"Ακόμη μια χρονιά, έχει οδηγηθεί σε ένα πνευματικό και συναισθηματικό ναυάγιο"/
Φωτογραφία Αρχείου
Με μία επιστολή όλο οργή, αγανάκτηση και πικρία, μαθήτριες του Γ11 τμήματος του Λυκείου Ακροπόλεως, απευθύνονται προς τους αρμοδίους, θέτοντάς τους προ των ευθυνών τους «για την κατάντια του εκπαιδευτικού συστήματος με τις εξετάσεις τετραμήνων».
Στην επιστολή τίθενται μεταξύ άλλων, ζητήματα, όπως:
- Απουσία επιστημονικής, αντικειμενικής ή άλλης αξιολόγησης της όποιας μεταρρύθμισης στην εκπαίδευση
- Από τις 20λεπτες προειδοποιημένες ασκήσει αξιολόγησης, η κατάληξη είναι ένα 45λεπτο διαγώνισμα και αλλαγή ύλης
- Υπερβολικός όγκος ύλης
- Ψυχολογικός παράγοντας: Οι μαθητές έχουν μετατραπεί σε πειραματόζωα
- Ακόμη μια χρονιά, έχει οδηγηθεί σε ένα πνευματικό και συναισθηματικό ναυάγιο.
Ολόκληρη η επιστολή :
«Επιστολή αγανάκτησης και πικρίας προς τους υπεύθυνους για την κατάντια του εκπαιδευτικού συστήματος με τις εξετάσεις τετραμήνωνΩς μαθήτριες της Γ’ Λυκείου, γεμάτες αγανάκτηση, νιώθουμε έντονα την ανάγκη να εκφράσουμε τις σκέψεις και τους προβληματισμούς μας, σχετικά με τις εξετάσεις που διεξήχθησαν για το Α΄τετράμηνο της φετινής χρονιάς, αλλά και τα πάγια προβλήματα που διαιωνίζονται και διογκώνονται στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Αυτό που μας κάνει να αγανακτούμε περισσότερο είναι αν οι αρμόδιοι φορείς σε θέματα εκπαίδευσης, έχουν ασκήσει ποτέ αυτοκριτική σχετικά με την παρούσα κατάσταση ή αν έχουν αξιολογήσει αντικειμενικά και επιστημονικά την οποιαδήποτε μεταρρύθμιση.
Καταρχάς, εδώ και τρία χρόνια, ύψιστη επιδίωξη του ΥΠΠΑΝ αποτελεί η επιτυχής πραγματοποίηση του θεσμού των τετραμήνων. Η σχετική απόφαση έχει περάσει ως νόμος από την Βουλή, της οποίας τα μέλη δεν σχετίζονται με τον τομέα της εκπαίδευσης. Ως αποτέλεσμα οι «αρμόδιοι» αυτοί, αποφασίζουν για το μέλλον των μαθητών σε μια περίοδο εξαιρετικά κρίσιμη για αυτούς. Όλες αυτές οι μεταρρυθμίσεις που σχεδιάζονται και πραγματοποιούνται δοκιμαστικά στη δική μας τη γενιά, στερούνται της απαραίτητης συνοχής και οργάνωσης ( μπορούμε εδώ να θυμίσουμε ότι από τις 20λεπτες προειδοποιημένες ασκήσεις, που μας ανέφεραν ότι θα αξιολογούμαστε, καταλήξαμε στο ένα 45λεπτο διαγώνισμα, στο μέσο του 1ου τετραμήνου, όπως επίσης και στην αλλαγή της ύλης). Κατά την γνώμη σας, όλη αυτή η αναστάτωση και αποδιοργάνωση, του να μη γνωρίζει κάποιος πώς θα αξιολογηθεί σε τι θα αξιολογηθεί, είναι πρέπουσα για τη ψυχολογία των μαθητών της Γ΄ Λυκείου;
Λαμβάνοντας φυσικά υπόψη την παραπάνω αποτυχία, δεν είναι δυνατόν να μην γίνει αναφορά στον υπερβολικό όγκο της ύλης. Καλούμαστε να εξεταστούμε σε μια υπέρογκη ύλη, η οποία πρέπει να καλυφθεί σε περιορισμένο χρονικό διάστημα, η οποία εκ των πραγμάτων θα χρειαζόταν εννέα μήνες για να διδαχθεί και να αφομοιωθεί από τους μαθητές. Στο πλαίσιο της απέραντης ύλης, συνεχών και απαιτητικών διαγωνισμάτων, ατελείωτων ωρών στα φροντιστήρια, για να εξασκηθούμε σε επιπρόσθετες ασκήσεις και προσωπικής μελέτης στο σπίτι, όλοι εμείς οι σκληρά εργαζόμενοι μαθητές βρισκόμαστε σε έναν συνεχή αγώνα κάλυψης της ύλης, με αποτέλεσμα να μην έχουμε χρόνο να απολαύσουμε ούτε τις πιο μικρές χαρές της ζωής.
