Οι αριθμοί διελεύσεων από πλευράς και των δύο κοινοτήτων από το οδόφραγμα Λήδρας είναι σταθεροί (12 χιλ. μηνιαίως κατά μέσο όρο) και των Τ/κ (17 χιλ. μηνιαίως κατά μέσο όρο)
Αυξημένη είναι η μηνιαία ροή διελεύσεων Ε/κ από το οδόφραγμα Δερύνειας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που εξασφάλισε ο «Π» από την Αστυνομία. Όπως είχαμε δημοσιεύσει προχθές στο πρωτοσέλιδό μας, με βάση τις τάσεις που καταγράφονται το 2019 θα πρέπει να αναμένεται διπλασιασμός των επισκέψεων Ε/κ στις κατεχόμενες περιοχές. Ήδη το πρώτο πεντάμηνο φέτος, για πρώτη φορά από το 2003, οι Ε/κ που περνούν τα οδοφράγματα είναι περισσότεροι απ’ ό,τι οι Τ/κ. Πέραν των συνολικών στοιχείων για όλα τα οδοφράγματα που ελέγχει η Κ.Δ. ενδιαφέρουσα είναι και η ανάλυση για κάθε οδόφραγμα ξεχωριστά. Η κίνηση από τα δύο νέα οδοφράγματα, Δερύνειας και Λεύκας, τα οποία άνοιξαν μέσα Νοεμβρίου του 2018 παρουσιάζεται ως εξής:
- Από τη Δερύνεια κατά τους δύο μήνες του 2018 είχαν περάσει 21.223 Ε/κ και 8.374 Τ/κ. Το πρώτο πεντάμηνο δε του 2019 πέρασαν 71.656 Ε/κ και 31.183 Τ/κ. Κατά τους μήνες Απρίλιο και Μάιο ήταν αυξημένοι οι αριθμοί των διελεύσεων τόσο από πλευράς Ε/κ όσο και από πλευράς Τ/κ. Συγκεκριμένα, οι Ε/κ ξεπέρασαν τις 17 χιλ. (14 χιλ.μέσος όρος) και οι Τ/κ τις 8 χιλ. (6.200 μέσος όρος).
- Από τη Λεύκα τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2018 είχαν περάσει 2.151 Ε/κ και 2.165 Τ/κ, ενώ το πρώτο πεντάμηνο του 2019 5.552 Ε/κ (υπάρχει μία σταθερότητα) και 4.270 Τ/κ.
Πάνω από 50% από Αγ. ΔομέτιοΑπό το οδόφραγμα Αγίου Δομετίου πέρασε πέρσι το 54% των Ε/κ που επισκέφθηκαν τα κατεχόμενα (543 χιλ. από 1,01 εκατ.) και το 71% των Τ/κ που επισκέφθηκαν τις ελεύθερες περιοχές (723 χιλ. από 1,07 εκατ.). Το πρώτο πεντάμηνο φέτος τα δεδομένα έχουν ανατραπεί, αφού ήδη ο αριθμός των διελεύσεων Ε/κ πλησιάζει το σύνολο του περσινού χρόνου (511 χιλ. Ιαν.-Μάιος 2019), συνεπώς η πρόβλεψη είναι, τουλάχιστον, ο διπλασιασμός. Αξίζει να αναφερθεί, πως τον Απρίλιο του 2018 είχαν περάσει από τον Άγιο Δομέτιο 31 χιλ. περίπου Ε/κ (1037 ημερησίως) και τον αντίστοιχο μήνα του 2019 σχεδόν 141 χιλ. (4,690 ημερησίως). Τετραπλασιάστηκε εν ολίγοις η κίνηση! Τον Μάιο υπήρξε πτώση, υπήρξε όμως τριπλασιασμός (105 χιλ. έναντι 22 χιλ. το 2018). Μικρή αύξηση παρουσιάζει και ο αριθμός των διελεύσεων Τ/κ. Κατά μέσο όρο από τον Άγιο Δομέτιο περνούν μηνιαίως 62-65 χιλ Τ/κ.
Σημαντικά αυξημένη φέτος από πλευράς Ε/κ είναι και η διακίνηση από Αστρομερίτη. Τον περασμένο Μάιο πέρασαν από το οδόφραγμα πέραν των 35 χιλ. Ε/κ, 13 χιλ. περισσότεροι απ’ ό,τι τον Απρίλιο! Τον Μάρτιο του 2018 όταν είχε ξεκινήσει η πτώση της λίρας πέρασαν από το οδόφραγμα Αστρομερίτη μόλις 8-10 χιλιάδες Ε/κ, ενώ τον Δεκέμβριο είχαν διπλασιαστεί. Το 2018 πέρασαν γύρω στις 54 χιλ. Τ/κ από το οδόφραγμα αυτό, ενώ τους τελευταίους μήνες υπάρχει μία σταδιακή αύξηση.
