«Σφαγή» για τα μάτια των τηλεθεατών - Πόλεμος ανακοινώσεων Σίγμα-ΑΝΤ1

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 6.11.2017
«Σφαγή» για τα μάτια των τηλεθεατών - Πόλεμος ανακοινώσεων Σίγμα-ΑΝΤ1
Η φετινή αγωνία των τηλεοπτικών οργανισμών για την πρωτιά οφείλεται κυρίως στα χαμηλότερα έσοδα που θα έχουν τα κανάλια στο τέλος της σεζόν

Σε χαρτοπόλεμο ανακοινώσεων επιδίδονται τις τελευταίες εβδομάδες τα κανάλια Σίγμα και ΑΝΤ1 στην προσπάθειά τους να αποδείξουν πως διατηρούν πρωτιά στην τηλεθέαση. Σε μια από τις πιο δύσκολες σεζόν στην ιστορία της ιδιωτικής τηλεόρασης, οι τηλεοπτικοί σταθμοί ζώντας με την αγωνία των εσόδων, μετρούν ώρες και λεπτά που είναι… βολικά για τα ποσοστά τους, με στόχο να αποδείξουν σε αγορά και κοινό πως έχουν τη μερίδα του λέοντος. Και τις περισσότερες φορές δεν έχουν άδικο, καθώς η μαγεία των αριθμών και των ποσοστών δίνουν τη δυνατότητα να διαβάσει ο κάθε ενδιαφερόμενος εκείνα τα στοιχεία που τον ενδιαφέρουν. Όπως ακριβώς γίνεται και με τα πολιτικά κόμματα, τα οποία σε κάθε εκλογική αναμέτρηση προσπαθούν να αποδείξουν πως είναι ανάμεσα στους κερδισμένους.


Μια δύσκολη σεζόν


Η φετινή αγωνία των τηλεοπτικών οργανισμών για την πρωτιά οφείλεται κυρίως στα χαμηλότερα έσοδα που θα έχουν τα κανάλια στο τέλος της σεζόν, αφού η αγορά δεν αυξάνει τα έσοδα που επενδύει στη μετά το -δεν θα σε ξεχάσω ποτέ- Eurogroup εποχή, ενώ δύο μεγάλοι παίκτες της αγοράς εγκατέλειψαν τη διαφήμιση στα συμβατικά Μέσα. Κι όλα αυτά παρά το αυξημένο πρόγραμμα που διαθέτουν τα κανάλια σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές. Πρόγραμμα που έγινε εξ ανάγκης πιο πλούσιο, καθώς η είσοδος του Alpha μοίρασε ακόμη περισσότερο την πίτα της τηλεθέασης και ανάγκασε τους σταθμούς να ενισχύσουν τα δικά τους προϊόντα. Φυσικά, στον εμπλουτισμό των παραγωγών βοήθησαν και τα ελληνικά κανάλια, τα οποία με τη σειρά τους δίνουν ίσως τη δυσκολότερη μάχη επιβίωσης, καθώς ξεκαθαρίστηκε από πλευράς κυβέρνησης Τσίπρα πως δεν μπορούν να επιβιώνουν με δάνεια που δεν πληρώνουν και χωρίς τηλεοπτικές άδειες και αναγκάζονται να επενδύουν σε πρόγραμμα, ελπίζοντας σε έσοδα από τις διαφημίσεις. Το τηλεοπτικό σκηνικό σε Ελλάδα και Κύπρο μοιάζει περισσότερο με ζούγκλα και μοναδικός κριτής είναι ο τηλεθεατής που έχει στα χέρια του το τηλεκοντρόλ, καθορίζοντας την τύχη καναλιών και προγραμμάτων.


