Από 91 δέντρα, την κοπή των οποίων προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός της επέκτασης-αναβάθμισης της λεωφόρου Αγλαντζιάς στο ένα χιλιόμετρο που διασχίζει το εμπορικό κέντρο του δήμου συνδέοντάς το με τη λεωφόρο Ακαδημίας, ο τελικός σχεδιασμός προβλέπει κοπή 13 δέντρων και τριών νεαρών δέντρων, ηλικίας 2 ετών. Χθες, η κοινοβουλευτική Επιτροπή Περιβάλλοντος ενημερώθηκε για τις διαμαρτυρίες κατοίκων, καταστηματαρχών και οργανώσεων για τον σχεδιασμό του δρόμου, με το Τμήμα Δημόσιων Έργων να αντικρούει τις αιτιάσεις, υποδεικνύοντας ότι όλες οι εισηγήσεις που τέθηκαν ενώπιόν του λήφθηκαν υπόψη. Όπως αναφέρθηκε στη συνεδρίαση, μέχρι σήμερα, ολοκληρώθηκαν οι χωματουργικές εργασίες για τον δρόμο, οπότε η αλλαγή του σχεδιασμού του και η υιοθέτηση της τελευταίας εισήγησης των κατοίκων για διαγραφή της λεωφορειολωρίδας και επέκταση των πεζοδρομίων, θα σήμαινε επιβάρυνση του δημοσίου με αποζημιώσεις στον εργολάβο και αυξημένες δαπάνες για τον επανασχεδιασμό. Για να σωθούν τα δέντρα, ανέφερε ο εκπρόσωπος του ΤΔΕ στη Βουλή, μετακινήθηκε ο κόλπος στάσης οχημάτων για την επιβίβαση-αποβίβαση μαθητών του Γυμνασίου Αγλαντζιάς. Από πλευράς Δήμου Αγλαντζιάς, ο δήμαρχος Χ. Πετρίδης ανέφερε για την τροποποίηση των σχεδίων ότι το πεζοδρόμιο τραβήχτηκε νοτιότερα και το βάθος του μειώθηκε από τα 12 μέτρα στα 4. Μια εισήγηση του δήμου που δεν υιοθετήθηκε από το ΤΔΕ ήταν η μετακίνηση νοτιότερα του κυκλικού κόμβου. Σύμφωνα με το ΤΔΕ μια τέτοια μετακίνηση θα επηρέαζε τελικά από την άλλη πλευρά περισσότερα δέντρα. Σχολιάζοντας τις διαμαρτυρίες, το Τμήμα Δασών ανέφερε ότι τα έργα υποδομών δεν είναι το μόνο πρόβλημα για το Πάρκο Ακαδημίας, το οποίο επηρεάζεται δυσμενώς και από τις κλιματολογικές συνθήκες, με ξηράνσεις δέντρων να σημειώνονται αυξημένες τα τελευταία χρόνια. Για το θέμα, ο διευθυντής του Τμήματος Περιβάλλοντος ανέφερε στους βουλευτές ότι η διακίνηση αυτοκινήτων στη λεωφόρο Αγλαντζιάς με την αναβάθμισή της δεν προβλέπεται να αυξήσει τις εκπομπές ρύπων μέχρι το 2025. Από πλευράς των κατοίκων, αρχιτέκτονας κατέθεσε την εισήγησή του για αφαίρεση της λεωφορειολωρίδας από τον δρόμο, με το ΤΔΕ να διατυπώνει ανησυχίες ασφάλειας για το προτεινόμενο σχέδιο του δρόμου που θα έχει πεζόδρομο με ράμπα και ποδηλατόδρομο στο κέντρο του. Σημειώνεται πως όταν ο μηχανικός του έργου σημείωσε πως προβλέπεται φύτευση 400 δέντρων και 5.000 θάμνων στη νησίδα του δρόμου, οι επηρεαζόμενοι σχολίασαν ότι οι νησίδες δεν προσφέρουν σκιά στους πεζούς.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.