προβληματική. Με την εν εξελίξει διαδικασία θα διασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον;


Η διαδικασία των νέων προσφορών θα είναι ανταγωνιστική όσον αφορά την τιμή προσφοράς. Μέσω ενός ανοικτού διαγωνισμού οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν να υποβάλουν τις προσφορές τους και θα επιλεγεί ο προσφοροδότης με τη χαμηλότερη τιμή, ο οποίος όμως παράλληλα θα ικανοποιεί και όλα τα άλλα προαπαιτούμενα, που διασφαλίζουν την παροχή της υπηρεσίας με ασφάλεια και υψηλή ποιότητα για τους πολίτες. Το συμφέρον πολιτών και δημοσίου θα διασφαλιστεί μέσω αυτής της διαδικασίας τόσο όσον αφορά το κόστος όσο και το επίπεδο της υπηρεσίας.


Τελικά υπήρχαν υπερχρεώσεις στην περίπτωση των εταιρειών δημοσίων μεταφορών; Ή θα απορροφήσει το δημόσιο τις ζημιές που προέκυψαν; 

Υπάρχει σαφής όρος στην υφιστάμενη σύμβαση για τις περιπτώσεις όπου παρουσιάζονται υπερπληρωμές από το κράτος προς τις ανάδοχες εταιρείες. Το Υπουργείο Μεταφορών από το 2015 και μετά προχώρησε στην αξιολόγηση των οικονομικών καταστάσεων των εταιρειών και το 2017 διαπιστώθηκε διαφορά, η οποία οδηγήθηκε στην κοινώς αποδεκτή Επιτροπή Κρίσης Διαφορών. Η επιτροπή εξέδωσε το 2018 την απόφασή της όσον αφορά τα σημεία για τα οποία υπήρχαν διαφορές μεταξύ υπουργείου και αναδόχων εταιρειών. Το δημόσιο δεν θα απορροφήσει τις ζημιές αλλά θα προχωρήσει σε όλες τις νενομισμένες ενέργειες για είσπραξη των οφειλόμενων μέχρι το τέλος των υφιστάμενων συμβάσεων.


Σε περίπτωση που δεν επιστραφούν οι υπερχρεώσεις η υπόθεση θα οδηγηθεί στα δικαστήρια; Ή έχετε έλθει σε συμφωνία με τις εταιρείες για να μην μπει το δημόσιο σε αυτό τον κυκεώνα; 

Το υπουργείο προβαίνει σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για διασφάλιση του δημοσίου χρήματος διασφαλίζοντας παράλληλα την παροχή υπηρεσίας δημοσίων μεταφορών. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η συζήτηση των προβλημάτων με τους ανάδοχους και η προσπάθεια για την εξεύρεση της καλύτερης λύσης για την κοινωνία και τον φορολογούμενο πολίτη. Επιδιωκόμενος στόχος είναι η είσπραξη των οφειλόμενων μέχρι τη λήξη των υφιστάμενων συμβάσεων. Εάν αυτό δεν καταστεί δυνατό σε όλες τις περιπτώσεις τότε τα οφειλόμενα θα διεκδικηθούν δικαστικώς.


Έχουν γνώση οι φύλακες...


Λέγεται ότι ο διαγωνισμός για τη φωτοεπισήμανση είναι στα μέτρα λίγων προσφοροδοτών. Πόσο αληθεύει αυτό; 

Η σύμβαση για την υλοποίηση του συστήματος φωτοεπισήμανσης είναι πολύπλοκη και εξαιρετικά απαιτητική. Οι προϋποθέσεις συμμετοχής του σχετικού διαγωνισμού αντικατοπτρίζουν το γεγονός αυτό ώστε ο ανάδοχος που θα επιλεγεί να διαθέτει την απαιτούμενη ικανότητα και πείρα για την υλοποίηση της σύμβασης. Παρ’ όλα αυτά, αν διαφανεί από τα σχόλια και τις διευκρινίσεις που θα υποβληθούν στο πλαίσιο του διαγωνισμού από τους ενδιαφερόμενους οικονομικούς φορείς ότι υπάρχουν απαιτήσεις που περιορίζουν σημαντικά τον διαγωνισμό, θα γίνουν οι απαιτούμενες αναπροσαρμογές.