Αμφίρροπη μάχη


Ο πρώτος μήνας, ο Οκτώβριος, που τα κανάλια είχαν φουλ πρόγραμμα στη νέα τηλεοπτική περίοδο, δεν βγάζει ξεκάθαρο νικητή, σύμφωνα με τα στοιχεία τηλεθέασης της εταιρείας Nielsen, καθώς ΑΝΤ1 και Σίγμα έχουν διαφορές κάτω της μιας μονάδας στο σύνολο του κοινού, που ενδεχομένως να είναι και στα όρια του στατιστικού λάθους. Από τα στοιχεία φαίνεται πως η μάχη για την πρωτιά είναι μόνο για δύο, με τα υπόλοιπα κανάλια να παλεύουν για την τρίτη θέση (κερδίζει ο Alpha), έχοντας όμως μεγάλη απόσταση από τον δεύτερο σε τηλεθέαση σταθμό. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για τον μήνα Οκτώβριο, ο ΑΝΤ1 ήταν η πρώτη επιλογή στο σύνολο του κοινού για το 24ώρο με μέσο μερίδιο 16,6%, ενώ το Σίγμα τερμάτισε δεύτερο με 16,2%. Ο Alpha παραμένει σταθερά τρίτος με 12,5% και ακολούθησαν ΡΙΚ1 με 10,2% και TVOne με 8,8%. Στο λεγόμενο prime time Οκτωβρίου, τις ζώνες υψηλής τηλεθέασης, 18.00 - 00.00, που υπάρχει μεγαλύτερη μερίδα του κοινού που βλέπει τηλεόραση, η κατάταξη των καναλιών είναι η ίδια, με τους δύο πρώτους να ισοφαρίζουν και τους άλλους να ακολουθούν: ΑΝΤ1 18,4%, Σίγμα 18,3%, Alpha 12,1%, ΡΙΚ1 11% και TVOne 9,8%. Από τα στοιχεία παρατηρούμε πως τόσο στο μέσο μερίδιο 24ώρου όσο και στο prime time το TVOne είναι μέχρι στιγμής ο μεγάλος χαμένος, ενώ το κρατικό κανάλι διατηρείται στα συνήθη του ποσοστά, έχοντας ένα σταθερό κοινό που το παρακολουθεί φανατικά. Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός πως στην προσθήκη των καναλιών στο λεγόμενο prime time υπάρχει ένα 30% του κοινού το οποίο βρίσκεται μακριά από τα πέντε βασικά μεγάλα κανάλια της Κύπρου και βλέπει είτε κάποιο από τα μικρότερα της ανοιχτής ζώνης (ΡΙΚ2, ΕΡΤ, Capital, Extra, Plus, Smile, TV Mall) είτε επιλέγει συνδρομητικά (νόμιμα και παράνομα) ή είναι κατ’ επιλογήν σε κονσόλες παιχνιδιών και DVD.


Δυναμικά… ΑΝΤ1


Διαφορετική είναι η εικόνα στις ηλικίες 18-44, το λεγόμενο δυναμικό κοινό που αφορά τους διαφημιστές, αφού με βάση αυτή την κατάταξη αποφασίζουν να επενδύσουν στα προγράμματα που μεταδίδουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί. Σε αυτήν την κατηγορία, ο ΑΝΤ1 δεν έχει απλώς ξεκάθαρη πρωτιά, αλλά… χαοτική διαφορά από τον δεύτερο σε τηλεθέαση σταθμό, με τη διαφορά από τον δεύτερο Σίγμα να ξεπερνά τις 10 μονάδες. Έτσι, η μάχη δίνεται κυρίως μεταξύ του δεύτερου και τρίτου σε τηλεθέαση σταθμού, με το Σίγμα να νιώθει μεν την… απειλή του Alpha, ωστόσο διατηρεί τη θέση του. Ενδεικτικά, για το σύνολο του 24ωρου στις ηλικίες 18-44, ο ΑΝΤ1 είχε 23,2% και ακολούθησαν: Σίγμα 12,9%, Alpha 12,8%, TVOne 8% και ΡΙΚ1 3,7%. Η ίδια χαοτική διαφορά παρουσιάζεται και στο prime time για τη συγκεκριμένη κατηγορία κοινού, με τον ΑΝΤ1 να αυξάνει τη διαφορά στις 12 μονάδες από το Σίγμα, ενώ η διαφορά του δεύτερου παραμένει μικρή σε σχέση με τον τρίτο Alpha. Προβληματικά είναι τα ποσοστά του κρατικού καναλιού, αφού φαίνεται να μην αφορά καθόλου τους νέους ή τη συγκεκριμένη κατηγορία κοινού ηλικίας 18-44, παρά την επένδυση που έγινε φέτος σε προγράμματα για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των νέων, όπως «Αδύναμος κρίκος», «Taboo» κ.ά. Το ΡΙΚ1 μετά βίας πιάνει το 4% τόσο στο σύνολο της ημέρας όσο και στο prime time, δείχνοντας πως το πείραμα «στροφή στους νέους» απέτυχε παταγωδώς.


