Υπ. Μεταφορών: Δεν ανακαλύψαμε την ταχινόπιτα με τα πασσαλάκια

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 27.6.2017
Υπ. Μεταφορών: Δεν ανακαλύψαμε την ταχινόπιτα με τα πασσαλάκια
Ο υπουργός Μεταφορών βρίσκει την ευκαιρία,να τονίσει την ανάγκη ανάπτυξης κουλτούρας από τους πολίτες, στην ορθή χρήση του οδικού δικτύου.

Εξ αφορμής ερώτησης του βουλευτή των Οικολόγων Γ. Περδίκη για τα διαχωριστικά πασσαλάκια (νομικό καθεστώς, ενδεδειγμένο ύψος και υλικό) που τοποθετούνται στα πεζοδρόμια, ο υπουργός Μεταφορών βρίσκει την ευκαιρία, απαντώντας, να τονίσει την ανάγκη ανάπτυξης κουλτούρας από τους πολίτες, στην ορθή χρήση του οδικού δικτύου και πρωτίστως στον αλληλοσεβασμό μεταξύ των χρηστών του. «Δεν θα πρέπει να στοχοποιήσουμε τη χρήση πασσαλακιών, για σκοπούς κυκλοφοριακής διαχείρισης. Τα πασσαλάκια δεν αποτελούν κυπριακή πρακτική αλλά διεθνή. Η εναλλακτική επιλογή είναι η ουσιαστική, καθολική αστυνόμευση χωρίς περιορισμούς» υπογραμμίζει ο Μάριος Δημητριάδης.


Οδική επίπλωση


Όπως σημειώνει ο υπουργός, με βάση τις εξουσίες που παρέχονται στη διευθύντρια του Τμήματος Δημοσίων Έργων (ΤΔΕ) από τον περί Δημοσίων Οδών Νόμο (Κεφ. 83), δίνεται η δυνατότητα τοποθέτησης στη δημόσια οδό της αναγκαίας οδικής επίπλωσης. Στο πλαίσιο αυτό και ως αναπόσπαστο μέρος της οδικής επίπλωσης, τα πασσαλάκια μπορούν να τοποθετηθούν σε δημόσια οδό για να εξυπηρετήσουν διάφορες ανάγκες κυκλοφοριακής διαχείρισης, περιλαμβανομένης και της απαγόρευσης.



Στα πεζοδρόμια/ποδηλατοδρόμους τοποθετούνται συνήθως για να διασφαλίσουν τη λειτουργικότητα αυτών των χώρων για τους πρωτεύοντες χρήστες, που είναι οι πεζοί, τα ΑμεΑ και οι ποδηλάτες με την αποτροπή της παράνομης χρήσης αυτών των χώρων από άλλους χρήστες. «Αυτή η χρήση συνήθως επικεντρώνεται στη παράνομη στάση και στάθμευση μηχανοκίνητων οχημάτων, χωρίς να αποκλείεται η τοποθέτησή τους να στοχεύει και στη συνολική απαγόρευση της διέλευσης μηχανοκίνητων οχημάτων» εξηγεί ο κ. Δημητριάδης. Σε περιπτώσεις όπως πιο πάνω επιλέγονται μεταλλικά πασσαλάκια, τα οποία δεν υπόκεινται εύκολα σε κακόβουλή φθορά και αφαίρεση. Όπως αναφέρει ακολούθως ο υπουργός τα μεταλλικά πασσαλάκια λόγω του ότι τοποθετούνται σε αστικό περιβάλλον με προβλεπόμενες τουλάχιστον χαμηλές ταχύτητες των χρηστών της οδού δεν υπόκεινται σε συγκεκριμένα πρότυπα παθητικής ασφάλειας. Όμως το ΤΔΕ έχει υιοθετήσει συγκεκριμένο σχεδιασμό με προβλεπόμενο ύψος, πάχος, υλικό, αντανακλαστικά χαρακτηριστικά κ.λπ. Εξηγεί επίσης πως σε αστικές περιοχές υπάρχουν πλειάδα εμποδίων (πάσσαλοι φώτων τροχαίας, πάσσαλοι οδικού φωτισμού, οδικές πινακίδες κ.λπ.), πολύ πυκνοί οδικοί κόμβοι, διαβάσεις πεζών/ποδηλατών, σχηματικές προσβάσεις και το κυριότερο ευάλωτοι χρήστες της οδού (πεζοί, ΑμεΑ, ποδηλάτες). Με βάση αυτά τα δεδομένα, στις αστικές περιοχές τα όρια ταχύτητας είναι εξαιρετικά χαμηλά (20-30-50 ΧΑΩ) και θα πρέπει να τηρούνται ανεξάρτητα από το είδος της οδού.


