Καρούσος στον «Π»: Θα γίνουν επεμβάσεις στην καθημερινότητα των οδηγών

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΧΑΤΖΗΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Δημοσιεύθηκε 6.2.2022
Καρούσος στον «Π»: Θα γίνουν επεμβάσεις στην καθημερινότητα των οδηγών
Ο Υπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων, αναφέρει ότι αναλαμβάνονται τρεις δράσεις για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος.



«Είμαι έτοιμος να αναλάβω και το πολιτικό κόστος που θα έχει η εφαρμογή όλων των ενεργειών, γιατί θα γίνουν επεμβάσεις στην καθημερινότητα των οδηγών. Όλες οι ενέργειες που γίνονται είναι σε βάρος του ιδιωτικού οχήματος και προς ενίσχυση της χρήσης του λεωφορείου». Με έργα και επιχορηγήσεις εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και με ουσιαστικές κινήσεις για εκπαίδευση μοτοσυκλετιστών και νέων οδηγών, το Υπουργείο Μεταφορών επιχειρεί να αγγίξει και να μειώσει όσο το δυνατόν περισσότερο δυο ιδιαίτερα σημαντικά και χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα, ήτοι κυκλοφοριακό και τροχαίες θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις. Αυτό, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Γιάννη Καρούσο, θα επιτευχθεί μέσα από σημαντικές αποφάσεις. Σύμφωνα με τον ίδιο, γίνονται πολλές ενέργειες που αναπόφευκτα θα έχουν και το ανάλογο πολιτικό κόστος το οποίο, όπως δηλώνει στον «Π», είναι έτοιμος να αναλάβει.

Το πρόβλημα του κυκλοφοριακού

Όπως δηλώνει ο υπουργός Μεταφορών στον «Π», αυτό που πρέπει να γίνει αντιληπτό είναι ότι δεν θα λυθεί το πρόβλημα με το κυκλοφοριακό από τη μια ημέρα στην άλλη. Αυτή τη στιγμή, σε σχέση με το κυκλοφοριακό γίνονται τρία πράγματα, όπως εξηγεί. Το πρώτο είναι τα οδικά έργα. Σε σχέση με το θέμα αυτό, βρίσκεται σε κατασκευή ο περιμετρικός Λευκωσίας, ο οποίος θα μειώσει 25% τα οχήματα στην είσοδο της Λευκωσίας. Τον ερχόμενο μήνα, προκηρύσσεται η προσφορά για το έργο Ιπποκράτους - Αργυρουπόλεως στο ΓΣΠ, το οποίο επίσης, σύμφωνα με τον Γιάννη Καρούσο, θα βοηθήσει σημαντικά. Ετοιμάζεται ο κυκλικός κόμβος της Σταυρού. Θα καταργηθούν τα φώτα Καλησπέρα και είναι ένα έργο το οποίο θα κοστίσει περίπου 20-25 εκατ. ευρώ. Το δεύτερο είναι η εφαρμογή της τεχνολογίας με τη χρήση των ευφυών συστημάτων. Εντός Μαΐου, προκηρύσσεται η προσφορά για την προμήθεια και εγκατάσταση, σε 125 σημεία, συστήματος στα φώτα τροχαίας που θα διαχειρίζεται την τροχαία κίνηση. Τρίτο και σημαντικότερο, το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Λευκωσίας, που το υπουργείο ζήτησε μελέτη για τα ωράρια εργασίας. «Δηλαδή, σε περίπτωση που αλλάξουν τα ωράρια εργασίας, των σχολείων, της Δημόσιας Υπηρεσίας, εάν θα υπάρξει βελτίωση. Επίσης, μέσα από το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας έχει ζητηθεί να γίνει και μια ολοκληρωμένη μελέτη για το Ολοκληρωμένο Δίκτυο λεωφορειολωρίδων Λευκωσίας, προς ενίσχυση της χρήσης του λεωφορείου. Πρόκειται για μελέτη η οποία θα έρθει και θα καθορίσει, σύμφωνα με τον υπουργό, τα σημεία που πρέπει να γίνουν λεωφορειολωρίδες, που θα γίνουν μονοδρομήσεις.

Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Στην Κύπρο, όπως σημειώνει ο υπουργός, γίνονται 1,3 εκατ. διακινήσεις με το λεωφορείο τον χρόνο. «Είναι χαμηλό το ποσοστό, αλλά ας μην ξεχνάμε πως πριν από 10 χρόνια δεν είχαν καθόλου συγκοινωνίες», εξηγεί και προσθέτει πως είναι ο καιρός που η ποιότητα θα βελτιωθεί ακόμη περισσότερο. Εξηγεί πως, με τα νέα συμβόλαια, το ρίσκο μετατίθεται στις ανάδοχες εταιρείες, γιατί το κράτος πληρώνει το κόστος ανά χιλιόμετρο και εναπόκειται στον ανάδοχο να φέρει κόσμο στα λεωφορεία για να έχει κέρδος. «Είμαι έτοιμος να αναλάβω και το πολιτικό κόστος που θα έχει η εφαρμογή όλων των ενεργειών, γιατί θα γίνουν επεμβάσεις στην καθημερινότητα των οδηγών, αφού όλες οι ενέργειες που γίνονται είναι σε βάρος του ιδιωτικού οχήματος και προς ενίσχυση της χρήσης του λεωφορείου», επισημαίνει. Ερωτηθείς για το θέμα με τις στάσεις των λεωφορείων, που τελικά το κράτος θα κληθεί να αναλάβει το κόστος, ο υπουργός εξηγεί πως η κατασκευή των στάσεων και των στεγάστρων είναι αρμοδιότητα των τοπικών αρχών. «Όταν ήμουνα δήμαρχος, είχα ζητήσει από το Υπουργείο Μεταφορών και μου είχε δοθεί οικονομική βοήθεια και με προσφορές 50 στέγαστρα. Δυστυχώς, οι ίδιες οι τοπικές αρχές δεν ασχολούνται με το θέμα και αυτός ήταν ο λόγος που είχε αποφασιστεί, μέσω της άντλησης ευρωπαϊκών κονδυλίων, να κατασκευάσουμε στάσεις και στέγαστρα».

Τι θα ισχύει με τις κάμερες που θέλουν οι τοπικές αρχές; 

Πρόκειται για κάτι το οποίο προέκυψε μετά τη λειτουργία του τμήματος της λεωφόρου Μακαρίου στη Λευκωσία, με τον δήμο να θέλει να έχει τον έλεγχο του συγκεκριμένου τμήματος με κάμερες. Συγκαλέσαμε σύσκεψη την περασμένη εβδομάδα, όπου στην ουσία δώσαμε τη συγκατάθεσή μας, στο αίτημα των δήμων για την εγκατάσταση και τη λειτουργία καμερών σε όσους δήμους το επιθυμούν, για συγκεκριμένα όμως αδικήματα. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, απαιτείται η τροποποίηση της νομοθεσίας, έτσι ώστε να δοθεί εξουσία στους δήμους να ελέγχουν συγκεκριμένους δρόμους με κάμερες. Στη σύσκεψη αποφασίστηκε όπως η Ένωση Δήμων επεξεργαστεί με τους νομικούς της συμβούλους προσχέδιο νομοθεσίας που να ρυθμίζει το ζήτημα. Το σχέδιο θα σταλεί εντός δύο μηνών και στη συνέχεια θα εξεταστεί από το Υπουργείο Μεταφορών μαζί με τη Νομική Υπηρεσία, ώστε να σταλεί στη Βουλή για ψήφιση. Με τον νόμο θα μπορούν να καταγράφονται παραβάσεις σε λεωφορειολωρίδες, χρήση δρόμων από μη εξουσιοδοτημένα οχήματα, παράνομη στάθμευση, όχι όμως για ταχύτητα ή άλλες παραβάσεις οι οποίες σήμερα ελέγχονται από την Αστυνομία.

Τα θανατηφόρα

Η Κύπρος αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα σε ό,τι αφορά τα θανατηφόρα. Πρόβλημα για το οποίο, πέραν από την ανύπαρκτη ουσιαστική εκπαίδευση που, προς τους οδηγούς ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις μοτοσυκλέτες και σε συνάρτηση με τη νοοτροπία, την απουσία οδικής συνείδησης, καθώς και προβλημάτων του οδικού δικτυού, ανέβασαν την Κύπρο ψηλά στη λίστα με τα περισσότερα θανατηφόρα εντός ΕΕ. Όπως εξηγεί ο υπουργός Μεταφορών, «πρώτος στόχος με την ανάληψη των καθηκόντων μου ήταν η μείωση των τροχαίων οδικών συγκρούσεων και συγκεκριμένα των θανατηφόρων. Έγιναν κάποιες κινήσεις με την εγκατάσταση των καμερών σε διάφορα σημεία. Αυτό το σύστημα φαίνεται ότι αποδίδει και ο κόσμος συμμορφώνεται με τις παραβάσεις. Σε ό,τι αφορά την Οδική Ασφάλεια, είχαμε πει πως εκεί και όπου χρειάζεται θα επεμβαίνουμε δυναμικά για να επιλύονται πράγματα, όπως έγινε στη Νίκου Παττίχη, στη Λεμεσό, όπου από την κατασκευή της νησίδας πλέον δεν έχουμε ατυχήματα». Σε ό,τι αφορά τα μηχανοκίνητα, εφαρμόζεται στην Κύπρο το μητρώο ατυχημάτων των αυτοκινήτων. Στο μητρώο θα εγγράφονται όλα τα ατυχήματα, αλλά και η κατηγορία του ατυχήματος. Ένα, για παράδειγμα, αυτοκίνητο, όταν είχε σοβαρή ζημιά, τότε θα μπαίνει στην κατηγορία Δ. Εάν είχε απλά ένα μικρό ατύχημα στον προφυλακτήρα, θα είναι κατηγορίας Α. Η ουσία, εξηγεί ο υπουργός, είναι να μπορεί να ξέρει ο αγοραστής την κατηγορία του οχήματος που αγοράζει και τι ατυχήματα είχε.