Τους τελευταίους τρεις μήνες φέτος είναι αυξημένη σε σχέση με πέρσι και η διακίνηση από το οδόφραγμα Λιμνήτη, το οποίο αξιοποιούν ως επί το πλείστον οι Ε/κ. Πέρσι είχαν περάσει 73 χιλ. σχεδόν Ε/κ και γύρω στις 10 χιλ. Τ/κ. Κατά τους μήνες Απρίλιο και Μάιο ο αριθμός των Ε/κ που πέρασαν το οδόφραγμα είχαν ξεπεράσει τις 7 χιλ. μηνιαίως, 2 χιλ. περισσότεροι απ’ ό,τι πέρσι. Από τα στατιστικά βλέπουμε ότι κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο είναι αυξημένη σημαντικά η διακίνηση Ε/κ μέσω του συγκεκριμένου οδοφράγματος, από άτομα που επιλέγουν τον Πύργο και τις γύρω περιοχές για θερινές εξορμήσεις.
Σταθεροί οι πεζοίΟι αριθμοί διελεύσεων από πλευράς και των δύο κοινοτήτων από το οδόφραγμα Λήδρας είναι σταθεροί (12 χιλ. μηνιαίως κατά μέσο όρο) και των Τ/κ (17 χιλ. μηνιαίως κατά μέσο όρο). Αυτό ισχύει και για την περίπτωση του Λήδρας Πάλας. Και από τα δύο αυτά οδοφράγματα οι διελεύσεις γίνονται πεζή κάτι που αναδεικνύει ότι οι συνήθειες των Ε/κ άλλαξαν μόνο όσον αφορά στη διέλευση με οχήματα, και συνηγορεί με την άποψη ότι οικονομικοί είναι, κυρίως, οι λόγοι που οδήγησαν στην αύξηση των επισκέψεων στα κατεχόμενα.
Οι επαφές βοηθούν στην αποδόμηση στερεοτύπωνΠρώτιστα, λοιπόν, οικονομικοί οι λόγοι που ωθούν τους Ε/κ να αυξάνουν τις επισκέψεις τους στα κατεχόμενα. Πολλοί είναι αυτοί που επιλέγουν να γεμίζουν τα ρεζερβουάρ των Ι.Χ. από τα βενζινάδικα της άλλης πλευράς που πωλούν 40 σεντ το λίτρο φθηνότερα. Ωστόσο, σύμφωνα με τα ερευνητικά ευρήματα αυτή η επαφή πέρα από ωφελιμιστική βοηθά τα μέλη των δύο κοινοτήτων στην αποδόμηση των αρνητικών στερεοτύπων, στο κτίσιμο εμπιστοσύνης και στη μείωση των αρνητικών συναισθημάτων. Μιλώντας στο Πολίτη 107.6 και στην εκπομπή «Control Panel» ο Δρ Χάρης Ψάλτης, επίκουρος καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, εξήγησε ότι οι έρευνες δείχνουν «όλα αυτά τα χρόνια να έχει αυξηθεί, σχεδόν διπλασιαστεί στην Ε/κ και σχεδόν τριπλασιαστεί στην Τ/κ κοινότητα, ο ρυθμός των ατόμων που έχουν αναπτύξει κάποια φιλία με μέλη της άλλης κοινότητας. Εχει, επίσης, βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό ο βαθμός της εμπιστοσύνης λόγω ακριβώς των ανθρωπίνων σχέσεων.
Μπορεί, λοιπόν, να είναι οικονομικό το έναυσμα των επισκέψεων, αλλά εκεί θα έχει την ευκαιρία να μιλήσει με άτομα, να γνωρίσει κόσμο και να αποδομήσει κάποια στερεότυπα που υπάρχουν στο μυαλό του». Απαντώντας στο ερώτημα κατά πόσο οι διευκολύνσεις των διακινήσεων συμβάλλουν στη μονιμοποίηση του στάτους κβο, ο κ. Ψάλτης σημείωσε πως έχουν διερευνηθεί αυτές οι υποθέσεις και έχουν αναιρεθεί. Μάλιστα, οι έρευνες δείχνουν να ισχύει ακριβώς το αντίθετο, ότι με τις επαφές υπάρχει μεγαλύτερη αντίσταση στη διχοτόμηση. «Όσα άτομα έχουν συχνές επαφές στην άλλη πλευρά κι έχουν αναπτύξει κάποιες φιλίες, τείνουν να οδηγούνται σε μια στάση πιο θετική προς την άλλη κοινότητα, η οποία με τη σειρά της οδηγεί σε μια μεγαλύτερη ετοιμότητα για αποδοχή μίας λύσης ομοσπονδίας συμβιβασμού».
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.