Κύρια φώτο: Shutterstock
Η νέα χρονιά που έρχεται σε λίγες μέρες, θέλουμε όλοι να είναι η χρονιά που θα μπορούμε να ταξιδεύουμε απρόσκοπτα παντού. Και ένας ασφαλής, ξεκούραστος αλλά και ενδιαφέρον τρόπος για να δει κανείς τις πόλεις της Ευρώπης είναι το ταξίδι με το τρένο.
Ενώ σε πολλές χώρες της Ευρώπης ισχύουν αυστηρά περιοριστικά μέτρα για την πανδημία, οι σιδηροδρομικές εταιρείες ανακοίνωσαν το πρόγραμμα δρομολογίων τους για το 2022. Αλλά φροντίζουν, για την ώρα, να μην «βροντοφωνάζουν» ιδιαίτερα της νέες καινοτομίες και προσφορές τους μέχρι να περιοριστεί η πανδημία. Άλλωστε, όπως γράφει ο Guardian, το πάθημα της περσινής χρονιάς έχει γίνει μάθημα. «Τέτοια περίοδο το 2020 αναμενόταν να ξεκινήσουν τα δρομολόγια του νυχτερινού τρένου που θα συνέδεε το Άμστερνταμ με τη Βιέννη και το Ίνσμπρουκ. Τελικά τα συγκεκριμένα δρομολόγιο που ενώνουν την Αυστρία με την Ολλανδία δεν ξεκίνησαν πριν τον Μάιο».
Πάντως, η αυστριακή πρωτεύουσα ήταν το 2021 ο κόμβος με τις μεγαλύτερες καινοτομίες, όσον αφορά τις σιδηροδρομικές συνδέσεις και αυτό θα ισχύσει λογικά και την επόμενη χρονιά. Η Βιέννη είναι η πιο καλά σιδηροδρομικά διασυνδεδεμένη πόλη στην Ευρώπη, αλλά υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις στην Ισπανία, την Ιταλία και αλλού. Επιλέξαμε ορισμένες από τις νέες ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές διαδρομές που θα ξεκίνησαν μόλις ή θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια τους τις επόμενες μέρες. Ίσως κάποια από αυτές σας εμπνεύσει να οργανώσετε μία εκδρομή στην Ευρώπη που δεν είχατε φανταστεί πως είναι τόσο εύκολη.
Παρίσι- Βιέννη (νυχτερινό ταξίδι)
Διάρκεια διαδρομής: 14 με 15 ώρες.
Δρομολόγια: Τρεις φορές την εβδομάδα από Παρίσι, τρεις φορές την εβδομάδα από Βιέννη.
Εισιτήρια: Από 59.90
Η αυστριακή κρατική εταιρεία ÖBB προσθέτει το Παρίσι στο δίκτυό της με το νέο Nightzet προορισμό τη Βιέννη. Το τρένο NJ469 ξεκινά νωρίς το βράδυ από τον σταθμό Gare de l’Est. Είναι ένα ταξίδι που είναι ωραιότερο όταν η μέρα διαρκεί περισσότερο, με την κοιλάδα του Μάρνη να είναι μαγευτική την ώρα που δύει ο ήλιος. Οι ταξιδιώτες κοιμούνται ενώ το τρένο περνά από αμπελώνες, με σταφύλια από τα οποία γίνεται η σαμπάνια. Την ώρα που το τρένο περνά πάνω από τον Ρήνο, λογικά δεν υπάρχει κανένας ξύπνιος. Στις 7:30 το πρωί, το τρένο κάνει στάση στο Σάλτσμπουργκ ενώ η άφιξή του στη Βιέννη είναι λίγο μετά τις 10 το πρωί. Έτσι αυτό το δρομολόγιο βολεύει στο να μπορέσετε να επισκεφθείτε δύο από τις ωραιότερες πόλεις της Ευρώπης με σχετική ευκολία.
Άμστερνταμ, σιδηροδρομικός σταθμός/ Photo: Shutterstock
Άμστερνταμ- Ζυρίχη (νυχτερινό ταξίδι)
Διάρκεια ταξιδιού: 11 ώρες και 37 λεπτά.
Δρομολόγια: Mια φορά την ημέρα.
Εισιτήρια από 59.90 ευρώ
Μετά την επιτυχία του νυχτερινού δρομολογίου που συνδέει την Ολλανδία με την Αυστρία πλέον και η Ελβετία συνδέεται με ένα Nightjet με αφετηρία το Άμστερνταμ. Το δρομολόγιο διασχίζει την κοιλάδα του Ρήνου, πράγμα που σημαίνει πως οι επιβάτες που είναι ξύπνιοι μετά τα μεσάνυχτα ίσως δουν τον εντυπωσιακό βράχο
Λορελάι. Το καλό αυτής της διαδρομής είναι πως και οι διασυνδέσεις της Ζυρίχης είναι άψογες και μπορείτε να συνεχίσετε το ταξίδι σας για τη Μπολόνια ή τη Γένοβα. Να ταξιδέψετε δηλαδή και να δείτε τη μισή Ευρώπη χωρίς να μπείτε σε αεροπλάνο.
