Ο κ. Σιζόπουλος είπε ότι η ΕΔΕΚ στηρίζει την υιοθέτηση μιας νέας τακτικής στη βάση της επανατοποθέτησης του Κυπριακού στην πραγματική του διάσταση.
Ο κρατικός προϋπολογισμός του 2019 για ακόμα μία χρονιά είναι κατά βάση διαχειριστικός και όχι αναπτυξιακός, δήλωσε ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος, προσθέτοντας ότι η απουσία ποιοτικών μέτρων που θα προσδώσουν στην κυπριακή οικονομία μακροοικονομική σταθερότητα είναι εμφανής.
Σε ομιλία του κατά τη συζήτηση του Κρατικού Προϋπολογισμού του 2019, ο κ. Σιζόπουλος είπε ότι «ο προϋπολογισμός του 2019 ουσιαστικά διαπνέεται από την ίδια φιλοσοφία των προϋπολογισμών των τελευταίων χρόνων» και «αποσκοπεί στην επίτευξη ποσοτικών στόχων μέσα από την παραπέρα διαχείριση των πάγιων τομέων της οικονομίας (τουριστικός, κατασκευαστικός, υπηρεσίες)», προσθέτοντας ότι οι τομείς αυτοί είναι ιδιαίτερα εύθραυστοι, επηρεάζονται από εξωγενείς και άρα μη ελεγχόμενους παράγοντες.
Ανέφερε ότι οι αναπτυξιακές δαπάνες καλύπτουν μόλις το 8,9 % σε σύγκριση με 11,25% του προϋπολογισμού του 2018 και με δεδομένο, όπως είπε, «ότι τα τελευταία τρία χρόνια η υλοποίηση του αναπτυξιακού προϋπολογισμού κυμάνθηκε περίπου στο 48% (60% το 2018, 41% το 2017 και 43% το 2016) γίνεται αντιληπτό ότι με πραγματικό ποσοστό λιγότερο του 5% του συνολικού προϋπολογισμού δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ως αναπτυξιακός».
«Δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση για τη βελτίωση της οικονομικής κατάστασης, η οποία αποτυπώνεται στη βελτίωση ορισμένων δεικτών της οικονομίας, όχι όμως όλων ώστε να δημιουργείται κλίμα σιγουριάς και ασφάλειας και να δικαιολογείται η ευφορία που καλλιεργεί το κυβερνητικό στρατόπεδο», πρόσθεσε.
Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ είπε ότι «η πραγματική βελτίωση της οικονομίας σε σταθερό και μακροπρόθεσμο ορίζοντα επιβάλλει η προσέγγιση της πραγματικότητας να αφορά και την ποιοτική αναβάθμιση και όχι μόνο την ποσοτική, αλλά και το σύνολο των αριθμών που καθορίζουν τους δείκτες της οικονομίας και όχι επιλεκτικά μόνο σε αυτούς που ‘εξυπηρετούν ή και βολεύουν’».
Ανέφερε ότι η όποια βελτίωση της οικονομίας δεν θα πρέπει να μας οδηγήσει σε εφησυχασμό και πρόσθεσε ότι «παρά τη βελτίωση της οικονομίας μέχρι στιγμής δεν υπήρξαν ουσιαστικές φορολογικές ελαφρύνεις για ανακούφιση από την οικονομική κρίση των μισθωτών, των χαμηλοσυνταξιούχων και των μικροεπαγγελματιών».
Ανέφερε ότι «οι όποιες ελαφρύνσεις στην ουσία εξανεμίσθηκαν από την αύξηση της τιμής των καυσίμων, των ενοικίων, των τελών αποχέτευσης, του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας, που καταβάλλεται στις Αρχές Τοπικής Αυτοδιοίκησης λόγω αναπροσαρμογής της αξίας των ακινήτων σε τιμές 2013 και παράλειψης μείωσης των συντελεστών» και πρόσθεσε ότι η επιβολή ΦΠΑ στα ενοίκια και στα οικόπεδα θα επιδεινώσει ακόμα περισσότερο την κατάσταση σε βάρος των οικονομικά χαμηλότερων στρωμάτων.
Ανέφερε επίσης ότι η κυβέρνηση καλείται να δώσει λύση για την έκτακτη εισφορά για την άμυνα, προσθέτοντας ότι το συγκεκριμένο ποσό το οποίο για το 2019 προβλέπεται να ξεπεράσει τα 300 εκ. είτε πρέπει να διατίθεται αποκλειστικά για το σκοπό που επιβλήθηκε, είτε να καταργηθεί.
Ο κ. Σιζόπουλος είπε ότι στον νέο προϋπολογισμό και πάλι το μεγαλύτερο ποσοστό κρατικών εσόδων (5.631.000 ή 84%) θα προέλθει από φορολογίες, προσθέτοντας ότι οι ανείσπρακτοι φόροι ανέρχονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια, ενώ δεν έχει προχωρήσει η λήψη μέτρων για δικαιότερη κατανομή των φορολογικών βαρών στους πολίτες, ώστε σταδιακά να μειωθεί το οικονομικό χάσμα μεταξύ των ψηλών και των χαμηλών εισοδημάτων και το δημόσιο χρέος εξακολουθεί να βρίσκεται σε ψηλά επίπεδα.
