Σε διάσκεψη Τύπου, ο Υφυπουργός Βασίλης Δημητριάδης ανέφερε ότι «η Κυβέρνηση Αναστασιάδη, στο πλαίσιο της κοινωνικής της πολιτικής, υλοποιεί μια δέσμευση για εναλλακτική συνδεσιμότητα της Κύπρου με την ηπειρωτική Ευρώπη».
Υπενθυμίζοντας ότι το τελευταίο ταξίδι είχε γίνει στις 8 Οκτωβρίου 2001 με το πλοίο Salamis Star, ο κ. Δημητριάδης σημείωσε ότι από τον ερχόμενο Ιούνιο «οι συμπολίτες μας, αεροφοβικοί, φοιτητές, αυτοί που θέλουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα με αυτοκίνητο, μοτοσικλέτα ή ποδήλατο ή να μεταφέρουν καταδυτικό εξοπλισμό και όλοι οι Κύπριοι πολίτες, θα έχουν πλέον την ευκαιρία για μια εναλλακτική συνδεσιμότητα και μετάβαση στην Ελλάδα, δια θαλάσσης».
«Ενισχύουμε περαιτέρω τον θαλάσσιο τουρισμό της Κύπρου, προσελκύοντας και Ελλαδίτες στην Κύπρο με αυτόν τον τρόπο αλλά και ευρύτερα ευρωπαίους πολίτες», ανέφερε και υπέδειξε πως το όλο εγχείρημα είναι ιδιαίτερα σημαντικό «γιατί συνάδει και με την πολιτική που έχουμε εξαγγείλει τα τελευταία χρόνια, για να καλλιεργήσουμε μια κουλτούρα της κοινωνίας των πολιτών και ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων, ώστε ν’ αγαπήσουν περισσότερο τη θάλασσα, να έρθουν πιο κοντά στα πλοία, να γνωρίσουν τη ναυτιλία, να βιώσουν τις θαλάσσιες μεταφορές».
Την ίδια ώρα υπογράμμισε ότι η αναφορά του σε εγχείρημα δεν είναι τυχαία, αφού πρόκειται για μια προσπάθεια που γίνεται ξανά μετά από 21 χρόνια, με κρατική επιχορήγηση, ενώ κάλεσε τους πολίτες να την αγκαλιάσουν. Εξέφρασε δε τη βεβαιότητα ότι η ανάδοχος εταιρεία Scandro Holding Ltd, θα προσφέρει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες, ώστε το εγχείρημα «να μην είναι πυροτέχνημα» και η υπηρεσία να συνεχίσει να λειτουργεί και να είναι βιώσιμη και μετά το πέρας της κρατικής στήριξης.
Ο Βασίλης Δημητριάδης αναφέρθηκε στη διαδικασία των προσφορών του ανοικτού ευρωπαϊκού διαγωνισμού, όπου τρεις οικονομικοί φορείς επέδειξαν ενδιαφέρον, ωστόσο υπέδειξε πως ο διαγωνισμός ακυρώθηκε, καθώς οι ενδιαφερόμενοι απέτυχαν να καταθέσουν ουσιώδη έγγραφα. Με την καθοδήγηση του γενικού λογιστηρίου, συνέχισε, «ενεργοποιήσαμε τη διαδικασία με διαπραγμάτευση, όπως προβλέπει η νομοθεσία και από τους οικονομικούς φορείς που πληρούσαν τα κριτήρια, υποβλήθηκε τελικά μόνο μια προσφορά».
«Η προσφορά ήταν από την εταιρεία Scandro Holding Ltd, στην οποίαν κατακυρώθηκε η προσφορά, αφού αξιολογήθηκε και διαπιστώθηκε ότι πληρούσε όλα τα κριτήρια για το συνολικό ποσό των 16 εκατομμυρίων 425 χιλιάδων ευρώ ή 5 εκατομμυρίων 475 χιλιάδων ετησίως», συμπλήρωσε.
