ΓΡΑΦΕΙ
Eνοχος σε δύο κατηγορίες για οδήγηση με ταχύτητα 170 και 190 χλμ. σε δρόμο όπου το ανώτατο όριο ήταν τα 100 χλμ., καθώς και στην κατηγορία ότι εισήλθε στη μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας και οδηγούσε πάνω σε συνεχή άσπρη γραμμή προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση, κρίθηκε ο τέως βουλευτής του ΔΗΣΥ Ανδρέας Θεμιστοκλέους. Για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας ο κ. Θεμιστοκλέους αντιμετώπιζε άλλες δύο κατηγορίες, για οδήγηση με 172 και 141 χλμ., πάλι σε δρόμο όπου το ανώτατο όριο ήταν τα 100 χλμ., όμως σε αυτές κρίθηκε αθώος, με το δικαστήριο να αποφαίνεται ότι η κατηγορούσα αρχή απέτυχε να τις αποδείξει πέραν λογικής αμφιβολίας.
Συγκεκριμένα ο δικαστής Παύλος Κυριακίδης, για τις κατηγορίες στις οποίες έκρινε ένοχο τον κατηγορούμενο, απεφάνθη ότι σε αυτές αποδείχθηκε ότι το ραντάρ (ταχύμετρο) της Αστυνομίας στόχευσε και εγκλώβισε το όχημά του, ενώ στις περιπτώσεις όπου τον έκρινε αθώο απεφάνθη το αντίθετο. Ότι δηλαδή μέσα από τις μαρτυρίες που προσκόμισε η κατηγορούσα αρχή, και ήταν όλες αστυνομικών που είχαν εκδώσει εξώδικα στον κ. Θεμιστοκλέους ή εν πάση περιπτώσει συμμετείχαν στους ελέγχους που τον αφορούσαν, «απουσίαζαν τα στοιχεία στόχευσης και εγκλωβισμού του οχήματός του». Για να οδηγηθεί σε αυτή την κατάληξη, ο δικαστής παρέπεμψε στο σύγγραμμα «Το δίκαιο της απόδειξης, δικονομικές και ουσιαστικές πτυχές» με συγγραφείς τους ανώτερους δικαστές Τ. Ηλιάδη και Ν. Σάντη, στο οποίο αναφέρεται ότι «το δικαστήριο μπορεί να δεχθεί μαρτυρία αυτόπτη μάρτυρα σε σχέση με υπολογισμό ταχύτητας χωρίς να απαιτείται ενισχυτική μαρτυρία άλλου προσώπου, εφόσον όμως η μαρτυρία του υποστηρίζεται από ταχύμετρο ή άλλη συσκευή».
Οι κατηγορίες
Οι κατηγορίες που ο κ. Θεμιστοκλέους αντιμετώπιζε ήταν συγκεκριμένα οι εξής:
Στις 4.4.2015 στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Λευκωσίας, παρά τα Λατσιά, οδηγούσε με 172 χλμ. αντί 100 (κατηγορία 1).
Στις 10.7.2014, και ενώ οδηγούσε στη λεωφόρο Λεμεσού στη Λευκωσία, εισήλθε στη μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας και οδηγούσε πάνω σε συνεχή άσπρη γραμμή, προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση (κατ. 2).
Στις 12.2.2015 στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Λευκωσίας, παρά το Ζύγι, οδηγούσε με ταχύτητα 170 χλμ. αντί 100 (κατ. 4).
στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Λευκωσίας, παρά την έξοδο Καλαβασού, οδηγούσε με ταχύτητα 190 χλμ. αντί 100 (κατ. 5) και στις 14.10.2014 στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού, παρά το Ζύγι, οδηγούσε με ταχύτητα 141 χλμ. αντί 100 (κατ. 7).
Ο δικαστής τον έκρινε ένοχο στις κατηγορίες 2, 4 και 5, ενώ στις κατηγορίες 1 και 7 τον απάλλαξε για τους λόγους που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Αρχικά ο κατηγορούμενος αντιμετώπιζε άλλες τρεις κατηγορίες που αφορούσαν και πάλι τροχαίες παραβάσεις, όμως αυτές αποσύρθηκαν πριν αρχίσει η εκδίκαση της υπόθεσης.