Άδεια οδηγού μοτοσυκλέτας

Πρόκειται για ένα μέτρο το οποίο εντάσσεται στην προσπάθεια του Υπουργείου Μεταφορών για μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων. «Μετά από διαβούλευση που έγινε, κρίναμε πως δεν είναι δυνατόν κάποιος να έχει το δικαίωμα να οδηγεί μηχανή, έστω και μικρού κυβισμού, χωρίς να έκανε κάποια μαθήματα και μια εξέταση. Πλέον, για να αποκτήσει κάποιος άδεια, θα πρέπει πρώτα να κάνει κάποια μαθήματα και η μαθητική άδεια οδηγού θα έχει ισχύ για δυο χρόνια. Θεωρούμε πως έγινε ένα πολύ καλό νομοσχέδιο».

Ταυτόχρονα, προωθείται και ο τεχνικός έλεγχος μοτοσυκλετών; 

Στόχος του Υπουργείου Μεταφορών είναι όπως η συγκεκριμένη προσπάθεια αρχίσει να εφαρμόζεται πριν από το τέλος του χρόνου. Αυτή τη στιγμή, το υπουργείο είναι στη διαδικασία της αδειοδότησης συνεργείων που θα μπορούν να κάνουν τους ελέγχους. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό βήμα, γιατί όλες οι μοτοσυκλέτες στην Κύπρο θα υποχρεωθούν να περάσουν από έλεγχο και θα δούμε τα προβλήματα που έχουν. Επιπρόσθετα όμως, όπως γράψαμε και σε προηγούμενη έκδοση, το υπουργείο επιδοτεί με ένα ποσό 350 περίπου ευρώ μοτοσυκλετιστές για αγορά εξοπλισμού, ενώ ταυτόχρονα αλλάζουν οι διαδικασίες σε ό,τι αφορά την έκδοση άδειας οδηγού για μοτοσυκλέτα στις χαμηλές κατηγορίες και διατήρηση της ισχύος της μαθητικής άδειας για διάστημα δυο χρόνων.

Έρχονται μέτρα για νέους  

Επιπρόσθετα, με τα προαναφερθέντα, μέσα στην εβδομάδα, λήφθηκαν σημαντικές αποφάσεις. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Άμυνας και το Υπουργείο Παιδείας, θα αρχίσει μια προσπάθεια για ευαισθητοποίηση στο κομμάτι της Οδικής Ασφάλειας. «Σε ό,τι αφορά το Υπουργείο Άμυνας, θα εφαρμόσουμε την υποχρεωτική μεταφορά των εθνοφρουρών που υπηρετούν σε μονάδες μακριά από τις οικίες τους, με λεωφορεία ή και ταξί. Δεν είναι πολλά τα στρατόπεδα αυτά και τα γνωρίζει το Υπουργείο Άμυνας. Θα αρχίσει η καταγραφή και θα καταρτιστεί πλάνο. Έγινε μια ομάδα εργασίας από το ΤΟΜ, το Υπουργείο Άμυνας και την Αστυνομία, έτσι ώστε να γίνει μια αναλυτική πρόταση εντός Μαρτίου, για να ληφθεί εντός Μαρτίου. Σε ό,τι αφορά το Υπουργείο Παιδείας, άρχισε η συζήτηση για το πώς θα ενταχθούν μαθήματα στο σχολείο τα οποία θα οδηγούν στην απόκτηση άδειας. Αυτό που σκεφτόμαστε είναι ότι ο μαθητής θα παρακολουθεί κάποια μαθήματα διαδικτυακά και με την ολοκλήρωσή τους θα υπάρχει ένα τεστ και θα αποκτά δωρεάν μαθητική άδεια. Στόχος μας, η ευαισθητοποίηση από μικρές ηλικίες. Όλες οι ενέργειες του υπουργείου στο κομμάτι της Οδικής Ασφάλειας οδήγησαν στη μείωση των θανατηφόρων από το 2019 μέχρι και σήμερα στο 14%», εξηγεί ο υπουργός Μεταφορών.