Θα έχουμε πιστεύετε τις πρώτες κάμερες αρχές του 2020;  Ή είναι δύσκολο;

Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν παρατάσεις ή προσφυγές στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών είναι απολύτως εφικτό η πιλοτική φάση του έργου να υλοποιηθεί εντός του 2020. Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι οι παρατάσεις και οι προσφυγές στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών είναι συνηθισμένες και αναμενόμενες σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς.


Κλήθηκε το Eurocontrol για την εταιρεία αεροναυτιλίας




Πώς προχωρεί η εταιρεία αεροναυτιλίας; Πότε πιστεύετε ότι θα είναι έτοιμη; Υπάρχουν χρονοδιαγράμματα;
Όπως γνωρίζετε, έχει ψηφισθεί στις 12 Ιουλίου ο νόμος που προβλέπει τη δημιουργία ενός νέου κρατικού οργανισμού για την παροχή υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Ο νέος αυτός οργανισμός, που θα είναι ιδιωτικού δικαίου, θα διαθέτει την αναγκαία ευελιξία ώστε να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά και με ταχύτητα στις απαιτήσεις των σύγχρονων αερομεταφορών, για να δώσει λύσεις στα πιεστικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος και να προσφέρει υπηρεσίες ψηλού επιπέδου. Για τον σκοπό αυτό έχουμε έλθει σε επικοινωνία με τον Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας στην Ευρώπη, Eurocontrol, ώστε με την υποστήριξή του να πετύχουμε την ομαλή και σύντομη δημιουργία της νέας εταιρείας και τη μεταβίβαση σε αυτή της ευθύνης για παροχή των υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.



Κοκκινοτριμιθιά σε δύο έτη
Και οι σχεδιασμοί για τη μετακόμιση των υπηρεσιών αεροναυτιλίας στην Κοκκινοτριμιθιά ποιοι είναι;
Η μεγάλη και συνεχής αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας στην περιοχή ευθύνης της Κύπρου έχει δημιουργήσει πιεστικές ανάγκες για λειτουργία πρόσθετων θέσεων ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, αύξηση του προσωπικού και εξασφάλιση νέων σύγχρονων συστημάτων και εξοπλισμού. Οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής στο κτήριο της Ακρόπολης αδυνατούν να ικανοποιήσουν αυτές τις ανάγκες και γι’ αυτό το υπουργείο προωθεί τις αναγκαίες ενέργειες για μετακίνηση στο νέο κτήριο που ανεγέρθηκε ειδικά για τον σκοπό αυτό στην Κοκκινοτριμιθιά, το οποίο και διαθέτει τις απαιτούμενες υποδομές και το εμβαδόν για να φιλοξενήσει τον πρόσθετο εξοπλισμό, προσωπικό και θέσεις εργασίας. Σε συνεννόηση με τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας της Cyta, που υποστηρίζει τις τεχνικές ανάγκες του τομέα, προωθείται η εξασφάλιση του αναγκαίου εξοπλισμού και η ετοιμασία του χώρου για μεταφορά των υπηρεσιών στην Κοκκινοτριμιθιά, η οποία υπολογίζεται να πραγματοποιηθεί μέσα στα επόμενα δύο έτη.

Υποχρεωτικό το... Παρίσι
Παρακολουθείτε στενά το θέμα της ακρίβιας των αεροπορικών εισιτηρίων. Έχουν γίνει κάποια βήματα για προσέλκυση νέων εταιρειών για το δρομολόγιο Λάρνακα-Αθήνα;
Παρόλο που είναι δικαιολογημένη η δυσφορία του επιβατικού κοινού, το κράτος δεν μπορεί να παρέμβει και να καθορίσει το ύψος των ναύλων. Το υπουργείο μας σε συνεργασία με τη διαχειρίστρια εταιρεία των αεροδρομίων μας, Hermes, εφαρμόζει σχέδια κινήτρων για την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών με στόχο την αύξηση της συνδεσιμότητας. Η αύξηση της συνδεσιμότητας γενικά προς οποιονδήποτε προορισμό βοηθά τις πτήσεις προς την Αθήνα γιατί αποφορτίζει τα δρομολόγια προς Αθήνα όταν αυτά αποτελούν ενδιάμεσο προορισμό. Παράλληλα καταβάλλονται συνεχείς προσπάθειες για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχονται και επιδιώκεται η συνεχής βελτίωση της συνεργασίας μας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ούτως ώστε τα αεροδρόμια της Κύπρου να μετεξελιχθούν σε σημαντικό διεθνή διαμετακομιστικό κόμβο. Τα αποτελέσματα δεν θα είναι θετικά μόνο για την οικονομία της χώρας μας αλλά θα συμβάλουν και στη μείωση των αεροπορικών ναύλων. Επίσης, για σημαντικά δρομολόγια όπου δεν υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον (π.χ. Παρίσι) γίνεται προσπάθεια εφαρμογής της «Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας».




