Τα ΙΚΤΕΟ δεν δικαιούνται να χρεώσουν λιγότερο από 35 ευρώ για την έκδοση ΜΟΤ.
Αισχροκέρδεια παρατηρείται σε ορισμένα Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΙΚΤΕΟ), σε σχέση με τις τιμές που ορίζει ο Νόμος για Τεχνικό Έλεγχο (ΜΟΤ) σε επιβατικά αυτοκίνητα «σαλούν» μέχρι οκτώ θέσεων, μη περιλαμβανομένου του οδηγού.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με καταγγελίες που έφθασαν στον «Π», ορισμένα ΙΚΤΕΟ θέτουν τις τιμές τους χαμηλότερα από την τιμή των 35 ευρώ που ορίζει ο σχετικός Νόμος για τον έλεγχο σαλούν αυτοκινήτων, δημιουργώντας έναν αθέμιτο ανταγωνισμό που βλάπτει πρώτα και κύρια τους νόμιμους ιδιοκτήτες ΙΚΤΕΟ.
Σε δηλώσεις του στον «Π», ο διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών Γιάννης Νικολαΐδης επιβεβαίωσε ότι τα ΙΚΤΕΟ δεν δικαιούνται να χρεώσουν λιγότερο από 35 ευρώ για την έκδοση ΜΟΤ.
Κάλεσε τους πολίτες, εάν παρατηρούν τέτοια φαινόμενα και έχουν στοιχεία, να προβούν σε καταγγελία, επικοινωνώντας απευθείας με το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, που με τη σειρά του θα επιβάλει το ανάλογο πρόστιμο.
Από το άνοιγμα της αγοράς, υπάρχουν πλέον πέραν από 130 ιδιωτικά υποστατικά Τεχνικού Ελέγχου για σαλούν αυτοκίνητα, ενώ παράλληλα και με την εφαρμογή του σχετικού Νόμου (2020), υπάρχουν περίπου 20 ιδιωτικά υποστατικά Τεχνικού Ελέγχου παγκύπρια για τον έλεγχο φορτηγών, λεωφορείων και ρυμουλκούμενων.
Την ίδια ώρα, λειτουργούν και τα κυβερνητικά Κέντρα Επιθεώρησης Μηχανοκινήτων Οχημάτων (ΚΕΜΟ), για τον έλεγχο φορτηγών, λεωφορείων και ρυμουλκούμενων, έχοντας όμως πιο υψηλές χρεώσεις.
«Τα ΚΕΜΟ απευθύνονται κυρίως στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, στην Αστυνομία, αλλά και για τα κυβερνητικά αυτοκίνητα. Φυσικά, όποιος ιδιώτης οδηγός επιθυμεί να φέρει το φορτηγό ή το λεωφορείο του στα ΚΕΜΟ, θα εξυπηρετηθεί», διευκρίνισε ο κ. Νικολαΐδης.
Τιμές για φορτηγάΌσον αφορά τις τιμές χρέωσης για τον έλεγχο φορτηγών, λεωφορείων και ρυμουλκούμενων, ο κ. Νικολαΐδης διευκρίνισε ότι ο Νόμος ορίζει μία μέγιστη τιμή, ανάλογα με το βάρος τους αλλά και τους άξονες που διαθέτουν. Ενδεικτικά, η τιμή χρέωσης για τον έλεγχο φορτηγών με μεικτό βάρος άνω των 7.500 κιλών και με πέραν των τριών αξόνων στα κυβερνητικά ΚΕΜΟ είναι €125, ενώ η μέγιστη τιμή χρέωσης για το ίδιο όχημα σε ΙΚΤΕΟ ορίζεται στα €95. Επιπρόσθετα, η τιμή χρέωσης για τον έλεγχο ενός μεγάλου λεωφορείου στα κυβερνητικά ΚΕΜΟ είναι €110 και η μέγιστη τιμή χρέωσης για το ίδιο όχημα σε ΙΚΤΕΟ είναι €85.
Δηλαδή, εάν επιθυμεί ένας ιδιοκτήτης ΙΚΤΕΟ να θέσει χαμηλότερη τιμή στις εν λόγω κατηγορίες, βάσει του Νόμου μπορεί να το πράξει, σε αντίθεση με τον κανονισμό που ισχύει για τα σαλούν αυτοκίνητα, όπου η τιμή είναι σταθερή.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.