Σύμφωνα με το Υπ. Μεταφορών γερασμένα είναι πολλά λεωφορεία όλων των εταιρειών αλλά ελέγχονται και είναι ασφαλή.
Το Υπουργείο Μεταφορών παραδέχεται ότι τα λεωφορεία των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών είναι γερασμένα και εκτός των προδιαγραφών που προβλέπονται στις συμβάσεις τους.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε απαντητική του επιστολή προς τον βουλευτή των Οικολόγων Γιώργο Περδίκη, επί του παρόντος δεν υπάρχει επαρκής αριθμός λεωφορείων στην Κύπρο που να ικανοποιεί την κάλυψη όλων των αναγκών με μικρά σε ηλικία λεωφορεία, γι’ αυτό και οι ανάδοχες εταιρείες όλων των επαρχιών χρησιμοποιούν σε κάποιες περιπτώσεις οχήματα σχετικά μεγάλης ηλικίας, τα οποία όμως κατέχουν έγκυρο πιστοποιητικό επιτυχούς τεχνικού ελέγχου.
Παράλληλα, προστίθεται, τυγχάνουν περιοδικώς φυσικού ελέγχου για να διαπιστώνεται ότι ικανοποιούνται τα απαραίτητα επίπεδα ασφάλειας. Αυτό αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην απάντηση του Υπουργείου Μεταφορών προς τον βουλευτή των Οικολόγων, ο οποίος με επιστολή του τον Νοέμβριο του 2018 απευθύνθηκε στο αρμόδιο υπουργείο υποβάλλοντας το ερώτημα τι γίνεται με τον γερασμένο στόλο λεωφορείων του Οργανισμού Συγκοινωνιών Πάφου και πότε αναμένεται να γίνει η ανανέωσή τους.
Στην απάντησή του το υπουργείο, ημερομηνίας 28 Μαΐου, τονίζει ότι σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης Δημόσιας Υπηρεσίας Εσωτερικών Επιβατικών Μεταφορών σε τακτικές γραμμές στη γεωγραφική περιοχή Πάφου, από την 1/1/2016 και μέχρι την ημερομηνία λήξης της Σύμβασης (5/7/2020), ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων που χρησιμοποιεί ο ανάδοχος στην εκτέλεση των δρομολογίων δεν πρέπει να υπερβαίνει τα δέκα (10) έτη και κανένα όχημα δεν πρέπει να έχει ηλικία που να υπερβαίνει τα 15 έτη.
Ο στόλος του ΟΣΥΠΑ, προστίθεται, αποτελείται από 102 λεωφορεία εκ των οποίων τα 55 είναι μέχρι 15 ετών, ενώ τα υπόλοιπα 47 είναι άνω των 16 ετών, με μέσο όρο ηλικίας των οχημάτων του 15,4 έτη. Επειδή δεν υπάρχει στην Κύπρο επαρκής αριθμός λεωφορείων, οι ανάδοχες εταιρείες χρησιμοποιούν σε κάποιες περιπτώσεις, όπως αναφέρεται, οχήματα μεγάλης ηλικίας τα οποία, όμως, όπως διευκρινίζεται κατέχουν έγκυρο πιστοποιητικό επιτυχούς τεχνικού ελέγχου.
Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι η εταιρεία ΟΣΥΠΑ δεν έχει λάβει έγκριση από το υπουργείο για να ανανεώσει τον στόλο της με καινούργια λεωφορεία, καθότι δεν έχει παρουσιάσει επαρκείς πληροφορίες όσον αφορά το πλάνο εξασφάλισης των αναγκαίων κεφαλαίων για την απόκτηση των νέων οχημάτων, καθώς και το χρονοδιάγραμμα αντικατάστασης των οχημάτων, παρ’ όλες τις υποδείξεις που έγιναν από το ΥΜΕΕ με σχετική αλληλογραφία. Βάσει όσων υποστηρίζει ο κ. Περδίκης στην ερώτησή του, η ευθύνη για την μη ανανέωση του στόλου των λεωφορείων από τον ΟΣΥΠΑ επιρρίπτεται στο αρμόδιο υπουργείο, διότι δεν δίνει τη σχετική έγκρισή του.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.