Και θα ανέμενε κανείς μετά από τόσο πείσμα να πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις και ότι τα γραπτά θα ανταποκρίνονταν στις δεξιότητες των μαθητών της Γ΄ Λυκείου και θα συμβάδιζαν με τον καθορισμένο χρόνο. Η ασάφεια στην διατύπωση των ερωτήσεων, τα τεράστια γραπτά και οι μη αναμενόμενες απαντήσεις του οδηγού διόρθωσης ( που σε κάποια μαθήματα, δε συμφωνούσαν ούτε και οι διδάσκοντες και οι οδηγοί επέστρεφαν αναθεωρημένοι), προκάλεσαν δίκαια την οργή μαθητών και καθηγητών. Για ακόμη μια φορά μας έφεραν προ εκπλήξεως και αυτό φάνηκε από τα τραγικότατα αποτελέσματα. Αλλά κατά τα άλλα υπαίτιοι καθηγητές και μαθητές…
Και τώρα, βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την προετοιμασία των σημαντικότερων για μας εξετάσεων, των Παγκυπρίων. Καθ΄όλη την διάρκεια της χρονιάς πάρθηκαν αποφάσεις για την υλοποίηση τους, οι οποίες μας αναγκάζουν να δώσουμε έμφαση μόνο στις εξετάσεις των τετραμήνων. Στην προσπάθεια μας να γράψουμε σε αυτές, παραμελούμε να συμμετέχουμε σε δράσεις και διαγωνισμούς, οι οποίοι προωθούν τη συνεργασία και την δημιουργικότητα. Δεν θεωρείτε παράλογο ένας μαθητής να είναι υποχρεωμένος να δίνει βαρύτητα μόνο στις εξετάσεις και στα μαθήματα του κλάδου του, για να εξασφαλίσει ένα αξιοπρεπή βαθμό για το απολυτήριο, εγκαταλείποντας και αδιαφορώντας για τα κοινωνικά και πνευματικά δρώμενα της εποχής του;
Στην διάρκεια των τελευταίων τριών χρόνων που εφαρμόζεται ο θεσμός των τετραμήνων (παράλληλα με το κύμα της πανδημίας), δεν λήφθηκε καθόλου υπόψη ο ψυχολογικός παράγοντας. Οι μαθητές έχουν μετατραπεί σε πειραματόζωα, σε ένα δικτατορικό καθεστώς, στο οποίο οι αρμόδιοι πράττουν και ενεργούν κατά βούληση. Ακόμη μια χρονιά, έχει οδηγηθεί σε ένα πνευματικό και συναισθηματικό ναυάγιο.
Συγχαρητήρια, λοιπόν, σε όλους που αποφασίζουν τόσο υπεύθυνα για μας, χωρίς εμάς!
Οι μαθήτριες του Γ11,
Λυκείου Ακροπόλεως»
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.