Σε κάθε ένα επιχείρημα των κατοίκων ή βουλευτών ενάντια στον σχεδιασμό της λεωφόρου Αγλαντζιάς από τη συμβολή της με τη λεωφόρο Ακαδημίας, μέχρι τη συμβολή της με τη λεωφόρο Λάρνακος, το Τμήμα Δημοσίων Έργων (ΤΔΕ) και η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών επιστρατεύουν ένα νέο επιχείρημα για να παραμείνουν τα σχέδια ως υφίστανται. Σχέδια που προβλέπουν δρόμο τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας (εκ των οποίων οι δύο είναι λεωφορειολωρίδες), με νησίδα στο κέντρο, παρόδιους χώρους στάθμευσης, δύο κυκλικούς κόμβους και την επέκταση του δρόμου στο πάρκο Ακαδημίας, το οποίο θα χάσει 300 τ.μ. και 13 δέντρα.
Τη λεωφόρο δεν θα διασχίζει ποδηλατόδρομος, τον οποίο το ΤΔΕ προγραμματίζει να δημιουργήσει στη λεωφόρο Μακαρίου, η οποία καταλήγει στον ιστορικό πυρήνα της Αγλαντζιάς. Χθες, στη δεύτερη συνεχόμενη συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Περιβάλλοντος για το έργο, ο γενικός διευθυντής του Υπουργείου Μεταφορών Αλέκος Μιχαηλίδης υπερασπίστηκε την αρνητική στάση των υπηρεσιακών έναντι ενός ακόμα επανασχεδιασμού του δρόμου, σημειώνοντας ότι μετακίνηση του κυκλικού κόμβου στη συμβολή Αγλαντζιάς-Ακαδημίας θα επηρέαζε 18 δέντρα στο απέναντι πάρκο «Σπύρου Κυπριανού».
Για τη μελέτη του αρχιτέκτονα Κωνσταντίνου Μαραθεύτη, που προτείνει μικρότερο κόμβο, δύο λωρίδες κυκλοφορίας, πλατύτερα πεζοδρόμια και ποδηλατόδρομο, ο κ. Μιχαηλίδης ανέφερε ότι δεν μπορούσε να υιοθετηθεί γιατί το ΤΔΕ κατασκευάζει δρόμους σύμφωνα με γεωμετρικά πρότυπα. «Δεν μπορεί το ΤΔΕ να αποδεχθεί λύσεις που ξεφεύγουν από τα πρότυπα», ανέφερε ο κ. Μιχαηλίδης, ενώ αργότερα για το ίδιο θέμα ανέφερε ότι οι οδηγίες του ιδίου προς τους υπηρεσιακούς ήταν να υιοθετηθεί η εισήγηση Μαραθεύτη, ωστόσο του λέχθηκε από τους υπηρεσιακούς ότι αλλαγή του σχεδιασμού θα επηρέαζε αρνητικά τη χρηματοδότηση του έργου από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ. Τόσο τη σχετική με το θέμα της συγχρηματοδότησης της λεωφόρου Αγλαντζιάς αλληλογραφία όσο και τα γεωμετρικά πρότυπα που εφαρμόζει το ΤΔΕ ζητήθηκε από την Επιτροπή Περιβάλλοντος να σταλούν στη Βουλή.
Σχολιάζοντας τις θέσεις του Υπουργείου Μεταφορών, ο δήμαρχος Αγλαντζιάς ανέφερε παραδείγματα κυκλικών κόμβων με μικρότερη διάμετρο και διερωτήθηκε αν αντί των 13 δέντρων επηρεάζονταν κατοικίες τι θα έπρατταν οι σχεδιαστές του έργου. Σημειώνεται ότι η δημιουργία του κυκλικού κόμβου στη συμβολή Αγλαντζιάς-Ακαδημίας ήταν αίτημα του δημοτικού συμβουλίου με γνώμονα να διευκολύνονται οι επαναστροφές.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.