Αερόσακοι και άδειες οδηγού για τους υπαλλήλους delivery

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΣΤΥΛΙΑΝΟΥ Δημοσιεύθηκε 31.5.2022
Αερόσακοι και άδειες οδηγού για τους υπαλλήλους delivery
Mετά από αντιδράσεις και της πλατφόρμας διαδικτυακών παραγγελιών Foody, το Υπ. Μεταφορών απέσυρε από το νομοσχέδιο την υποχρεωτική χρήση αερόσακου από τους ντελιβεράδες.





Τις έντονες αντιδράσεις από τις πλατφόρμες διαδικτυακών παραγγελιών Foody και Wolt προκαλεί το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών, που επιφέρει αλλαγές στις άδειες οδήγησης μοτοσυκλέτας και παράλληλα καθιστά υποχρεωτική τη χρήση προστατευτικού ρουχισμού και δη αερόσακου για τους επαγγελματίες οδηγούς δίκυκλων και κατ' επέκταση για τις χιλιάδες υπαλλήλους τους ανά το παγκύπριο. Εκτοξεύοντας, έτσι, το κόστος σε μερικά εκατομμύρια ευρώ.

Η πλατφόρμα διαδικτυακών παραγγελιών Wolt με επιστολή διά των νομικών της συμβούλων, που κοινοποιήθηκε στη Βουλή, υποστηρίζει ότι σε περίπτωση που ψηφιστεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ως έχει, θα απωλέσει εκατοντάδες υπαλλήλους που κατέχουν μαθητική άδεια οδήγησης μοτοσυκλέτας καθώς πρόκειται για αιτητές ασύλου.

Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Εργασίας με διάταγμά του στις 17/5/2019 περιέλαβε τη διανομή έτοιμου φαγητού στα επιτρεπόμενα επαγγέλματα για τους αιτητές ασύλου. Ωστόσο, με βάση ευρωπαϊκό κανονισμό, για να μπορούν αλλοδαποί να εξασφαλίσουν κανονική άδεια οδηγού θα πρέπει να συμπληρώσουν, τουλάχιστον, έξι μήνες στην Κύπρο. Στο μεσοδιάστημα των έξι μηνών οι αιτήσεις τους εξετάζονται και όσοι δεν λαμβάνουν άσυλο θα πρέπει να εγκαταλείψουν την Κύπρο. Με την ψήφιση του επίμαχου νομοσχεδίου, οι αιτητές ασύλου που αναμένουν να εξεταστεί η αίτησή τους και δεν συμπλήρωσαν έξι μήνες διαμονή για να μπορούν να παρακαθίσουν σε εξέταση για κανονική άδεια οδήγησης, που αποτελούν την πλειοψηφία των εργαζομένων σήμερα στον τομέα της διανομής φαγητού, δεν θα μπορούν να εργαστούν, διότι, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι ο μαθητευόμενος απαγορεύεται να οδηγεί σε οποιονδήποτε δρόμο ή άλλο δημόσιο χώρο χωρίς την επιτήρηση αδειούχου εκπαιδευτή. Σύμφωνα με την Wolt, το 40% του εργατικού στην αγορά της διανομής έτοιμου φαγητού είναι αιτητές ασύλου και διερωτάται πώς θα βρει εργατικό δυναμικό για να τους αντικαταστήσει. «Εάν αυτό το θέμα δεν ρυθμιστεί, θα παρατηρηθούν τεράστια προβλήματα στην αλυσίδα διανομής παγκυπρίως», προειδοποιούν τη Βουλή οι νομικοί σύμβουλοι της Wolt.

Επιβεβλημένες οι αλλαγές

Όπως μας λέχθηκε από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών και το Υπουργείο Μεταφορών, οι τροποποιήσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο κρίθηκαν επιβεβλημένες για τους ακόλουθους λόγους:

  • Η καταπληκτική πλειοψηφία των διανομέων έτοιμου φαγητού οδηγεί με το σήμα «Ε», δηλαδή «Εκπαιδευόμενος». Αυτό θεωρείται μη αποδεκτό, αφού δεν μπορεί ο οδηγός και ο άμεσα ή έμμεσα εργοδότης ή συνεργάτης του να θεωρούν ότι ο οδηγός εργάζεται οδηγώντας και ταυτόχρονα να «εκπαιδεύεται -μαθαίνει» από μόνος του οδήγηση μηχανοκίνητου οχήματος και δη δίκυκλου στο οδικό δίκτυο. «Το θέμα αποτελεί μέγα ζήτημα οδικής ασφάλειας», μας υποδείχθηκε.

  • Με βάση τον περί Άδειας Οδήγησης Νόμο, ένα πρόσωπο με μαθητική άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου ή μοτοσυκλέτας μπορεί να ανανεώνει τη μαθητική του άδεια επ' αόριστον χωρίς να ελεγχθεί ξανά με μόνη υποχρέωση την καταβολή ενός ετήσιου τέλους. Θεωρήθηκε και αυτό ότι πρέπει να ρυθμιστεί νομοθετικά και να τεθεί ένα χρονικό διάστημα δύο ετών που θα ισχύει η μαθητική άδεια. Ο οδηγός, αν δεν λάβει κανονική άδεια οδήγησης στο διάστημα αυτό, θα πρέπει να υποβληθεί ξανά στη διαδικασία εξέτασης και έκδοσης της μαθητικής του άδειας.

