Υλοποιείται επιτέλους, παρά τις δυσκολίες στο τραπέζι των συνομιλιών και το μουδιασμένο και αρνητικό κλίμα, μια από τις σημαντικότερες εισηγήσεις της δικοινοτικής Τεχνικής Επιτροπής για την Εκπαίδευση, συγκεκριμένα για επαφές, σε εκπαιδευτικό χρόνο, μεταξύ Ε/Κ και Τ/Κ μαθητών δημοτικών σχολείων.
Σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που δόθηκε στη δημοσιότητα νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, παιδιά δημοτικού από την ε/κ κοινότητα θα μπορούν να συμμετέχουν σε παιδαγωγικές δραστηριότητες μαζί με παιδιά από την τ/κ κοινότητα, συνοδευόμενα από τους δασκάλους τους, στο Λήδρα Πάλας. Οι δραστηριότητες, που ξεκινούν στα τέλη Μαΐου, περιλαμβάνουν προπαρασκευαστικά αντιρατσιστικά εργαστήρια στα σχολεία, επίσκεψη στο Σπίτι της Συνεργασίας και εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Θα γίνονται και αθλητικές δραστηριότητες, με παιχνίδια καλαθόσφαιρας στις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου Λήδρα Πάλας σε συνεργασία με τη ΜΚΟ Peace Players.
Το πρόγραμμα «Imagine» υλοποιεί ο Όμιλος Ιστορικού Διαλόγου και Έρευνας στο πλαίσιο της εφαρμογής του στόχου του ΥΠΠ για τη σχολική χρονιά 2016-17 για οικοδόμηση ενός πολιτισμού ειρήνης και μη βίας, και τελεί υπό την αιγίδα της δικοινοτικής τεχνικής επιτροπής. Δεν θα υπάρχει οικονομική επιβάρυνση για τους μαθητές καθώς τα έξοδα μεταφοράς αναλαμβάνει η UNFICYP, ενώ για τη συμμετοχή θα είναι απαραίτητη η συγκατάθεση των γονιών.
Ψηνόταν καιρό
Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, το πρόγραμμα έχει εγκριθεί από τους διαπραγματευτές των δύο κοινοτήτων. Πληροφορίες του «Π» θέλουν την πρόταση να είχε εγκριθεί εδώ και μερικές εβδομάδες, με την τ/κ πλευρά να προκρίνει την ανακοίνωσή της αμέσως με αφορμή τη συζήτηση που ξέσπασε γύρω από την παιδεία των δύο πλευρών λόγω της απόφασης της Βουλής για το ενωτικό δημοψήφισμα.
Ωστόσο η ε/κ πλευρά προτίμησε να αποφευχθεί κάτι τέτοιο, έτσι ώστε να μην θεωρηθεί πως η απόφαση λήφθηκε μετά από πιέσεις, υποσκάπτοντας έτσι ενδεχομένως την αποτελεσματικότητα του προγράμματος. Η πρόταση, αξίζει να σημειωθεί, συζητείτο όπως και άλλες εισηγήσεις αρκετά πριν προκύψει το ζήτημα του ενωτικού δημοψηφίσματος. Μάλιστα ο υπουργός Παιδείας φέρεται να είχε ενοχληθεί από την κρίση που προέκυψε, καθώς προετοιμαζόταν για ανακοίνωση πρωτοβουλιών στο πλαίσιο του στόχου του ΥΠΠ για καταπολέμηση του ρατσισμού.
Η δικοινοτική τεχνική επιτροπή δημιουργήθηκε με συμφωνία του Προέδρου Αναστασιάδη και του Τ/Κ ηγέτη Μουσταφά Ακιντζί, με αντικείμενο την παρουσίαση στους ηγέτες εισηγήσεων για τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο πλευρών, πιθανά μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης και προτάσεις για το πώς μπορεί να συνεργάζεται η εκπαίδευση Ε/Κ και Τ/Κ μετά τη λύση.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.