Το υπό κυπριακής σημαίας επιβατικό οχηματαγωγό M/V Daleela, πρόσθεσε, έχει επιθεωρηθεί και έχει κριθεί κατάλληλο, ενώ ο ίδιος θα μεταβεί σύντομα στην Αίγυπτο για το δοκιμαστικό του ταξίδι προς το λιμάνι Λεμεσού. Το πλοίο είναι κατασκευής του 1991 με μεταφορική ικανότητα 400 ατόμων, διαθέτει 38 καμπίνες 1ης κλάσης για 110 επιβάτες, 68 καμπίνες 2ης κλάσης για 180 επιβάτες και 110 αεροπορικές θέσεις, ενώ θα μπορεί να μεταφέρει πέραν των 100 οχημάτων.
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας σημείωσε ότι οι πολίτες πρέπει να αντιληφθούν πως πρόκειται για επιβατικό οχηματαγωγό, παρόμοιο με αυτά που συναντούμε στην Ελλάδα και όχι για πολυτελές κρουαζιερόπλοιο, όπως εσφαλμένα βλέπουν συνήθως σε ρεπορτάζ τηλεοπτικών σταθμών, σε σχέση με το θέμα.
Επιπρόσθετα, ο Βασίλης Δημητριάδης ανέφερε πως, για παράπονα ή καταγγελίες σε σχέση με οτιδήποτε δεν ικανοποιείται από την ανάδοχο εταιρεία, οι πολίτες μπορούν να ενημερώνουν μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στο passengerrights@dms.gov.cy .
Σε ό,τι αφορά στις τιμές, είπε πως αυτές κρατήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα από τις αρχικές εκτιμήσεις και συγκεκριμένα, για μονή διαδρομή, η καμπίνα VIP κοστολογείται σε €50 ευρώ το άτομο, το μονόκλινο 1ης κλάσης €30 το άτομο, το δίκλινο 1ης κλάσης €25 και το τετράκλινο 1ης κλάσης €20 το άτομο. Στα €10 είναι το κόστος μονής διαδρομής, ανά άτομο, για καμπίνα 2ης κλάσης, ενώ το αεροπορικό κάθισμα κοστολογείται στα €8. Στις τιμές δεν συμπεριλαμβάνονται οι φόροι και τα λιμενικά τέλη που ανέρχονται σε €30,21 το άτομο (για μονή διαδρομή). Για παιδιά 4-12 ετών το κόμιστρο είναι €5 για μονή διαδρομή και δωρεάν για παιδιά μέχρι τεσσάρων ετών, ενώ οι φόροι και τα λιμενικά τέλη και στις δυο περιπτώσεις είναι €23.06σ.
Όσον αφορά στα οχήματα (μέχρι 5 μέτρα), για μονή διαδρομή το κόστος μεταφοράς είναι €60 και οι φόροι και λιμενικά τέλη €41,72σ ενώ για μοτοσικλέτες το κόστος είναι €30, με τους φόρους και λιμενικά τέλη να διαμορφώνονται στα €32,96σ. Με απόφαση του ΔΣ της εταιρείας δεν θα υπάρχει χρέωση για μεταφορά ποδηλάτων, πέραν από 47 σεντς, για μονή διαδρομή, που αφορά φόρους και λιμενικά τέλη.
Όπως μάλιστα σημείωσε κατά τη διάσκεψη Τύπου ο Διευθύνων Σύμβουλος της Scandro Holding Ltd, Μάριος Μιχαήλ, έχει προβλεφθεί και η μεταφορά κατοικίδιων σε συγκεκριμένο αριθμό καμπίνων, με χρέωση στα €50 ή σε κυνοτροφείο που δημιουργήθηκε στο πλοίο, με κόστος €35 (για μονή διαδρομή).
Ο κ. Μιχαήλ ανέφερε, ακόμη, πως η εταιρεία επέλεξε ένα πλοίο με ικανότητα μεταφοράς 400 επιβατών και όχι το ελάχιστο που προνοούσε ο διαγωνισμός, δηλαδή 100 επιβατών, καθώς πιστεύει στην επιτυχία του εγχειρήματος.
