Αόρατα σε πολλά σήμεια τα σήματα για υποχρεωτική στάση, μονόδρομο, όριο ταχύτητας, απαγόρευση διάβασης για πεζούς
Σε παγίδες για οδηγούς και πεζούς έχουν μετατραπεί αρκετές πινακίδες οδικής σήμανσης οι οποίες καλύπτονται, ως αποτέλεσμα και της πολυομβρίας, από τις φυλλωσιές δέντρων και θάμνων.
Αποτέλεσμα των βροχών του φετινού χειμώνα ήταν και η ζωηρή ανάπτυξη βλάστησης κατά μήκος των δρόμων κάνοντας αόρατη τη σήμανση σε πολλά σημεία, με κινδύνους για την οδική ασφάλεια. Το πρόβλημα των κρυμμένων πινακίδων εντοπίζεται τόσο στο αστικό οδικό δίκτυο όσο και στο υπεραστικό. Στους αυτοκινητόδρομους είναι εμφανής η έντονη ανάπτυξη των ακακιών οι οποίες εμποδίζουν την οδοσήμανση και δυσκολεύουν την οδήγηση. Το πρόβλημα όμως είναι έκδηλο και σε κεντρικά σημεία πόλεων όπου καθημερινά υπάρχει αυξημένη τροχαία κίνηση. Σε πολλές περιπτώσεις σήματα καλύπτονται από κλαδιά και οι οδηγοί δεν τα βλέπουν καν ή ακόμη και αν αντιληφθούν ότι υπάρχει σήμα, δεν μπορούν να ξεχωρίσουν την οδηγία, παραβιάζοντας τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Πινακίδες που δηλώνουν υποχρεωτική στάση, μονόδρομο, προτεραιότητα, όριο ταχύτητας, απαγόρευση διάβασης για πεζούς, απαγόρευση στάσης και στάθμευσης, στάση λεωφορείου χάνονται ή δύσκολα διακρίνονται. Εμποδίζουν έτσι τους οδηγούς να έχουν την κατάλληλη ορατότητα αποτελώντας εν δυνάμει αιτία τροχαίων ατυχημάτων ή/και δυστυχημάτων. Σε άλλες περιπτώσεις οδηγοί αναγκάζονται να ελαττώσουν απότομα ταχύτητα στην προσπάθειά τους να «διαβάσουν» το κρυμμένο σήμα με κίνδυνο και πάλι πρόκλησης τροχαίων. Η δυσκολία και ο κίνδυνος αυξάνεται ιδιαιτέρως για τους τουρίστες οι οποίοι δεν γνωρίζουν καθόλου το οδικό μας δίκτυο.
Λειτουργός του Τμ. Δασών μιλώντας στον «Π» ξεκαθάρισε τι ισχύει όσον αφορά στον έλεγχο της υλοτομίας δασικών δέντρων και θάμνων εντός ή εκτός των Κρατικών Δασών, σύμφωνα και με τη Δασική Νομοθεσία του 2012. Συγκεκριμένα, δεν απαιτείται άδεια προκειμένου το Τμ. Δημοσίων Έργων και οι δήμοι να προχωρήσουν στο κλάδεμα δέντρων όταν εμποδίζουν την ορατότητα των οδηγών καλύπτοντας φώτα τροχαίας, οδικές πινακίδες, διαβάσεις πεζών και την ελεύθερη διακίνηση οχημάτων και πεζών.
Καθάρισμα σε εξέλιξηΜιλώντας στον «Π» ο πρώτος εκτελεστικός μηχανικός στο Τμήμα Δημοσίων Έργων Αντώνης Κουτσούλης, για το θέμα της κάλυψης οδικών πινακίδων από τη βλάστηση, δήλωσε ότι προχωρούν οι εργασίες καθαρισμού και πως δίνεται προτεραιότητα εκεί που υπάρχει πρόβλημα. «Υπάρχουν ήδη τρέχοντα συμβόλαια με ιδιωτικές εταιρείες για καθαρισμό των χόρτων και οποιωνδήποτε εμποδίων, τα οποία καλύπτουν την ορατότητα των οδηγών στον δρόμο. Απ’ ό,τι έχω πληροφορηθεί, στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λάρνακας έχουν καθαριστεί τα σημεία όπου υπήρχαν τέτοια εμπόδια και οι εργασίες συνεχίζονται και στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας, Λεμεσού και Πάφου.
Οι συγκεκριμένες εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του Ιούλη», σημείωσε ο κ. Κουτσούλης. Για τους αυτοκινητόδρομους επισήμανε ότι το πρόβλημα αντιμετωπίζεται μεθοδικά και προγραμματισμένα. Ωστόσο, για κάποιους παράδρομους, ανέφερε, είναι βοηθητικές και οι πληροφορίες από πολίτες που εντοπίζουν πινακίδες που δεν φαίνονται λόγω ακλάδευτων δέντρων κ.λπ.
Πρόβλημα η ανάπτυξη των ακακιώνΈνα από τα φυτά που κυριαρχεί κατά μήκος των κυπριακών αυτοκινητόδρομων είναι οι ακακίες, οι οποίες δημιουργούν ένα αδιαπέραστο πλέγμα πρασίνου και ενίοτε χρειάζονται κλάδεμα πέρα από μια φορά τον χρόνο. Ο κ. Κουτσούλης εστίασε λοιπόν και στο θέμα των ακακιών, οι οποίες, όπως ανέφερε, αναπτύσσονται ταχύτατα και πολλαπλασιάζονται με άγριο ρυθμό περιορίζοντας την ορατότητα σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου. «Πρέπει να δούμε πώς μπορούμε να ελέγξουμε τη συγκεκριμένη βλάστηση. Με την ευκαιρία αυτή να τονίσω ότι είναι προτιμότερο να στρεφόμαστε στα κυπριακά είδη βλάστησης», συμπλήρωσε.
Στην ερώτησή μας κατά πόσον το Τμ. Δημοσίων Έργων έχει υπόψη του περιπτώσεις ατυχημάτων - δυστυχημάτων λόγω δυσδιάκριτων πινακίδων, ο κ. Κουτσούλης απάντησε αρνητικά. «Οι πινακίδες είναι πληροφοριακές -καθοδηγητικές. Δεν νομίζω να είναι λόγος πρόκλησης ατυχημάτων κάποια πινακίδα που ενδεχομένως να μην φαίνεται και να μην τη διάβασε κάποιος οδηγός έγκαιρα. Αντίθετα, είναι κυρίως θέμα καλής λειτουργίας και εφαρμογής του κώδικα οδικής κυκλοφορίας και σωστής ενημέρωσης του κόσμου που κινείται στους δρόμους», διευκρίνισε.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.