Το οδικό δίκτυο της Κύπρου

Η Κύπρος διαθέτει, σύμφωνα με τον υπουργό Γιάννη Καρούσο, ένα πάρα πολύ καλό οδικό δίκτυο. Το πρόβλημα, όπως υποστηρίζει, είναι ότι, όταν και εκεί που υπάρχουν προβλήματα, δεν υπάρχει ο απαραίτητος συντονισμός έτσι ώστε να επιλύονται. Προς την κατεύθυνση αυτή, το υπουργείο προωθεί τη διαδικασία δημιουργίας μιας εφαρμογής για τα κινητά τηλέφωνα, όπου ο πολίτης θα μπορεί να στείλει σημεία του οδικού δικτύου, στα οποία εντοπίζει κάποιο πρόβλημα, θα καταγράφεται και θα αποστέλνεται στην αρμόδια υπηρεσία, είτε είναι Δημόσια Έργα, είτε είναι τοπικές αρχές, για να προωθείται η επίλυσή του και να υπάρχει ένας καλύτερος συντονισμός. Ταυτόχρονα, όμως, το υπουργείο βρίσκεται στη διαδικασία της υπογραφής συμβολαίων για την αγορά ενός μηχανήματος, το οποίο με τη χρήση αχτίνων θα είναι σε θέση να σκανάρει έναν νέο δρόμο για να ελέγχει την ποιότητα, έτσι ώστε να γνωρίζουν οι υπηρεσίες εάν το έργο έγινε σωστά. «Επιπρόσθετα, υπενθυμίζω πως υπογράψαμε συμβόλαιο που προβλέπει την εγκατάσταση τεσσάρων ηλεκτρονικών πινακίδων για ενημέρωση των χρηστών του οδικού δικτύου για την επικρατούσα κατάσταση (π.χ. χρόνοι ταξιδίου σε συγκεκριμένους άξονες, τυχών ουρές και ατυχήματα). Επίσης, προβλέπει την εγκατάσταση 21 καμερών επιτήρησης του οδικού δικτύου και πρόσθετων 14 μετρητών κυκλοφορίας», κατέληξε.







Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Bloomberg: Κοντά σε συμφωνία βρίσκεται η Ρωσία για τις βάσεις στη Συρία
ΚΟΣΜΟΣ

Bloomberg: Κοντά σε συμφωνία βρίσκεται η Ρωσία για τις βάσεις στη Συρία

Bloomberg: Κοντά σε συμφωνία βρίσκεται η Ρωσία για τις βάσεις στη Συρία

Η ενίσχυση αθλ. σωματείων δεν τα απαλλάσσει από τις υποχρεώσεις τους λέει ο ΥΠΟΙΚ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ενίσχυση αθλ. σωματείων δεν τα απαλλάσσει από τις υποχρεώσεις τους λέει ο ΥΠΟΙΚ

Η ενίσχυση αθλ. σωματείων δεν τα απαλλάσσει από τις υποχρεώσεις τους λέει ο ΥΠΟΙΚ

Αναστολή πειθαρχικής δίωξης για Λοϊζίδη – Δεύτερη ευκαιρία από τον Αρχηγό Αστυνομίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αναστολή πειθαρχικής δίωξης για Λοϊζίδη – Δεύτερη ευκαιρία από τον Αρχηγό Αστυνομίας

Αναστολή πειθαρχικής δίωξης για Λοϊζίδη – Δεύτερη ευκαιρία από τον Αρχηγό Αστυνομίας

Εντοπίστηκαν δύο παράνομα φροντιστήρια, λέει ο Σύνδ. Ιδιωτικών Φροντιστηρίων Κύπρου - Ερευνώνται από Αστυνομία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εντοπίστηκαν δύο παράνομα φροντιστήρια, λέει ο Σύνδ. Ιδιωτικών Φροντιστηρίων Κύπρου - Ερευνώνται από Αστυνομία

Εντοπίστηκαν δύο παράνομα φροντιστήρια, λέει ο Σύνδ. Ιδιωτικών Φροντιστηρίων Κύπρου - Ερευνώνται από Αστυνομία

Ισραήλ: Ο υπουργός Άμυνας ζήτησε από τον στρατό «να προετοιμαστεί να μείνει» στη Συρία όλο τον χειμώνα
ΚΟΣΜΟΣ

Ισραήλ: Ο υπουργός Άμυνας ζήτησε από τον στρατό «να προετοιμαστεί να μείνει» στη Συρία όλο τον χειμώνα

Ισραήλ: Ο υπουργός Άμυνας ζήτησε από τον στρατό «να προετοιμαστεί να μείνει» στη Συρία όλο τον χειμώνα