Τα παιδιά κάτω των έξι ετών τα οποία μεταφέρονται περιστασιακά με λεωφορεία στο πλαίσιο εκδρομών του νηπιαγωγείου τους ή άλλων οργανωμένων δραστηριοτήτων τους, δεν είναι δυνατόν να δένονται σε παιδικό κάθισμα, κάτι το οποίο θα τους παρείχε τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια σε σχέση με την απλή ζώνη ασφαλείας που φέρουν τα καθίσματα των λεωφορείων. Κι αυτό γιατί τα λεωφορεία τα οποία διαθέτουν ζώνες τριών σημείων, όπου ενδείκνυται να στερεώνονται τα παιδικά καθίσματα, αντί «αεροπορικές» ζώνες των δύο σημείων, είναι λίγα.
Αυτή είναι η απάντηση που δίνει ομάδα ειδικών συναποτελούμενη από την Αστυνομία, το Υπ. Παιδείας, το Τμ. Οδικών Μεταφορών και τις οργανώσεις τουριστικών λεωφορείων, η οποία κλήθηκε πριν από μερικούς μήνες να βρει λύση για την εφαρμογή πρόνοιας του νόμου που ρητώς αναφέρει πως «παιδιά κάτω των έξι ετών πρέπει να μεταφέρονται εντός παιδικών καθισμάτων στις διακινήσεις με λεωφορείο κατά τις σχολικές εκδρομές ή άλλες οργανωμένες δραστηριότητες (π.χ. αθλητικές). Το θέμα καθίσταται επίκαιρο γιατί η αναστολή ισχύος της εν λόγω πρόνοιας λήγει τέλος Ιουνίου. Να σημειώσουμε πως η νομοθεσία που τέθηκε σε εφαρμογή πέρσι τον Ιούλιο αντιμετωπίζει με μεγαλύτερη αυστηρότητα τα θέματα μετακίνησης παιδιών με λεωφορείο και βάζει ψηλά τον πήχη της οδικής ασφάλειας όταν πρόκειται για μεταφορά παιδιών. Για τη συγκεκριμένη ωστόσο πρόνοια οι ειδικοί σηκώνουν τα χέρια ψηλά και ουσιαστικά ζητούν επ’ αόριστον αναστολή της ή τουλάχιστον μέχρι να υπάρξουν νέα δεδομένα.
Σε εκτενή επιστολή του προς την κοινοβουλευτική Επ. Μεταφορών, ο γεν. διευθυντής του Υπ. Μεταφορών Σταύρος Μιχαήλ εξηγεί πως οι ζώνες τριών σημείων είναι οι μόνες κατάλληλες για την τοποθέτηση και συγκράτηση παιδικών καθισμάτων για παιδιά κάτω των έξι ετών. Αλλά, σημειώνει, ακόμα και να βρεθεί λεωφορείο με ζώνες τριών σημείων, κάτι δύσκολο σε κάποιες επαρχίες, ο χώρος των καθισμάτων είναι πολλές φορές πολύ στενός για να χωρέσουν παιδικά καθίσματα σε όλες τις θέσεις. Άλλο ένα επιχείρημα που επικαλείται ο κ. Μιχαήλ είναι πως ο χρόνος για να οργανωθεί μια τέτοια μετακίνηση είναι ουσιαστικά απαγορευτικός, αφού θα πρέπει να τοποθετηθούν όλα τα καθίσματα που προσκομίζουν οι γονείς, ενώ οι νηπιαγωγοί δεν είναι σε θέση να αναλάβουν την ευθύνη ότι στερεώθηκαν σωστά.
Κοινή άποψη της ομάδας που προσπάθησε να βρει λύση είναι πως για την περιστασιακή μαζική μεταφορά παιδιών κάτω των έξι, η ρύθμιση που προβλέπεται για τα υπόλοιπα παιδιά, δηλαδή να συνοδεύονται από ενήλικα συνοδό, να κάθονται σε κάθισμα που δεν είναι πρόσθιο και να δένονται με ζώνη ασφαλείας, είναι το μόνο πρακτικά δυνατό μέτρο υπό τις περιστάσεις. Η μετακίνηση μικρού παιδιού με λεωφορείο εντός παιδικού καθίσματος που δεν είναι ορθά τοποθετημένο, καταλήγει το σημείωμα, είναι πιο επικίνδυνη απ’ ό,τι το παιδί να κάθεται σε κανονική θέση λεωφορείου και να είναι προσδεδεμένο με ζώνη δύο σημείων.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.