Στουτγκάρδη- Βιέννη (μέσω Τιρόλου)
Διάρκεια διαδρομής 9 ώρες και 45 λεπτά
Δρομολόγια: Mιά φορά την ημέρα
Εισιτήρια: Από 37.90 ευρώ
Η νέα διαδρομή που προσφέρει η αυστριακή ÖBB δεν είναι η γρηγορότερη για όποιον βιάζεται να φτάσει από την πόλη της Γερμανίας στη Βιέννη. Είναι όμως η ομορφότερη. Το τρένο περνά δίπλα από τη λίμνη Κωνστάντια και φτάνει στο Ίνσμπρουκ από τον φημισμένο ορεινό σιδηρόδρομο Άλμπεργκ.
Η διαδρομή κρατάει αρκετά αλλά στο τρένο υπάρχει εστιατόριο και σίγουρα θα δείτε τοπία που μόνο μέσω του σιδηρόδρομου θα μπορούσατε.
Λιουμπλιάνα- Βουδαπέστη (μέσω Γκρατς)
Διάρκεια ταξιδιού: 8 ώρες και 40 λεπτά.
Δρομολόγια: Μία φορά την ημέρα
Εισιτήρια: Από 40 ευρώ.
Εδώ και αρκετά χρόνια υπάρχει απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση της Βουδαπέστης με τη Λιουμπλιάνα αλλά αυτή η νέα γραμμή ακολουθεί μια ασυνήθιστη διαδρομή, πιο γραφική, η οποία μάλιστα διασχίζει δύο φορές το πάλαι ποτέ «σιδηρούν παραπέτασμα». Αν υπάρχει ένα τρένο που καταφέρνει να αποτυπώσει τις αλλαγές στην Ευρώπη τα τελευταία 30 χρόνια είναι αυτό. Η νέα, απευθείας γραμμή, που ενώνει τη Σλοβενία με την Ουγγαρία μέσω τoυ αυστριακού κρατιδίου της Στυρίας.
Λιουμπλιάνα/ Photo: Unsplash
Η καλύτερη εποχή για να κάνετε αυτό το ταξίδι είναι τον Ιούνιο, όταν ο ήλιος ανατέλλει στις 5 το πρωί στη Λιουμπλιάνα. Το τρένο ξεκινά στις 05:05 π.μ., κάτι που σημαίνει ότι θα μπορέσετε να απολαύσετε τη φύση και τα γραφικά τοπία υπό το φως της ημέρας. Και θα έχετε επισκεφτεί και δύο πρωτεύουσες σε μία εκδρομή.
Μαδρίτη- Σαντιάγο Ντε Κομποστέλα(Highspeed)
Διάρκεια διαδρομής: 3 ώρες και 20 λεπτά
Δρομολόγια: 4 φορές την ημέρα (από 21/12)
Εισιτήρια από 20,65 ευρώ
Η Ισπανία συνεχίζει να επεκτείνει το δίκτυο γρήγορων τρένων της. Το περασμένο φθινόπωρο ξεκίνησε τη λειτουργία της μία μεγάλη γραμμή 640 μιλίων από τη Μαδρίτη στη Γαλικία. Αυτό τον μήνα προστέθηκαν άλλα 120 χιλιόμετρα νέας σιδηροδρομικής γραμμής κάτι που μειώνει κατά ακόμα 70 λεπτά το ταξίδι από τη Μαδρίτη στη γραφική Σαντιάγο Ντε Κομποστέλα.
Σαντιάγο Ντε Κομποστέλα/ Photo: Unsplash
Μια δεκαετία πριν, αυτή η υπέροχη διαδρομή γινόταν σε πάνω από 7 ώρες. Τώρα ούτε στον μισό χρόνο. Αυτό σημαίνει πως αν προγραμματίζετε ταξίδι στην πρωτεύουσα της Ισπανίας είναι αρκετά εύκολο να δείτε και άλλες πόλεις.
Γένοβα- Νάπολη (Highspeed)
Διάρκεια διαδρομής: 6 ώρες και 40 λεπτά
Δρομολόγια: Μία φορά την ημέρα
Εισιτήρια από 59,90 ευρώ
H ιδιωτική εταιρεία NTV Ιtalo συνεχίζει να «προκαλεί» την κρατική Τrenitalia επεκτείνοντας το δίκτυό της σε όλη την Ιταλία. Από τις 12 Δεκεμβρίου συνδέει τη Γένοβα με τη Νάπολη. Eνώ το δρομολόγιο της Trenitalia ακολουθεί την παραλιακή διαδρομή και διαρκεί 8 ώρες, το highspeed τρένο της Italo ξεκινά προς τα βόρεια κάνοντας στάση στο Μιλάνο και συνεχίζει προς τη Νάπολη μέσω Φλωρεντίας και Ρώμης. Και όλο το ταξίδι των 950 χιλιομέτρων γίνεται σε λιγότερο από 7 ώρες.
Πηγή: http://protothema.gr / https://www.travel.gr/
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.