Εuroferry Olympia: «Άκουγα κι άλλες φωνές» - Τα πρώτα λόγια του διασωθέντα

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 20.2.2022
Εuroferry Olympia: «Άκουγα κι άλλες φωνές» - Τα πρώτα λόγια του διασωθέντα
Μεγάλη επιχείρηση για τον εντοπισμό και άλλων ζωντανών - Το πλοίο έχει πάρει κλίση 3-4 μοιρών, αλλά δεν κινδυνεύει







Πολύ θετική εξέλιξη στην υπεράνθρωπη προσπάθεια κατάσβεσης του φλεγόμενου πλοίου Euroferry Olympia καθώς εντοπίστηκε από διασώστες της ΕΜΑΚ στην πρύμνη και είναι καλά στην υγεία του, επιβάτης.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες ενώ αρχικά γινόταν λόγος για άνδρα Λιθουανικής καταγωγής, ο διασωθέντας τελικώς φαίνεται ότι κατάγεται από τη Λευκορωσία, χωρίς ακόμα να είναι γνωστό εάν πρόκειται για κάποιον από τους 12 αγνοούμενους ή δεν ήταν στη λίστα επιβατών.

Μάλιστα σύμφωνα με τις πληροφορίες που μετέδωσε στο OPEN η Γεωργία Λαγού ο άνδρας στα πρώτα του λόγια μετά τη διάσωση, ανέφερε ότι κατά διαστήματα άκουγε και άλλες φωνές μέσα το πλοίο κάτι το οποίο αναζωπυρώνει την ελπίδα για εντοπισμό και υπολοίπων αγνοούμενων.

Νωρίτερα, μιλώντας στο OPEN, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης επιβεβαίωσε την πολύ θετική εξέλιξη του εντοπισμού αναφέροντας ότι αναμένεται να γίνει η ταυτοποίηση.


Διάσωση επιβάτη

Εντός της ημέρας δεν αποκλείεται να υπάρξει νέα επιχείρηση από ειδική ομάδα επί του πλοίου για τον εντοπισμό των υπολοίπων 11 αγνοουμένων αν το θερμικό και τοξικό φορτίο πέσει.


Η μετακίνηση του πλοίου στο συγκεκριμένο σημείο κρίθηκε αναγκαία λόγω αλλαγής των καιρικών συνθηκών στη θαλάσσια περιοχή αλλά και να διασφαλιστεί ότι δεν θα κινδυνεύει να παρασυρθεί και να προσαράξει στα αβαθή ή να σε προσκρούσει επάνω σε κάποιο άλλο πλοίο.

Περιμετρικά του πλοίου βρίσκονται πέντε ρυμουλκά, πλοιάριο της Πυροσβεστικής και δύο πλωτά του Λιμενικού. Επίσης επιχειρεί ελικόπτερο.

Σημειώνεται ότι κλιμάκιο της "Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ)" έχει ήδη μεταβεί στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της σύμφωνα με το κοινοτικό και εθνικό δίκαιο, για να διεξάγει τεχνική διερεύνηση για τον εντοπισμό των αιτιών και συνθηκών που οδήγησαν στην πρόκληση του ναυτικού ατυχήματος της πυρκαγιάς, σε συνεργασία με την ομότιμη ιταλική Αρχή DIGIFEMA. (DIGIFEMA: Direzione Generale Investigazioni Ferroviarie e Marittime).



Στα ανοιχτά της Κασσιόπης το φλεγόμενο πλοίο

Τις υπεράνθρωπες προσπάθειες καταβάλλουν οι δυνάμεις πυρόσβεσης, προκειμένου να σβήσουν τις εστίες φωτιάς που εξακολουθούν να μαίνονται στο πλοίο Euroferry Olympia καταγράφει η κάμερα του OPEN  ενώ οι υψηλές θερμοκρασίες σε σημεία του πλοίου.

Στις αποκλειστικές εικόνες που καταγράφουν oι Δημήτρης Αλεξάκης και Άρης Κουτσιούκης αποτυπώνονται οι προσπάθειες για να τεθεί υπό έλεγχο η φωτιά ενώ το πλοίο ρυμουλκήθηκε σε ασφαλές αγκυροβόλιο, στα βόρεια της Κέρκυρας βορειοανατολικά του όρμου Κασσιόπης.

Συνολικά εξακολουθούν να επιχειρούν στην κατάσβεση τρία περιπολικά σκάφη του Λιμενικού , ένα πυροσβεστικό πλωτό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και πέντε Ρυμουλκά.

Μάλιστα όπως ανέφερε δραματικά «οι διασώστες μας που είχαν μπει έλιωσαν τα παπούτσια τους», ενώ εκλείονται πολύ τοξικά αέρια.

Όπως εξήγησε, «η ορατότητα μέσα είναι μηδενική, πάμε δια της αφής γιατί δεν έχουμε καμία οπτική επαφή».

Μιλώντας στην εκπομπή του OPEN, «Τώρα ό,τι συμβαίνει» ο αρχιπυραγός και επικεφαλής της ΕΜΑΚ Γιώργος Μήτσης, εξήγησε ότι οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες δυσχεραίνουν το έργο των δυνάμεων που επιχειρούν καθώς οι θερμοκρασίες στο περίβλημα αγγίζουν τους 600 βαθμούς Κελσίου, ενώ στο εσωτερικό είναι πάνω και από 2.000.