Υπέδειξε δε ότι, πέραν από το εστιατόριο, την καφετέρια και το ιατρείο που προβλέπεται στη σύμβαση, στο πλοίο θα λειτουργούν μπαρ και παιδότοπος, αλλά και καζίνο, ενώ η τιμή για πλήρες γεύμα δεν θα ξεπερνά τα €12.
Όσον αφορά στα ΑμεΑ, ανέφερε ότι θα υπάρχει άτομο επί 24ώρου βάσεως για εξυπηρέτηση τους, για οτιδήποτε χρειαστούν, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα, όσοι έχουν ανάγκη, να συνοδεύονται και από το σκύλο-οδηγό τους.
Το σύστημα κρατήσεων ανέλαβε η Top Kinisis Travel και όπως ανέφερε Εκτελεστικός Πρόεδρος της, Άκης Κελεπέσης, η ιστοσελίδα της εταιρείας θα αρχίσει να δέχεται κρατήσεις από το πρωί της 7ης Μαΐου.
Εξάλλου, σε δήλωση του στα ΜΜΕ, ο Δήμαρχος Λεμεσού, Νίκος Νικολαΐδης, είπε πως η σημερινή εξαγγελία είναι μια σημαντική μέρα για τη Λεμεσό και συνεχάρη το Υφυπουργείο και τον ίδιο τον Υφυπουργό.
«Η υπηρεσία αυτή, πέραν από την επιβατική εξυπηρέτηση, έχει και ευρύτερες διαστάσεις», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «η Κύπρος μειώνει το βαθμό απομόνωσης της από την ηπειρωτική Ευρώπη σημαντικά και μπαίνει μια προοπτική περαιτέρω αναβάθμισης των θαλάσσιων μεταφορών σε ό,τι αφορά τη Λεμεσό μας, το λιμάνι της Λεμεσού, την υπόλοιπη Ευρώπη και τις χώρες της περιοχής».
Διαβεβαίωσε, τέλος, ότι ο Δήμος Λεμεσού θα στηρίξει και θα αναδείξει αυτή την προσπάθεια, «θα υποδεχθεί τους επισκέπτες που θα έρχονται μέσα από αυτήν την γραμμή με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, προσδοκώντας ότι, αυτή η κίνηση, μαζί με τα κρουαζιερόπλοια που θα αρχίσουν τη λειτουργία τους φέτος, θα δώσει μια τεράστια ώθηση στην πόλη μας σε ό,τι αφορά στον τουρισμό».
Σημειώνεται πως, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας, στο πρώτο ταξίδι του M/V Daleela, το μεσημέρι της 19ης Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί ειδική τελετή, στις 10:00, στο λιμάνι Λεμεσού, στην παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας.
Εξάλλου, σε σημερινή ανακοίνωση του, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο καλωσορίζει με ικανοποίηση την επιτυχή υλοποίηση της νέας θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας.
Αποτελεί, προσθέτει, μια πολύ θετική εξέλιξη, ενός δημοφιλούς αιτήματος των συμπολιτών μας, δίνοντας την ευκαιρία σε ταξιδιώτες να ταξιδεύουν στην Ελλάδα και με πλοίο, ενώ ταυτόχρονα, δημιουργεί νέες προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη των εμπορικών σχέσεων των δύο χωρών, καθώς και της οικονομίας γενικότερα, ωφελώντας ουσιαστικά και την περαιτέρω ανάπτυξη της ναυτιλιακής και τουριστικής υποδομής της Κύπρου.
Δράττοντας της ευκαιρίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο εκφράζει τα θερμά του συγχαρητήρια στο Υφυπουργείο Ναυτιλίας, για την αποφασιστικότητα στην τελική επίτευξη του εγχειρήματος αυτού αλλά και τις ευχαριστίες του στους φορείς οι οποίοι το στήριξαν.
ΚΥΠΕ
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.