Σύσκεψη με τον γεν. εισαγγελέα θα πραγματοποιήσει στα μέσα αυτής της εβδομάδας ο υπ. Μεταφορών με επίκεντρο τις αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν για το μέλλον της σύμβασης των δημόσιων επιβατικών μεταφορών και το μείζον θέμα υπερπληρωμών των εταιρειών την περίοδο 2012-2015.
Όπως γράψαμε και χθες, η πολιτική ηγεσία του Υπ. Μεταφορών βρίσκεται ενώπιον ενός οδυνηρού διλήμματος: Να κόβει κάθε μήνα τις υπερπληρωμές προς τις εταιρείες δίνοντάς τους μικρότερη κρατική χορηγία ώστε να ανακτήσει τα 25 εκατ. ευρώ εντός των δυόμισι χρόνων που απομένουν για να λήξει η σύμβαση; Με τον κίνδυνο κάποιες εταιρείες να βάλουν λουκέτο; Ή να συνεχίσει να τους δίνει όσα χρήματα απαιτούνται για να τις κρατήσει ζωντανές με τον κίνδυνο να μην ανακτήσει ποτέ ολόκληρο το ποσό;
Η κυβέρνηση, που θεωρεί πως πληρώνει αμαρτίες της προηγούμενης πενταετίας, δεν θα ήθελε να δει το σύστημα να καταρρέει. Όχι μόνο προεκλογικά, αν και αυτό θα ήταν μεγάλο πλήγμα εξ ου και το ενδιαφέρον του Ν. Αναστασιάδη, ο οποίος προήδρευσε σχετικής σύσκεψης στις 27 Σεπτεμβρίου παρόντων και των γεν. εισαγγελέα και γεν. ελεγκτή. Αλλά και επειδή θα είναι τριτοκοσμικές οι εικόνες μιας Κύπρου που να μην διαθέτει μέσα μαζικών μεταφορών. Όπως γνωρίζουμε, έχουν αναζητηθεί εναλλακτικές λύσεις με την ανάθεση σε μεμονωμένους λεωφορειούχους ή εταιρείες, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Ένα από τα ερωτήματα που θα τεθούν στον Κώστα Κληρίδη από τον Μάριο Δημητριάδη θα είναι κατά πόσον το συμβόλαιο με τους έξι αναδόχους επιτρέπει στο κράτος να πληρώνει λιγότερα στις εταιρείες και ποιες είναι οι νομικές συνέπειες σε περίπτωση που κάτι τέτοιο οδηγήσει σε λουκέτο. Ήδη, εξ όσων γνωρίζουμε, οι εταιρείες ακονίζουν τα νύχια τους και σκοπεύουν να κινηθούν νομικά σε περίπτωση που αναγκαστούν να κλείσουν.
Πάντως από την πλευρά του ο γεν. ελεγκτής προειδοποιεί με επιστολή του, ημερ. 6 Νοεμβρίου, ότι είναι υπεχρέωση του Υπ. Μεταφορών να έρθει σε συμφωνία με τους αναδόχους για εξόφληση των υπερπληρωμών πριν τη λήξη των συμβάσεων. Και πως τυχόν αποτυχία των υπερπληρωμών, με οποιοδήποτε πρόσχημα, θα εγείρει θέμα παράνομης κρατικής ενίσχυσης και διασπάθιση δημόσιου χρήματος.
Στοιχεία της ίδιας επιστολής ο Οδ. Μιχαηλίδης αξιοποιεί και για να απαντήσει στο ερώτημα του «Π» ποιες ήταν οι δικές του θέσεις όσο ήταν διευθυντής Ελέγχου στο Υπ. Μεταφορών για τη σκανδαλώδη σύμβαση του κράτους για τις δημόσιες μεταφορές. Ο κ. Μιχαηλίδης καταγράφει μία σειρά ενεργειών του από το 2011 έως το 2014 με στόχο τη μείωση του κόστους του συστήματος, τις προσπάθειες του κράτους να μην είναι όμηρος των αναδόχων, αλλά και τις συνεχείς πιέσεις προς τις εταιρείες για υποβολή των οικονομικών τους καταστάσεων.
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη την απάντηση Μιχαηλίδη στον «Π».
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.