Η Βουλή με 18 ψήφους (ΔΗΣΥ – Οικολόγοι) υπέρ και 30 εναντίον απέρριψε σήμερα την αναπομπή του νόμου για τέλη κυκλοφορίας
Η Βουλή με 18 ψήφους (ΔΗΣΥ – Οικολόγοι) υπέρ και 30 εναντίον δεν έκανε δεκτή την αναπομπή του νόμου που ψήφισε στις 19 Μαΐου, μετά από πρόταση νόμου, για μείωση των τελών κυκλοφορίας σε παλαιά μονοκάμπινα και διπλοκάμπινα πετρελαιοκίνητα οχήματα μεγάλου κυβισμού μέχρι 2850cc.
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ανέπεμψε το νόμο χαρακτηρίζοντάς τον αντιπεριβαλλοντικό, αντιοικονομικό, άδικο και άνισο.
Ο νόμος προήλθε από πρόταση νόμου του ΑΚΕΛ, του ΔΗΚΟ και της ΕΔΕΚ και ψηφίστηκε από 41 Βουλευτές όλων των κομμάτων πλην των Βουλευτών του Κινήματος Οικολόγων- Συνεργασία Πολιτών, που είχαν καταψηφίσει.
Ο νόμος προνοεί μείωση στα τέλη κυκλοφορίας από 10 σεντ ανά κυβικό εκατοστό (CC), σε 7 σεντ ανά κυβικό εκατοστό (CC) και θα τίθετο σε εφαρμογή από την 1
η Ιανουαρίου 2018.
Η συνολική μείωση των εσόδων του κράτους από την υιοθέτηση των προνοιών του νόμου υπολογίστηκε στα €4 εκ. το χρόνο με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να σημειώνει τον συγκεκριμένο παράγοντα ως ένα από τους λόγους της αναπομπής και να υποστηρίζει ότι το ποσό θεωρείται σημαντικό.
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας χαρακτήρισε αντιπεριβαλλοντικό το μέτρο που προωθεί ο νόμος, αφού δημιουργεί κίνητρο για συνέχιση της χρήσης οχημάτων που δεν φέρουν σύγχρονη αντιρρυπαντική τεχνολογία και είναι ενεργοβόρα, όπως αναφέρεται στη σχετική επιστολή.
Το έκρινε επίσης, ως αντιοικονομικό καθώς, όπως υποστηρίζει, δημιουργεί κίνητρο για χρήση οχημάτων που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες καυσίμων με συνέπειες στην αύξηση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Την ίδια στιγμή, εκτιμάται ότι το μέτρο ενδεχομένως να θεωρηθεί άδικο και άνισο σε σύγκριση με ιδιοκτήτες οχημάτων άλλης κατηγορίας, όπως οχήματα σαλούν, ίδιου κυβισμού, ηλικίας κτλ.
Στην επιστολή του προς τη Βουλή, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εισηγείται όπως η Βουλή δεν εμμείνει στην απόφασή της αποδεχόμενη της αναπομπή.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών Γιώργος Προκοπίου είπε πως ο νόμος μειώνει τα έσοδα 3,6 εκ. έσοδα του κράτους. Σχολιάζοντας τη θέση του Προέδρου ότι ο νόμος είναι άνισος σε σχέση με άλλες κατηγορίες οχημάτων, είπε πως αυτή η κατηγορία αφορούσε μονοκάμπινα και διπλοκάμπινα οχήματα, τα οποία κατέχουν μεσαία και χαμηλά εισοδηματικά στρώματα. Πρόσθεσε ότι το ψηλό τέλος επιβαλλόταν επειδή το πετρέλαιο ήταν πολύ πιο φθηνό από ό,τι η βενζίνη. Είπε επίσης ότι δεν υπάρχει θέμα αντισυνταγματικότητας και το ΔΗΚΟ διαφωνεί με την αναπομπή.
Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Δημήτρης Δημητρίου είπε πως παρόλο ότι ο ΔΗΣΥ υπερψήφισε την πρόταση νόμου αποδέχεται την αναπομπή ενόψει του γεγονότος ότι θα κατατεθεί νέο πλαίσιο για την επιβολή τελών προς άρση των στρεβλώσεων με βάση τη δέσμευση της Κυβέρνησης.
Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Αντρέας Φακοντής υπενθύμισε ότι η Βουλή ψήφισε παρόμοια ρύθμιση πριν από δύο χρόνια την οποία αποδέχθηκε τότε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Παράλληλα, παρατήρησε ότι πρόσφατα ψηφίστηκε νομοθεσία για την κατάργηση του φόρου ακίνητης ιδιοκτησίας που επέφερε απώλεια €100 εκ. για το κράτος.
Σχολιάζοντας το επιχείρημα που χρησιμοποιείται στην αναπομπή, περί ενεργοβόρων οχημάτων, ο κ. Φακοντής σημείωσε ότι δεν έχει επιδείξει ευαισθησία το κράτος με σχέδια απόσυρσης αυτών των οχημάτων.
Ο Ηλίας Μυριάνθους της ΕΔΕΚ ανέφερε ότι τα επιχειρήματα της αναπομπής δεν ευσταθούν και τόνισε ότι η νομοθεσία θα έχει όφελος για τα χαμηλά εισοδηματικά στρώματα.
Ο Βουλευτής των Οικολόγων Χαράλαμπος Θεοπέμπτου συνεχάρη τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για την αναπομπή και την αναφορά του σε αντιπεριβαλλοντικό νόμο.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.