Καταγγελίες για το πλοίο από το 2017: Θυμίζει «Norman Atlantic»

Καταγγελίες από τον Ιούνιο του 2017 είχε διατυπώσει το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας για τις συνθήκες στο πλοίο «Euroferry Olympia» όπως και για το πλοίο «Euroferry Egnazia» της εταιρείας Grimaldi.

Σε σχετική επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και τις λιμενικές αρχές Πάτρας και Ηγουμενίτσας, οι επαγγελματίες οδηγοί τόνιζαν ότι η επικρατούσα κατάσταση θύμιζε «μνήμες Norman Atlantic».

«Η στοιβασία των φορτηγών δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δε χωράει να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών)», ανέφεραν στην επιστολή τους. Σημείωναν δε, ότι οδηγοί «κοιμούνται όπου βρουν», ακόμη και στα οχήματά τους. Στην ίδια επιστολή ανέφεραν ότι οι καμπίνες δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ότι δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός και ότι σε κάποια δρομολόγια δεν επαρκούσε ο αριθμός τους για τους επιβαίνοντες.

Αναλυτικά, ο Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας στην επιστολή του ανέφερε:

  • Οι καμπίνες των πλοίων δεν τηρούν τις προδιαγραφές για την ξεκούραση και ανάπαυση των οδηγών. Είναι σε άθλια κατάσταση σε ό,τι αφορά την υγιεινή και ελλοχεύουν μολυσματικές ασθένειες (κυκλοφορούν έντομα, κατσαρίδες κ.λπ.)

  • Οι χώροι καθαρισμού και υγιεινής των οδηγών (τουαλέτες, ντους) δεν λειτουργούν.

  • Ο κλιματισμός δεν λειτουργεί, με συνέπεια οι οδηγοί να κοιμούνται όπου βρουν (σαλόνι κ.λπ.) ή για όσους επιτρέπεται η πρόσβαση (λόγω στοιβασίας) στις καμπίνες των φορτηγών - «(μνήμες "Norman Atlantic" κύριε υπουργέ)», επισημαίνουν.

  • Πολλοί συνάδελφοι έχουν υποστεί τροφική δηλητηρίαση από το φαγητό του πλοίου.

  • Οι καμπίνες του πλοίου πολλές φορές δεν επαρκούν για τους επιβαίνοντες με ό,τι συνεπάγεται αυτό.

  • Δεν δουλεύουν τα εξαεριστικά στα γκαράζ των πλοίων, με συνέπεια η κατάσταση να είναι ανυπόφορη από τα καυσαέρια των ΦΔΧ.

  • Η στοιβασία των ΦΔΧ δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δεν χωρά να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών).


Πηγή: Έθνος








Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Ο ΣΥΡΙΖΑ επιστρέφει στην πολιτική» - Ο Σωκράτης Φάμελλος στον «Π» για το χτες, το σήμερα και το αύριο του...
ΕΛΛΑΔΑ

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επιστρέφει στην πολιτική» - Ο Σωκράτης Φάμελλος στον «Π» για το χτες, το σήμερα και το αύριο του...

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επιστρέφει στην πολιτική» - Ο Σωκράτης Φάμελλος στον «Π» για το χτες, το σήμερα και το αύριο του...

Η Κύπρος ενώπιον μιας νέας Συρίας: Ο φόβος της αναγνώρισης τ/κ κράτους – Το καλό και το κακό σενάριο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η Κύπρος ενώπιον μιας νέας Συρίας: Ο φόβος της αναγνώρισης τ/κ κράτους – Το καλό και το κακό σενάριο

Η Κύπρος ενώπιον μιας νέας Συρίας: Ο φόβος της αναγνώρισης τ/κ κράτους – Το καλό και το κακό σενάριο

Επίσκεψη Στάρμερ: Οι Βρετανοί επανέρχονται δριμύτεροι στο Κυπριακό - Μυστική συνάντηση με τους Μενελάου και Ονάρ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Επίσκεψη Στάρμερ: Οι Βρετανοί επανέρχονται δριμύτεροι στο Κυπριακό - Μυστική συνάντηση με τους Μενελάου και Ονάρ

Επίσκεψη Στάρμερ: Οι Βρετανοί επανέρχονται δριμύτεροι στο Κυπριακό - Μυστική συνάντηση με τους Μενελάου και Ονάρ

Η λίστα των πιο επικίνδυνων εγκληματιών στην Ευρώπη - Δύο συνδέονται με την Κύπρο (φώτο)
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η λίστα των πιο επικίνδυνων εγκληματιών στην Ευρώπη - Δύο συνδέονται με την Κύπρο (φώτο)

Η λίστα των πιο επικίνδυνων εγκληματιών στην Ευρώπη - Δύο συνδέονται με την Κύπρο (φώτο)

Ο Στ. Παπασταύρου στον «Π» για την ΟΜΟΝΟΙΑ, την ΚΟΠ, τον Κούμα, το κυπριακό ποδόσφαιρο και λίγο για… πολιτική
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Στ. Παπασταύρου στον «Π» για την ΟΜΟΝΟΙΑ, την ΚΟΠ, τον Κούμα, το κυπριακό ποδόσφαιρο και λίγο για… πολιτική

Ο Στ. Παπασταύρου στον «Π» για την ΟΜΟΝΟΙΑ, την ΚΟΠ, τον Κούμα, το κυπριακό ποδόσφαιρο και λίγο για… πολιτική