Και πλαστικά



Πέραν των μεταλλικών χρησιμοποιούνται και πλαστικά εύκαμπτα πασσαλάκια για τη ρύθμιση των λωρίδων κυκλοφορίας, απαγόρευση συγκεκριμένων κινήσεων από οχήματα, διαρρύθμιση νησίδων κυκλοφορίας, αποτροπή της παράνομης στάσης και στάθμευσης μηχανοκινήτων οχημάτων κ.λπ. Τα πλαστικά εύκαμπτα πασσαλάκια υπόκεινται σε συγκεκριμένα πρότυπα παθητικής ασφάλειας και με βάση αυτά μπορούν να τοποθετηθούν σε όλα τα είδη των οδών, περιλαμβανομένων και των αυτοκινητοδρόμων.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Άμεση ανάλυση: Γιατί το Ισραήλ βομβαρδίζει στόχους στη Συρία - Η στρατηγική ευκαιρία και οι στόχοι του Τελ Αβίβ
ΚΟΣΜΟΣ

Άμεση ανάλυση: Γιατί το Ισραήλ βομβαρδίζει στόχους στη Συρία - Η στρατηγική ευκαιρία και οι στόχοι του Τελ Αβίβ

Άμεση ανάλυση: Γιατί το Ισραήλ βομβαρδίζει στόχους στη Συρία - Η στρατηγική ευκαιρία και οι στόχοι του Τελ Αβίβ

Εγκρίθηκε από Υπουργικό σχέδιο επιδότησης επιτοκίων στεγαστικών δανείων - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι
ΚΥΠΡΟΣ

Εγκρίθηκε από Υπουργικό σχέδιο επιδότησης επιτοκίων στεγαστικών δανείων - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Εγκρίθηκε από Υπουργικό σχέδιο επιδότησης επιτοκίων στεγαστικών δανείων - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Μεγάλη επιχείρηση της ΕΛΑΣ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για την τουρκική μαφία - Συλλήψεις και προσαγωγές
ΕΛΛΑΔΑ

Μεγάλη επιχείρηση της ΕΛΑΣ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για την τουρκική μαφία - Συλλήψεις και προσαγωγές

Μεγάλη επιχείρηση της ΕΛΑΣ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για την τουρκική μαφία - Συλλήψεις και προσαγωγές

Μπάχαλο με τους Τakata: Τεράστιος ο όγκος οχημάτων που επηρεάζονται, μετά την ανακοίνωση για ανάκληση των Mazda Demio
ΚΥΠΡΟΣ

Μπάχαλο με τους Τakata: Τεράστιος ο όγκος οχημάτων που επηρεάζονται, μετά την ανακοίνωση για ανάκληση των Mazda Demio

Μπάχαλο με τους Τakata: Τεράστιος ο όγκος οχημάτων που επηρεάζονται, μετά την ανακοίνωση για ανάκληση των Mazda Demio

Αύξηση 3,2% στην απασχόληση στην Κυβέρνηση τους τελευταίους 11 μήνες - Στην εκπαίδευση οι περισσότεροι
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 3,2% στην απασχόληση στην Κυβέρνηση τους τελευταίους 11 μήνες - Στην εκπαίδευση οι περισσότεροι

Αύξηση 3,2% στην απασχόληση στην Κυβέρνηση τους τελευταίους 11 μήνες - Στην εκπαίδευση οι περισσότεροι