Από τα 25 εκατ. ευρώ μειώθηκαν κάτω από τα 10 εκατ. οι υπερπληρωμές που έκανε το κράτος προς τις έξι εταιρείες λεωφορείων. Συνεχίζονται οι έλεγχοι και δεν αποκλείεται περαιτέρω μείωση
Από την επεξεργασία των οικονομικών στοιχείων των τελευταίων ετών, τα οποία κατατέθηκαν στην Επιτροπή Ελέγχου του ΚΑΧ (κόστος ανά χιλιόμετρο), υπολογίζεται ότι οι υπερπληρωμές από το κράτος προς τις οι έξι εταιρείες λεωφορείων μειώθηκαν κάτω από 10 εκατ. ευρώ. Με βάση τις αρχικές εκτιμήσεις οι υπερπληρωμές έφταναν τα 25 εκατ. ευρώ.
Όπως πληροφορείται ο «Π», ο έλεγχος για τα έτη 2016 και 2017 δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Είναι προφανές ότι η εργασία που γίνεται είναι χρονοβόρα και επίπονη, ενώ οι εταιρείες συνεχίζουν να παρουσιάζουν τιμολόγια προς έλεγχο τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις διαφοροποιούν και το ύψος των υπερπληρωμών. Πηγές στο Υπ. Μεταφορών αναφέρουν πως υπάρχουν εταιρείες για τις οποίες οι υπερπληρωμές με βάση τα έως τώρα δεδομένα έχουν μηδενιστεί. Από τα 10 εκατ. περίπου που είναι μέχρι στιγμής οι υπερπληρωμές, τα 4 εκατ. ευρώ αφορούν τον ΟΣΥΠΑ, με τον οποίο υπήρξε αμοιβαία συμφωνία ότι η σύμβαση θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του συμβολαίου το καλοκαίρι του 2020 και όποιες διαφωνίες υπάρχουν σε ποσά από τις δύο πλευρές θα κριθούν στο δικαστήριο.
Έτσι, οι εταιρείες λεωφορείων συνεχίζουν τη λειτουργία τους κανονικά λαμβάνοντας τη μηνιαία τους χορηγία από το κράτος, η οποία για κάποιες εταιρείες είναι μειωμένη με βάση της υπερπληρωμές, όχι όμως στο επίπεδο που είχαν υπολογιστεί αρχικά και που δημιουργούσε προβλήματα βιωσιμότητας.
Σε... «μνημόνιο» Στην εταιρεία «Ζήνων» Λάρνακας, οι οδηγοί της οποίας ανακοίνωσαν προχθές ότι εάν δεν πληρώνονταν τον μισθό τους για τον μήνα Φεβρουάριο θα προχωρούσαν σε απεργιακά μέτρα, έχει επανέλθει η «ηρεμία», αφού το Υπουργείο Μεταφορών, όπως δήλωσε στον «Π» ο γεν. διευθυντής Σταύρος Μιχαήλ, έχει διευθετήσει το σχετικό έμβασμα προς την εταιρεία. Σύμφωνα με τον κ. Μιχαήλ, δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιο σημαντικό πρόβλημα προς το παρόν που να θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία των εταιρειών λεωφορείων.
Παρ’ όλα αυτά, όπως έχουμε πληροφορηθεί, στη «Ζήνων» έχουν συσσωρευθεί κάποια οικονομικά προβλήματα, περισσότερα απ’ ό,τι σε άλλες εταιρείες, και είναι για αυτό που το Υπ. Μεταφορών την έχει εντάξει σε «πρόγραμμα», ώστε να πληρώνονται κανονικά οι εργαζόμενοι, αλλά και για να αποπληρωθούν χρέη της εταιρείας προς τους υπεργολάβους και τα πρατήρια καυσίμων που έχουν συσσωρευτεί.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.