Θέμα κατάργησης των αστυνομικών φρουρών πολιτικών, αξιωματούχων και συζύγων, που ολοένα και αυξάνονται, θέτει στον νέο υπ. Δικαιοσύνης ο Γ. Περδίκης, στη βάση και συστάσεων ελεγκτή
Στη γνωστοποίηση διά επιστολής του προς τον νέο υπουργό Δικαιοσύνης ότι από 1/1/2019 η καταβολή του επιδόματος οδηγού που λάμβανε από το 2005 το Κίνημα Οικολόγων τερματίζεται προβαίνει ο πρόεδρός του Γ. Περδίκης. Υπενθυμίζεται πως το επίδομα οδηγού, «που αντιστοιχεί με τη μισθοδοσία ενός οδηγού του δημόσιου τομέα», το Κίνημα το λάμβανε με απόφαση Υπουργικού Συμβουλίου αντί παροχής αστυνομικής φρουράς. Το επίδομα μέχρι και το 2009 ανερχόταν σε 1.200 ευρώ και ακολούθως μετά τη μείωση του 15% σε 1.020 ευρώ. Το ποσό αυτό κατά του Οικολόγους δεν αντανακλά τη δαπάνη ούτε καν στο μισό της μισθοδοσίας των αστυνομικών που λαμβάνουν τα άλλα κόμματα, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται συνεχώς με την επίκληση αυξημένων κινδύνων.
Η αποποίηση του επιδόματος από το Κίνημα έγινε με επιστολή του κ. Περδίκη προς τον προκάτοχο του κ. Σαββίδη, Ιωνά Νικολάου, με την οποία του ζητούσε να προωθήσει πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο για τερματισμό του επιδόματος, όπερ και εγένετο. Ο σκοπός της ενημέρωσης του νέου υπουργού για το θέμα, ωστόσο, αφορά κυρίως το δεύτερο σκέλος της επιστολής που ο κ. Περδίκης είχε απευθύνει στον κ. Νικολάου, που όμως ουδέποτε απαντήθηκε. «Παράλληλα ζητούσα να προχωρήσει το θέμα της κατάργησης των αστυνομικών φρουρών / οδηγών των πολιτικών προσώπων (αρχηγών κομμάτων ή βουλευτών ή συζύγων ή πρώην αξιωματούχων), σύμφωνα και με τη σχετική εισήγηση του γενικού ελεγκτή» αναφέρει στον κ. Σαββίδη ο κ. Περδίκης, πληροφορώντας τον περαιτέρω πως «ενώ έχει ανασταλεί η πληρωμή επιδόματος οδηγού στο Κίνημα, ουδέν έχει γίνει για τον τερματισμό της απαράδεκτης σπατάλης που συνιστά η παροχή ενισχυμένης φρουράς από αστυνομικούς / οδηγούς σε πολιτικά πρόσωπα». Θέση του κ. Περδίκη, όπως προκύπτει από αλληλογραφία του με τον τέως υπουργό Δικαιοσύνης και επικαλούμενος την Ελεγκτική Υπηρεσία, είναι πως «αντί φρουρών, οι πολιτικοί αρχηγοί να αναλάβουν με έξοδά τους ή με έξοδα από τα ίδια τα κόμματά τους τη φρούρηση των αρχηγών, των στελεχών ή των γραφείων τους, μέσω ιδιωτικών γραφείων ασφάλειας, όπως συμβαίνει με τόσους άλλους οργανισμούς όπως π.χ. τράπεζες. Γιατί να φρουρεί η Αστυνομία τους πολιτικούς αρχηγούς και να πληρώνει τους οδηγούς τους που είναι και οι ίδιοι αστυνομικοί, οι οποίοι έχουν εκπαιδευτεί ως αστυνομικοί και όχι ως φρουροί ασφαλείας ή οδηγοί;» διερωτάται ο κ. Περδίκης, χωρίς να έχει λάβει μέχρι σήμερα αρμοδίως απάντηση.