Αναφορικά με την κοινωνική πολιτική, ο κ. Σιζόπουλος είπε ότι μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση είναι μεταξύ άλλων η κλιμακωτή αύξηση των χαμηλών συντάξεων, η επέκταση του χρόνου πληρωμής του ανεργιακού επιδόματος, η ανέγερση κατοικιών για στέγαση οικογενειών με χαμηλό εισόδημα έναντι συμβολικού ενοικίου και η εφαρμογή κοινωνικής πολιτικής για τον καθορισμό των τελών αποχέτευσης, της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος, της κατανάλωσης νερού και άλλων φόρων.
Σε σχέση με την ανεργία, ο κ. Σιζόπουλος είπε ότι παρά την μείωση το ποσοστό ανεργίας «εξακολουθεί να είναι πλασματικό» γιατί σε αυτό δεν περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι 27 και πλέον χιλιάδες συμπατριώτες μας κατά το πλείστο νέοι επιστήμονες, οι οποίοι είτε παρέμειναν στο εξωτερικό μετά τις σπουδές τους είτε μετανάστευσαν για σκοπούς εργασίας, όσοι αφυπηρέτησαν πρόωρα από τον τραπεζικό, ή τον ιδιωτικό τομέα και τους Ημικρατικούς Οργανισμούς και οι λήπτες δημοσίου βοηθήματος (ΕΕΕ).
Όσον αφορά το Συνεργατισμό, ο κ. Σιζόπουλος είπε ότι θα μπορούσε με το συγκεκριμένο ποσό που το κράτος διάθεσε για να τον κρατικοποιήσει και στη συνέχεια να τον ιδιωτικοποιήσει, να αγοράσει το 2013 αντίστοιχο ποσό μη εξυπηρετούμενων δανείων πρώτης κατοικίας και μικρής επαγγελματικής στέγης για να τον στηρίξει και ταυτόχρονα να προστατεύσει από τις εκποιήσεις μερικές χιλιάδες οικογένειες και πρόσθεσε ότι «η κυβέρνηση διάθεσε τα χρήματα του φορολογούμενου πολίτη για να κρατικοποιήσει το Συνεργατισμό και να βολέψει μερικές δεκάδες ημετέρους σε υψηλόμισθες θέσεις και σήμερα τον ιδιωτικοποίησε».
Αναφορικά με το ΓεΣΥ, ο κ. Σιζόπουλος είπε ότι η ΕΔΕΚ παλεύει για την εισαγωγή του από την ίδρυσή της και ότι για πρώτη φορά στη Βουλή τέθηκε θέμα ΓεΣΥ το 1968 από το Βάσο Λυσσαρίδη, ενώ εξέφρασε ανησυχίες γιατί παρά τη δρομολόγηση της εφαρμογής του εντός του 2019, όπως είπε, η διαδικασία που ακολουθείται, αλλά και η ραγδαία επιδείνωση της κατάστασης στον τομέα της δημόσιας υγείας εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους.
Στα 5 χρόνια της σημερινής διακυβέρνησης η όλη προσπάθεια περιορίσθηκε στην ευκαιριακή διαχείριση των προβλημάτων, απουσιάζει η ποιοτική αναβάθμιση, ανέφερε.
Κυπριακό
----------
Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ είπε ότι «44 και πλέον χρόνια μετά την τραγωδία δεν κατορθώσαμε να υιοθετήσουμε μια κοινή εθνική πολιτική, για την αντιμετώπιση του τουρκικού επεκτατισμού και τη λύση του Κυπριακού», προσθέτοντας ότι αυτό δεν έγινε "με ευθύνη εμάς των `απορριπτικών`", όπως είπε, "αλλά με ευθύνη των `οπαδών της δήθεν λύσης`».
Ανέφερε επίσης ότι "το ομόφωνο ανακοινωθέν του Εθνικού Συμβουλίου του Σεπτεμβρίου του 2009 στο οποίο καταλήξαμε με δικές μας υποχωρήσεις στην προσπάθεια για διαμόρφωση κοινής πολιτικής, παραβιάζεται με αθέτηση των προνοιών του όχι με δική μας υπαιτιότητα".
«Οι ευθύνες όλων όσων επιμένουν στη συνέχιση της ίδιας αποτυχημένης διαδικασίας είναι τεράστιες. Προσπαθούν να δικαιώσουν τον εαυτό τους για τις λανθασμένες τους επιλογές, αδιαφορώντας για το μέλλον της πατρίδας μας.Προβάλλεται μάλιστα και το αίολο επιχείρημα ότι όποιος είναι εναντίον της ΔΔΟ είναι υπέρ της διχοτόμησης και της τουρκοποίησης της πατρίδας μας», πρόσθεσε.
Είπε ακόμη ότι υποχωρήσεις είμαστε έτοιμοι να κάνουμε προς τους Τ/κ για να νοιώθουν ασφάλεια και να δημιουργηθούν συνθήκες ειρηνικής συνύπαρξης και αγαστής συνεργασίας με στόχο την από κοινού διαμόρφωση του μέλλοντος, μέσα σε συνθήκες ασφάλειας των νέων γενιών και «όχι όμως προς την Τουρκία για να διευκολυνθεί να ολοκληρώσει τους σχεδιασμούς της σε βάρος της πατρίδας μας».
Ο κ. Σιζόπουλος είπε ότι η ΕΔΕΚ στηρίζει «την υιοθέτηση μιας νέας τακτικής στη βάση της επανατοποθέτησης του Κυπριακού που θα προβάλλει την πραγματική του διάσταση ως διεθνούς προβλήματος εισβολής, συνεχιζόμενης κατοχής και εθνοκάθαρσης και όχι ως θέματος διακοινοτικής διευθέτησης όπως το αντιμετωπίζουν ανεπιτυχώς οι οπαδοί της δήθεν λύσης».
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.