Τη δική του απάντηση στο ρεπορτάζ της ιστοσελίδας μας σε σχέση με τις ενέργειες οι οποίες πρέπει να γίνουν, ώστε να αποφεύγονται τα θανατηφόρα τροχαία με μοτοσικλετιστές, δίνει ο Γιάννης Καρούσος.
Τα στοιχεία τα οποία αφορούν τις θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις με θύματα μοτοσικλετιστές έχουν ωθήσει το Υπουργείο Μεταφορών να ξεκινήσει μια προσπάθεια εισαγωγής προστατευτικών παραμέτρων, τόσο διά της νομοθεσίας, όσο και διά της επιχορήγησης, ώστε να αποσοβηθούν, στον βαθμό του δυνατού νέες τραγωδίες στην άσφαλτο. Ο Υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος, μιλώντας στο politis.com.cy, με αφορμή
το ρεπορτάζ με θέμα τους θανάτους χρηστών του οδικού δικτύου κατά το έτος που εκπνέει, αναφέρει ότι τους τελευταίους οκτώ μήνες έχουν γίνει σημαντικές κινήσεις για αύξηση του αισθήματος ασφάλειας των μοτοσικλετιστών, ενώ ο ίδιος έχει συναντηθεί με τις οργανώσεις και έχει ακούσει τα προβλήματά τους.
Προϋπολογισμός τριετίαςΟ κ. Καρούσος είπε ότι για πρώτη φορά έχει καθοριστεί το ποσό του 1 εκατομμυρίου ευρώ στο πλαίσιο του προϋπολογισμού της τριετίας, το οποίο θα διατεθεί για επιχορήγηση προστατευτικού εξοπλισμού στους μοτοσικλετιστές. Θα υπάρξει πρόγραμμα μέσω του οποίου ο κάθε οδηγός μοτοσικλέτας θα μπορεί να αιτείται το ποσό των 350 ευρώ για αγορά γιλέκου-αερόσακου.
Όσον αφορά τις μαθητικές άδειες δυνάμει των οποίων μεγάλος αριθμός πολιτών δικαιούται να οδηγεί μοτοσικλέτα μέχρι 125 κυβικά, ανανεώνοντάς τις κάθε χρόνο, θα υπάρξουν αλλαγές, υπογράμμισε ο Γιάννης Καρούσος. Πλέον, η μαθητική άδεια θα έχει ισχύ μέχρι δύο χρόνια και ο μαθητευόμενος θα απαγορεύεται να οδηγεί μόνος του, παρά μόνον με την συνοδεία εκπαιδευτή ή αδειούχος.
Αναφορικά με τους πολίτες οι οποίοι οδηγούν μοτοσικλέτα για επαγγελματικούς σκοπούς, θα υποχρεούνται να φορούν τον ειδικό προστατευτικό εξοπλισμό, δηλαδή, το κράνος και το γιλέκο-αερόσακο. Για τον σκοπό αυτό έχει ετοιμαστεί νομοσχέδιο, το οποίο βρίσκεται στην τελική ευθεία και για να κατατεθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο για έγκριση.
Να πειστούνΠρόκειται για εξοπλισμό νέας τεχνολογίας, ωστόσο οι μοτοσικλετιστές, μέχρι σήμερα, δεν ήταν διατεθειμένοι να τον προμηθευτούν, είπε ο Υπουργός Μεταφορών, σε σχέση με το γιλέκο-αερόσακο. Ο στόχος της επιχορήγησης είναι να τους ωθήσει να αγοράσουν το συγκεκριμένο προστατευτικό μέσο, αφού το κράτος θα τους προσφέρει σχεδόν το 100% της αξίας του.
Το μακροπρόθεσμο πλάνο της κυβέρνησης είναι να προσφέρει ένα ποσό περίπου 700 ευρώ, ώστε να προμηθεύεται, ο κάθε πολίτης, ο οποίος θα εξασφαλίζει άδεια οδήγησης μοτοσικλέτας, το γιλέκο-αερόσακο και προστατευτικό κράνος, συμπλήρωσε ο Γιάννης Καρούσος. Σε πρώτη φάση, θα γίνει η διαπίστωση κατά πόσον υπάρχει ενδιαφέρον από τους μοτοσικλετιστές για τον εν λόγω εξοπλισμό, ενώ σε κατοπινό στάδιο, δεν αποκλείεται να τους δίνεται από το κράτος η χρηματική βοήθεια για αγορά και κράνους, επιγονατίδων κ.ά., σύμφωνα με τον Υπουργό.
Εκπαίδευση αυτοκινητιστώνΣημαντικές αλλαγές προωθούνται και στο θέμα της εκπαίδευσης των οδηγών αυτοκινήτων, μέσω νομοσχεδίου το οποίο έχει καταρτιστεί και αναμένεται να οδηγηθεί στην Βουλή για ψήφιση. Όπως εξήγησε ο Υπουργός Μεταφορών, πλέον, οι μαθητευόμενοι οδηγοί αυτοκινήτου θα εκπαιδεύονται και θα εξετάζονται και σε θέματα τα οποία αφορούν τόσο την ασφάλεια και την προστασία των μοτοσικλετιστών, όσο και των ποδηλατιστών.
ΜΟΤ και οι μοτοσικλέτεςΑκόμα ένα μέτρο το οποίο θα συμβάλει στην ασφάλεια της οδήγησης μοτοσικλέτας, είναι η υποχρέωση των κατόχων των εν λόγω δικύκλων να τα υποβάλλον σε Τεχνικό Έλεγχο, όπως γίνεται με τα αυτοκίνητα. Το μέτρο θα εφαρμοστεί με το νέο έτος, έτσι το 2022 θα κληθούν να περάσουν από έλεγχο και αυτό θα γίνεται κάθε δύο χρόνια. Μέχρι σήμερα, είπε ο κ. Καρούσος, από ΜΟΤ περνούσαν μόνο οι μοτοσικλέτες οι οποίες ανήκουν σε εταιρείες ενοικίασης, ενώ πλέον θα υποχρεούνται να περνούν οι μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.