Καταληκτικά, ο κ. Περδίκης καλεί τον νέο υπουργό «όπως εσείς τουλάχιστον που δεν προέρχεστε από την οικογένεια των πολιτικών, δράσετε αναλόγως και καταργήσετε αυτό το αναχρονιστικό προνόμιο των πολιτικών (νυν και τέως) αρχηγών κομμάτων και των συζύγων».
Άλλο οδηγός, άλλο φρούρηση λόγω κινδύνουΚατόπιν διερεύνησης από την Ελεγκτική Υπηρεσία της καταγγελίας που υποβλήθηκε από τον βουλευτή του ΔΗΣΥ Γ. Γεωργίου, σχετικά με το επίδομα οδηγού που καταβάλλεται στο Κίνημα Οικολόγων, ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης είχε δημοσιοποιήσει το 2017 έκθεση αναφορικά με τα ωφελήματα άλλα και επιδόματα σε ορισμένους αξιωματούχους της Δημοκρατίας, από την οποία προέκυψε πως και άλλοι λαμβάνουν επίδομα οδηγού ή και άλλα επιδόματα. Σε εκείνη την έκθεση ο κ. Μιχαηλίδης σημείωνε ωστόσο πως η υπηρεσία του δεν θα διαφωνούσε με την επιλογή του εξωπορισμού (outsource) των υπηρεσιών φρούρησης ενός κρατικού αξιωματούχου ή πολιτικού προσώπου, ώστε αυτή να παρέχεται από ιδιωτική εταιρεία, αν αυτό είναι πιο συμφέρον για το κράτος. Τόνιζε ωστόσο ότι «γενικά η Δημοκρατία δεν παρέχει υπηρεσίες οδηγών, αλλά υπηρεσίες φρούρησης των κρατικών αξιωματούχων και διαφόρων πολιτικών προσώπων. Συνεπώς, αν τέτοια υπηρεσία θα παρέχεται από τον ιδιωτικό τομέα, με έξοδα του κράτους, τούτο θα μπορεί να γίνεται μόνο στη βάση της σχετικής νομοθεσίας, δηλαδή του περί Ιδιωτικών Γραφείων Παροχής Υπηρεσιών Ασφάλειας Νόμου, ο οποίος, μεταξύ άλλων, ρυθμίζει τα θέματα προστασίας φυσικών προσώπων. Νοείται ότι η ανάληψη από το κράτος της φρούρησης κρατικών αξιωματούχων και πολιτικών προσώπων θα πρέπει, κατά την άποψή μας, να γίνεται στη βάση αξιολόγησης κινδύνου από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες και όχι ως δικαίωμα, αφού τούτο δεν προβλέπεται ως δικαίωμα σε οποιαδήποτε νομοθεσία» υπογράμμιζε ο γεν. ελεγκτής.
«Θεωρώ ότι η σημερινή οικονομική στήριξη που παρέχει η πολιτεία για τη λειτουργία του Κινήματος (ετήσια κρατική χορηγία Κινήματος Οικολόγων - Συνεργασίας Πολιτών) είναι αρκετή για να καλύψουμε τις λογικές ανάγκες μας. Το ίδιο βέβαια πρέπει να ισχύει και για όλα τα κόμματα. Εμείς πάντως θεωρούμε ότι πλέον αν θέλουμε οδηγό ή φρουρό μπορούμε να προσλάβουμε και δεν μας επιτρέπεται να λαμβάνουμε επιπλέον -έστω και ευτελή και άνιση- οικονομική στήριξη για αυτό τον λόγο από τα δημόσια οικονομικά» σημείωνε στην επιστολή του προς τον τέως υπ. Δικαιοσύνης ο κ. Περδίκης, ο οποίος προσδοκά πλέον σε ανταπόκριση του διαδόχου του. Καταληκτικά, σημειώνεται πως ο αριθμός των αστυνομικών (αριθμούν δεκάδες) που είναι αποσπασμένοι ως φρουροί ή οδηγοί δεν έχει δοθεί ποτέ επίσημα, όπως επίσημα δεν έχει λεχθεί ποια είναι τα ακριβή καθήκοντά τους, που σύμφωνα με κατά καιρούς πληροφορίες και δημοσιεύματα εκτείνονται πέραν της φρούρησης...
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.