  • Η οδήγηση στο οδικό δίκτυο από έναν μαθητευόμενο οδηγό διαπιστώθηκε ότι δεν ρυθμίζεται ορθά με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία. Από τη μια ένας μαθητευόμενος της κατηγορίας «ΑΜ» (μοτοποδήλατο από 17 ετών και άνω) ή Α1 (κυβισμού μέχρι 125 cc) μπορεί να οδηγεί μόνος του στο οδικό δίκτυο και να «αυτο -εκπαιδεύεται», ενώ από την άλλη, ένας μαθητευόμενος των κατηγοριών Α2 και Α (μοτοστυκλέτες μεγάλης ιπποδύναμης) δεν μπορεί να οδηγεί στο οδικό δίκτυο κατά την εκπαίδευσή του, παρά μόνο σε κλειστό χώρο και με τη συνοδεία αδειούχου εκπαιδευτή οδηγών στη σχετική κατηγορία. Και αυτό το θέμα ρυθμίζεται με το επίμαχο νομοσχέδιο με τρόπο ώστε οι εκπαιδευόμενοι όλων των κατηγοριών μοτοποδηλάτου και μοτοσυκλέτας να μπορούν να εκπαιδεύονται στο οδικό δίκτυο, νοουμένου ότι βρίσκονται υπό την άμεση επιτήρηση αδειούχου εκπαιδευτή οδηγών.


Να διαβουλευθούν να τα βρουν

Το επίμαχο νομοσχέδιο εκκρεμεί προς εξέταση ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής. Ο πρόεδρος της Επιτροπής κ. Μαρίνος Μουσιούτας, μιλώντας χθες στον «Π» ανέφερε ότι θα πρέπει να βρεθεί λύση με τις μαθητικές άδειες οδηγού των αιτητών ασύλου. Υποδεικνύοντας την ανάγκη να βρεθεί η μέση λύση.

Έκαναν πίσω για αερόσακους και προστατευτικά πλάτης

Το επίμαχο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών υποχρεώνει τους ντελιβεράδες, ως οι πιο επιρρεπείς σε τροχαίες συγκρούσεις, να φέρουν πέραν από το κράνος και κατάλληλη - προστατευτική ενδυμασία στην οποίαν περιλαμβάνεται ο αερόσακος. Οι πλατφόρμες διαδικτυακών παραγγελιών Wolt και Foody, με επιστολές τους κατήγγειλαν ότι θα επωμισθούν τεράστιο οικονομικό κόστος καθώς θα πρέπει να αγοράσουν σε όλους τους διανομείς τους αερόσακους. Υποδεικνύοντας, παράλληλα, ότι τα μητρώα ατυχημάτων που διατηρούν δεν καταδεικνύουν την ανάγκη εφαρμογής ενός τόσο δραστικού μέτρου όπως είναι αυτό της χρήσης αερόσακου.

Όπως δήλωσε χθες στον «Π» ο υπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Καρούσος, ως ένδειξη καλής θελήσεως προς τους αντιδρούντες, το Υπουργείο Μεταφορών αποφάσισε να μειώσει το κόστος που θα συνεπάγεται για τους εργοδότες ο προστατευτικός ρουχισμός των υπαλλήλων τους, αφαιρώντας από την υποχρεωτική προστατευτική ενδυμασία τα προστατευτικά πλάτης και γοφών. Παράλληλα, αποφάσισε να δώσει ως επιλογή τη χρήση, είτε αερόσακου είτε επιγονατίδων και επιαγκωνίδων. Για την απόφασή του αυτή το υπουργείο θα ενημερώσει σχετικά γραπτώς την αρμόδια Επιτροπή Μεταφορών.









Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«The Land of Dreams»: Ελέγχονται για διαφθορά πρώην υπουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι από 16 υπηρεσίες
ΚΥΠΡΟΣ

«The Land of Dreams»: Ελέγχονται για διαφθορά πρώην υπουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι από 16 υπηρεσίες

«The Land of Dreams»: Ελέγχονται για διαφθορά πρώην υπουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι από 16 υπηρεσίες

Σοβαρά επεισόδια από νεαρούς σε 3 επαρχίες – 23 συλλήψεις, ανάμεσα τους και 12χρονοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σοβαρά επεισόδια από νεαρούς σε 3 επαρχίες – 23 συλλήψεις, ανάμεσα τους και 12χρονοι

Σοβαρά επεισόδια από νεαρούς σε 3 επαρχίες – 23 συλλήψεις, ανάμεσα τους και 12χρονοι

Σάλπαρε από τη Σαγκάη ο «Προμηθέας» (βίντεο)
ΚΥΠΡΟΣ

Σάλπαρε από τη Σαγκάη ο «Προμηθέας» (βίντεο)

Σάλπαρε από τη Σαγκάη ο «Προμηθέας» (βίντεο)

Νέα αναβάθμιση από Standard & Poor’s: «Αναμένουμε από τις τράπεζες να ανταποκριθούν στις θυσίες του λαού», δηλώνει ο Πρόεδρος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα αναβάθμιση από Standard & Poor’s: «Αναμένουμε από τις τράπεζες να ανταποκριθούν στις θυσίες του λαού», δηλώνει ο Πρόεδρος

Νέα αναβάθμιση από Standard & Poor’s: «Αναμένουμε από τις τράπεζες να ανταποκριθούν στις θυσίες του λαού», δηλώνει ο Πρόεδρος

Πολιτικές προεκτάσεις πίσω από τη μεγάλη σύγκρουση με αφορμή την οικονομία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πολιτικές προεκτάσεις πίσω από τη μεγάλη σύγκρουση με αφορμή την οικονομία

Πολιτικές προεκτάσεις πίσω από τη μεγάλη σύγκρουση με αφορμή την οικονομία