Οι μαρτυρίες
Έχουν ενδιαφέρον οι μαρτυρίες των αστυνομικών σε σχέση με τη συμπεριφορά του κ. Θεμιστοκλέους έναντί τους όταν τον εντόπιζαν να επιδίδεται... σε ράλι.
Στην περίπτωση της ταχύτητας των 172 χλμ. παρά τα Λατσιά εξέδωσαν εξώδικο 216 ευρώ, αλλά αρνήθηκε να το παραλάβει, ενώ ούτε την πληρωμή του διευθέτησε. Ως εκ τούτου, ετοιμάστηκε ανακριτικός φάκελος για τα περαιτέρω. Αυτή ήταν η μία από τις κατηγορίες στις οποίες ο κ. Θεμιστοκλέους αθωώθηκε.
Παρόμοια ήταν τα γεγονότα και στην περίπτωση των 141 χλμ. παρά το Ζύγι, για την οποία εκδόθηκε εξώδικο 82 ευρώ. Και πάλι το ποσό δεν πληρώθηκε και πάλι σχηματίστηκε ανακριτικός φάκελος για τα περαιτέρω, ενώ η συγκεκριμένη ήταν επίσης μία από τις κατηγορίες στις οποίες αθωώθηκε.
Στην περίπτωση της κατηγορίας 2 για την οποία ο κ. Θεμιστοκλέους κρίθηκε ένοχος, η μαρτυρία που προσφέρθηκε από αστυνομικό ήταν ότι παρά τα φώτα Καλησπέρα και κατευθυνόμενος προς τη λεωφόρο Λεμεσού, ο κατηγορούμενος εισήλθε στη μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας και οδηγούσε πάνω στην άσπρη γραμμή, προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ο αστυνομικός τον ανέκοψε και προχώρησε στην έκδοση εξωδίκου για το ποσό των 25 ευρώ, όμως και πάλι ο κατηγορούμενος αρνήθηκε να το παραλάβει.
Σε σχέση με την ταχύτητα των 170 χλμ. και πάλι παρά το Ζύγι (κατηγορία 4 με εύρημα ενοχής), στον κ. Θεμιστοκλέους εκδόθηκε εξώδικο για το ποσό των 210 ευρώ σε συνδυασμό με 3 βαθμούς ποινής, όμως για άλλη μια φορά αρνήθηκε να το παραλάβει και κατ’ επέκταση να το πληρώσει, απαντώντας στον αστυνομικό που προσπάθησε να του επιδώσει το εξώδικο ότι είναι βουλευτής και ως εκ τούτου δεν μπορούσε να τον καταγγείλει.
Στην κατηγορία 5 που αφορούσε ταχύτητα 190 χλμ. παρά την έξοδο Καλαβασού, για την οποία ο κ. Θεμιστοκλέους κρίθηκε επίσης ένοχος, ο αστυνομικός που τον ανέκοψε τού έδειξε το ταχύμετρο και ταυτόχρονα του υπέδειξε ότι θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των άλλων οδηγών, αλλά και τη δική του. Η απάντηση του κ. Θεμιστοκλέους αλλά και η αντίδρασή του ξενίζει ίσως περισσότερο συγκριτικά με τη συμπεριφορά που γενικά επιδείκνυε. Απάντησε στον αστυνομικό ότι «αυτό που πήγαινε να κάνει ήταν πιο σημαντικό από την ασφάλειά του», ενώ πριν ο αστυνομικός προλάβει να του πει ότι θα προχωρούσε να τον καταγγείλει, ο κ. Θεμιστοκλέους εκκίνησε το όχημά του και έφυγε.
Η ετυμηγορία του δικαστή Παύλου Κυριακίδη ανακοινώθηκε την περασμένη Τετάρτη, ενώ η αγόρευση της υπεράσπισης για μετριασμό της ποινής ορίστηκε για τις 13 Οκτωβρίου. Τον κ. Θεμιστοκλέους εκπροσώπησαν οι Χρίστος Τριανταφυλλίδης και Γιώργος Διογένους και την κατηγορούσα αρχή η Ε. Θεοδότου και η Χρ. Θεμιστοκλέους.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.