Έσοδα ύψους 125 εκατ. ευρώ από το λιμάνι Λεμεσού


Είστε ικανοποιημένη από τη σύμβαση της παραχώρησης των λιμανιών;
Σήμερα, σχεδόν 30 μήνες μετά την έναρξη διαχείρισης του λιμανιού από ιδιώτες διαχειριστές, οι εργασίες στο λιμάνι διεξάγονται κανονικά. Τα έσοδα του κράτους από τις 29 Ιανουαρίου 2017 μέχρι σήμερα ανέρχονται σε σχεδόν 125 εκατομμύρια ευρώ. Το λιμάνι είναι σε θέση να εξυπηρετεί το τοπικό φορτίο 24 ώρες καθημερινά και Σαββατοκύριακα, όταν και εφόσον υπάρχει σχετική ανάγκη. Τα έσοδα του κράτους έχουν αυξηθεί ενώ παρατηρείται και βελτίωση στους χρόνους εξυπηρέτησης εισαγωγών και εξαγωγών με εμπορευματοκιβώτια. Οι ιδιώτες διαχειριστές έχουν προχωρήσει σε διάφορες επενδύσεις σε υποδομές του λιμανιού με κυριότερες την τοποθέτηση δύο νέων γερανογεφυρών για εξυπηρέτηση των εμπορευματοκιβωτίων, νέου κινητού γερανού για εξυπηρέτηση του γενικού εμπορίου, καθώς και νέας πιλοτίδας για τις ανάγκες των θαλάσσιων υπηρεσιών. Δεν ισχυριζόμαστε ότι δεν προκύπτουν προβλήματα. Αυτά, όμως, κυρίως αφορούν εμπορικής φύσης θέματα και τη σχέση των εμπορευόμενων με τους διαχειριστές, τα οποία είναι διαχειρίσιμα ενώ από την πλευρά του υπουργείου καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για την άμεση επίλυσή τους.

Υπήρξε ανάπτυξη όπως αναμέναμε;
Σε σχέση με το κατά πόσο αυξήθηκε η διακίνηση εμπορευμάτων, σημειώνεται ότι το λιμάνι Λεμεσού διαχρονικά εξυπηρετούσε και συνεχίζει να εξυπηρετεί κατά κύριο λόγω το τοπικό εμπόριο. Οι δύο ιδιώτες διαχειριστές προσπαθούν με τις δικές τους ενέργειες και το δικό τους δίκτυο συνεργατών να προωθήσουν ο ένας το διαμετακομιστικό εμπόριο σε ό,τι αφορά τα εμπορευματοκιβώτια, και ο άλλος την κρουαζιέρα καθώς και εργασίες υποστήριξης των διερευνητικών εξορύξεων που εκτελούνται τόσο στην ΑΟΖ της Δημοκρατίας όσο και στην ευρύτερη περιοχή.

Όσον αφορά το εμπόριο πώς έχει εξελιχθεί η διακίνηση φορτίων;
Το 2017, από τον Φεβρουάριο οπόταν τέθηκαν σε εφαρμογή οι συμφωνίες, διακινήθηκαν 210 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, 300 χιλιάδες τόνοι γενικό φορτίο και 70 χιλιάδες επιβάτες. Το 2018 διακινήθηκαν 240 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, σημειώθηκε μια ελαφριά αύξηση, και 500 χιλιάδες τόνοι γενικό φορτίο, μια μεγαλύτερη αύξηση. Διακινήθηκαν επίσης 55 χιλιάδες επιβάτες. Φέτος, το πρώτο εξάμηνο διακινήθηκαν 120 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, 280 χιλιάδες τόνοι γενικό φορτίο και 30 χιλιάδες επιβάτες.