Ξεκάθαρη πρωτιά στα δελτία ειδήσεων


Από τον ΑΝΤ1 επέλεξαν να ενημερωθούν οι τηλεθεατές τον Οκτώβριο, καθώς το κανάλι του Στροβόλου τερμάτισε πρώτο τόσο στο σύνολο του κοινού όσο και στο δυναμικό κοινό ηλικίας 18-44 στη ζώνη που μεταδίδονται οι ειδήσεις. Το κεντρικό δελτίο του καναλιού είχε μέσο μερίδιο 18%, ενώ αυτό του Σίγμα ήταν δεύτερο με 17,6%. Σε αντίθεση με τα συνολικά μερίδια των σταθμών που το κρατικό κανάλι δεν έχει υψηλές τηλεθεάσεις, το δελτίο του έχει υψηλότερα ποσοστά τερματίζοντας τρίτο τον Οκτώβριο με μέσο μερίδιο 14,4%, δείχνοντας τη δυναμική του κρατικού καναλιού στα δελτία ειδήσεων (ή καλύτερα, τη συνήθεια). Από την κατρακύλα των ποσοστών του TVOne σώζεται ακόμη το δελτίο ειδήσεων, που βρίσκεται μπροστά από τον Alpha, ενώ το κανάλι των Λατσιών δεν κατάφερε να προσελκύσει τηλεθεατές με την γκράντε μεταγραφή παρουσιάστριας, αφού το δελτίο του παραμένει η τελευταία επιλογή του κοινού. Τη χαοτική διαφορά των ποσοστών στο κοινό 18-44 διατήρησε και στα δελτία ειδήσεων ο ΑΝΤ1 για τον Οκτώβριο, αφού με 26,2% έχει διαφορά 14 μονάδων από το δεύτερο Σίγμα που μετά βίας έπιασε το 12,1%. Τρίτο κανάλι στα δυναμικά κοινά των δελτίων ήταν ο Alpha με 11,2%, ενώ εκτός μάχης βρίσκονται TVOne με 8,7% και ΡΙΚ1 με 5,8%.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«The Land of Dreams»: Ελέγχονται για διαφθορά πρώην υπουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι από 16 υπηρεσίες
ΚΥΠΡΟΣ

«The Land of Dreams»: Ελέγχονται για διαφθορά πρώην υπουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι από 16 υπηρεσίες

«The Land of Dreams»: Ελέγχονται για διαφθορά πρώην υπουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι από 16 υπηρεσίες

Σοβαρά επεισόδια από νεαρούς σε 3 επαρχίες – 23 συλλήψεις, ανάμεσα τους και 12χρονοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σοβαρά επεισόδια από νεαρούς σε 3 επαρχίες – 23 συλλήψεις, ανάμεσα τους και 12χρονοι

Σοβαρά επεισόδια από νεαρούς σε 3 επαρχίες – 23 συλλήψεις, ανάμεσα τους και 12χρονοι

Σάλπαρε από τη Σαγκάη ο «Προμηθέας» (βίντεο)
ΚΥΠΡΟΣ

Σάλπαρε από τη Σαγκάη ο «Προμηθέας» (βίντεο)

Σάλπαρε από τη Σαγκάη ο «Προμηθέας» (βίντεο)

Νέα αναβάθμιση από Standard & Poor’s: «Αναμένουμε από τις τράπεζες να ανταποκριθούν στις θυσίες του λαού», δηλώνει ο Πρόεδρος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα αναβάθμιση από Standard & Poor’s: «Αναμένουμε από τις τράπεζες να ανταποκριθούν στις θυσίες του λαού», δηλώνει ο Πρόεδρος

Νέα αναβάθμιση από Standard & Poor’s: «Αναμένουμε από τις τράπεζες να ανταποκριθούν στις θυσίες του λαού», δηλώνει ο Πρόεδρος

Πολιτικές προεκτάσεις πίσω από τη μεγάλη σύγκρουση με αφορμή την οικονομία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πολιτικές προεκτάσεις πίσω από τη μεγάλη σύγκρουση με αφορμή την οικονομία

Πολιτικές προεκτάσεις πίσω από τη μεγάλη σύγκρουση με αφορμή την οικονομία