Δεκεπτά χρόνια μετά την έναρξη των πρώτων σχεδιασμών, ξεκινά επιτέλους το έργο της ανακατασκευής της κεντρικής λεωφόρου Καλλιπόλεως στη Λευκωσία.
Σήμερα υπογράφηκε η σύμβαση για την ανάπλαση της λεωφόρου. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν αμέσως μετά την περίοδο των γιορτών και θα διαρκέσουν 18 μήνες.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Μεταφορών Μάριο Δημητριάδη, το έργο κατακυρώθηκε στην εργοληπτική εταιρεία Kedris Construction Ltd, έναντι €3.248.000. Το έργο θα εκτελείται τμηματικά και καθόλη τη διάρκεια των εργασιών θα παρέχεται τουλάχιστον μια λωρίδα κυκλοφορίας σε όλο το μήκος του και παράλληλα θα διασφαλίζεται η ασφαλής διακίνηση των πεζών και η πρόσβαση στα παρακείμενα υποστατικά.
Οπως ο κ. Δημητριάδης είπε σε χαιρετισμό του, κατά την υπογραφή, ο σχεδιασμός του έργου πέρασε από πολλά στάδια, μέχρι που τελικά προτάθηκε ως δράση προτεραιότητας στο Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας που αναπτύχθηκε το 2010.
Αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου έργου που προνοεί την μονοδρόμηση τόσο της λεωφόρου Καλλιπόλεως, όσο και της λεωφόρου Μακαρίου, καθώς και τη δημιουργία λεωφορειολωρίδων στη λεωφόρο Μακαρίου.
«Το έργο αυτό αποτελεί την κύρια προτεραιότητα σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη υποδομών που προτείνονται στο Σχέδιο Κινητικότητας, αλλά είναι και παράλληλα πρωτοποριακό για την Κύπρο, γιατί αφενός για πρώτη φορά ένα ζευγάρι κύριων οδικών αρτηριών μονοδρομείται και αφετέρου, γιατί δημιουργούνται λεωφορειολωρίδες αμφίδρομα σε μια βασική αρτηρία, ενισχύοντας έτσι με ουσιαστικό τρόπο, τις δημόσιες συγκοινωνίες», ανέφερε ο κ. Δημητριάδης.
Πρόσθεσε πως το συγκεκριμένο έργο έχει μελετηθεί κυκλοφοριακά και έχουν αξιολογηθεί διάφορες εναλλακτικές λύσεις ως προς τη λειτουργικότητα του δικτύου, την οδική ασφάλεια, την προσβασιμότητα, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τις επιπτώσεις στις δημόσιες μεταφορές, στους πεζούς και στους ποδηλάτες. Το έργο που προωθείται σήμερα αποτυπώνει τη λύση που θα δώσει τα καλύτερα αποτελέσματα, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
Η σύμβαση που υπογράφεται προνοεί την ανάπλαση των λεωφόρων Καλλιπόλεως και Αντωνίου και Ευγενίας Θεοδότου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, με την ταυτόχρονη κατασκευή πλατιών πεζοδρομίων εκατέρωθεν του οδοστρώματος, την υπογειοποίηση των υπηρεσιών κοινής ωφελείας, τη διαχείριση των ομβρίων υδάτων, τη δημιουργία διαβάσεων πεζών σε τακτά διαστήματα, την δημιουργία μεγάλου αριθμού χώρων στάθμευσης, περιλαμβανομένων και για άτομα με ειδικές ανάγκες, τη φύτευση διακοσίων περίπου νέων δένδρων και μέτρα κυκλοφοριακής ύφεσης κατά μήκος της όδευσης.
Σημαντικό στοιχείο του σχεδιασμού του έργου αποτελεί η διαμόρφωση ενός ανοικτού δημόσιου χώρου στη συμβολή της λεωφόρου Καλλιπόλεως με την οδό Υπατίας, με δέντρα, παγκάκια, πίδακα και τοπιοτεχνήσεις.
Στη δεύτερη φάση του ευρύτερου έργου προβλέπεται η μονοδρόμηση της λεωφόρου Μακαρίου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας οχημάτων και η δημιουργία δύο αμφίδρομων λεωφορειολωρίδων, στις οποίες θα επιτρέπεται επίσης η διακίνηση ποδηλάτων.
Προνοείται επίσης η ανάπλαση της οδού Εθνικής Φρουράς με τη διαμόρφωση ποδηλατικών υποδομών, πεζοδρομίων και χώρων στάθμευσης και η εφαρμογή μέτρων ήπιας κυκλοφορίας στο δίκτυο ενδιάμεσα των λεωφόρων Μακαρίου και Καλλιπόλεως, με σημαντικότερο τον καθορισμό μέγιστου ορίου ταχύτητας τα 30 χιλιόμετρα ανά ώρα στις οδούς αυτές. Προγραμματίζεται όπως οι δύο φάσεις του έργου ολοκληρωθούν περίπου ταυτόχρονα, ώστε να λειτουργήσει εύρυθμα η μονοδρόμηση των λεωφόρων.
Ο κ. Δημητριάδης επεσήμανε ακόμη πως ολόκληρο το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά 85%.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.