Νέα Βουλή: Ακυρώθηκε ο διαγωνισμός


Κυρία Αναστασιάδου, πού βρίσκεται η διαδικασία για την ανοικοδόμηση της νέας Βουλής;

Ο διαγωνισμός ακυρώθηκε από το Συμβούλιο Προσφορών του Υπουργείου Μεταφορών κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Αξιολόγησης, λόγω της μεγάλης απόκλισης των προσφορών από την εκτίμηση του τμήματος. Τα αποτελέσματα γνωστοποιήθηκαν ήδη στους προσφέροντες. Η καταληκτική ημερομηνία καταχώρησης ιεραρχικών προσφυγών ήταν η 12η Αυγούστου 2019. Όπως πληροφορούμαι δεν έχει υποβληθεί οποιαδήποτε προσφυγή. Στο στάδιο αυτό επαναξιολογείται η όλη κατάσταση έτσι ώστε να γίνει επαναπροκήρυξη με στόχο να επιτύχουμε χαμηλότερο κόστος προσφορών.

Και η διαδικασία ανοικοδόμησης του νέου Μουσείου; Πού βρίσκεται;
Έχει ολοκληρωθεί εντός του Ιουλίου 2019 το στάδιο της προμελέτης, η οποία έχει υποβληθεί στον εργοδότη για έγκριση, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης. Η προμελέτη εξετάζεται από τους λειτουργούς των αρμόδιων υπηρεσιών. Με την έγκρισή της ο αρχιτέκτονας θα λάβει εντολή να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο, που είναι η ετοιμασία της τελικής μελέτης. Αυτή θα πρέπει να ολοκληρωθεί και να υποβληθεί για έγκριση τον Φεβρουάριο του 2020. Η προκήρυξη των προσφορών για την κατασκευή του έργου αναμένεται να γίνει τον Νοέμβριο του 2020 και η έναρξή του τον Μάιο του 2021. Η ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος του έργου, δηλαδή του κελύφους των τριών εκθεσιακών όγκων και των υπογείων, τον Δεκέμβριο του 2022 και ολόκληρου του έργου, συμπεριλαμβανομένων των μουσειολογικών κατασκευών, τον Ιούνιο του 2024. Η εκτιμώμενη αξία του καθαρού ποσού κατασκευής του έργου ανέρχεται στα 83 εκατ. ευρώ.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Μέτωπα ανοίγει η καταψήφιση της πρότασης νόμου για φορολόγηση τραπεζών
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μέτωπα ανοίγει η καταψήφιση της πρότασης νόμου για φορολόγηση τραπεζών

Μέτωπα ανοίγει η καταψήφιση της πρότασης νόμου για φορολόγηση τραπεζών

Bloomberg: Κοντά σε συμφωνία βρίσκεται η Ρωσία για τις βάσεις στη Συρία
ΚΟΣΜΟΣ

Bloomberg: Κοντά σε συμφωνία βρίσκεται η Ρωσία για τις βάσεις στη Συρία

Bloomberg: Κοντά σε συμφωνία βρίσκεται η Ρωσία για τις βάσεις στη Συρία

Νέο βήμα στη στρατιωτική συνεργασία με ΗΠΑ
ΚΥΠΡΟΣ

Νέο βήμα στη στρατιωτική συνεργασία με ΗΠΑ

Νέο βήμα στη στρατιωτική συνεργασία με ΗΠΑ

Δεν είναι εφικτή η απέλαση Σύρων, λέει ο Ευρωπαίος Eπίτροπος για Μετανάστευση
ΚΟΣΜΟΣ

Δεν είναι εφικτή η απέλαση Σύρων, λέει ο Ευρωπαίος Eπίτροπος για Μετανάστευση

Δεν είναι εφικτή η απέλαση Σύρων, λέει ο Ευρωπαίος Eπίτροπος για Μετανάστευση

7.289 πρόσωπα έτυχαν ψυχιατρικής νοσηλείας τα τελευταία 5 χρόνια - Στα σκαριά πρόταση νόμου για υποχρεωτική νοσηλεία χρηστών ναρκωτικών
ΚΥΠΡΟΣ

7.289 πρόσωπα έτυχαν ψυχιατρικής νοσηλείας τα τελευταία 5 χρόνια - Στα σκαριά πρόταση νόμου για υποχρεωτική νοσηλεία χρηστών ναρκωτικών

7.289 πρόσωπα έτυχαν ψυχιατρικής νοσηλείας τα τελευταία 5 χρόνια - Στα σκαριά πρόταση νόμου για υποχρεωτική νοσηλεία χρηστών ναρκωτικών