Ο υπουργός Παιδείας στους 21 μήνες θητείας του υλοποίησε μια σειρά από σημαντικά έργα που για χρόνια δεν έβρισκαν λύση
Έργα που βρίσκονταν στα συρτάρια για χρόνια βρήκαν τη λύση τους επί θητείας του υπουργού Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη. Στενοί συνεργάτες του υπουργού κάνουν λόγο για την προώθηση έργων που αναβαθμίζουν την παιδεία του τόπου και βοηθούν σε τεράστιο βαθμό στη μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης. Μερικά εξ αυτών των έργων είναι:
- Διανέλλειος Σχολή: Μετά από 20 χρόνια, ο υπουργός πέτυχε συμφωνία να περιέλθει στο Δημόσιο ο πολυσυζητημένος χώρος της Διανελλείου Σχολής. Ήταν ένα καθολικό αίτημα όλων των Λαρνακέων και όλων των πολιτικών κομμάτων. Η Διανέλλειος Σχολή θα αποτελέσει μέρος ενός ευρύτερου εκπαιδευτικού ανασχεδιασμού της πόλης, σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, τις τοπικές αρχές και τα οργανωμένα σύνολα, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και προγραμματισμό.
- Καλογεροπούλειο Ίδρυμα: Μετά από 28 χρόνια, υπογράφηκε φέτος νέα συμφωνία μεταξύ Υπουργείου Παιδείας και του ιδρύματος Γ. Ν. Καλογερόπουλου. Η συμφωνία προβλέπει τη λειτουργία τριών τμημάτων κοινοτικών νηπιαγωγείων στην περιοχή της Μέσα Γειτονιάς.
- Νικολαΐδειο Γυμνάσιο: Μετά από 15 χρόνια διαφωνιών και αντιπαραθέσεων για το πρόβλημα που ταλάνιζε όλη την Πάφο, ο Κώστας Χαμπιαούρης έδωσε τη λύση για τη χωροθέτηση του νέου Νικολαΐδειου Γυμνασίου στο κέντρο της Πάφου.
- Δερύνεια: Για 17 χρόνια το αίτημα των κοινοτήτων Δερύνειας και Σωτήρας παρέμεινε στο περιθώριο. Ο υπουργός, στην προσπάθεια στήριξη των περιοχών της ελεύθερης Αμμοχώστου, εξηύρε λύση στο αίτημά τους και από τη νέα σχολική χρονιά, το Γυμνάσιο της Δερύνειας αρχίζει τη λειτουργία του ως εξατάξιο σχολείο και μετονομάζεται σε Γυμνάσιο - Λύκειο «Ειρήνης και Ελευθερίας» Δερύνειας - Σωτήρας.
- Κλάδος Αμπελουργίας-Οινοποιίας στη Σχολή Ομόδους: Ο κοινοτάρχης του Ομόδους, εκ μέρους των δεκατριών κοινοτήτων της ομάδας Κρασοχωριών, Αμπελοχωριών Λεμεσού, καθώς και ο Σύνδεσμος Γονέων του Σχολείου Ομόδους και το Σωματείο Στήριξης του Σχολείου ζήτησαν από τον υπουργό, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, να στηρίξει την ύπαιθρο και τους μαθητές της, με προγράμματα προσαρμοσμένα στα μέτρα της τοπικής κοινωνίας. Μέσα σε τρεις μήνες και με συντονισμένες και συστηματικές ενέργειες, ο υπουργός έκανε πράξη το αίτημα των κατοίκων των κρασοχωριών. Από τη φετινή σχολική χρονιά λειτουργεί ο κλάδος της Αμπελουργίας-Οινοποιίας στη Σχολή Ομόδους, το οποίο μετονομάστηκε σε Σχολή Ομόδους-Γυμνάσιο, Λύκειο, Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.
- Μετεξέλιξη τους Εμπορικής Σχολής Μιτσή Λεμύθου: Το διαχειριστικό συμβούλιο της Σχολής, όταν ήρθε αντιμέτωπο με τα προβλήματα που ταλανίζουν τα σχολεία των ορεινών περιοχών, ζήτησε από τον υπουργό να υιοθετήσει το στρατηγικό πλάνο για τη σχολή που θα της επιτρέψει να ανταποκριθεί στους σκοπούς και τις κατευθύνσεις του ιδρυτή της, Δημοσθένη σιτσή. Μετά από σχετική μελέτη, ο κ. Χαμπιαούρης υιοθέτησε την εισήγηση του διαχειριστικού Συμβουλίου, την προώθησε στο Υπουργικό Συμβούλιο και από τον Σεπτέμβριο του 2019, η σχολή λειτουργεί ως Οικονομική Εμπορική Σχολή (ΟΕΣ) ειδικού ενδιαφέροντος, ακολουθώντας το μοντέλο του Αθλητικού και Μουσικού Σχολείου.
- Φωτοβολταϊκά: Μετά από πολλά χρόνια υποδείξεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επί θητείας Κώστα Χαμπιαούρη, η Κύπρος προχωρεί στην εκπλήρωση των υποδείξεων της ΕΕ για τον ρόλο που πρέπει να έχουν τα δημόσια κτήρια στον τομέα της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας και η Αρχή Ηλεκτρισμού Κύπρου υπέγραψαν συμφωνία για την εγκατάσταση Φωτοβολταϊκών Συστημάτων Συμψηφισμού Μετρήσεων και Θερμομόνωσης Οροφής σε Δημόσια Σχολικά Κτήρια.
- Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών: Τον Ιούλιο του 2019 παρουσιάστηκε το προτεινόμενο Σχέδιο Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Σήμερα, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαβούλευση της επιστημονικής επιτροπής με όλους τους εμπλεκόμενους, έτσι ώστε μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου 2019 να παραδοθεί στον υπουργό η τελική πρόταση για το νέο σύστημα αξιολόγησης.
- Σχέδιο Αξιολόγησης Μαθητή/τριας (Εφαρμογή στη δημοτική εκπαίδευση): Υιοθετείται, για πρώτη φορά Σύστημα Αξιολόγησης του Μαθητή/Μαθήτριας. Συγκεκριμένα, έχει συμφωνηθεί με την ηγεσία της ΠΟΕΔ και τους Οργανωμένους Γονείς Δημοτικής Εκπαίδευσης η σταδιακή εφαρμογή του νέου Συστήματος Αξιολόγησης από την παρούσα σχολική χρονιά. Όσον αφορά στη μέση εκπαίδευση, κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020, βρίσκεται σε εξέλιξη η εφαρμογή της νέας μορφής αξιολόγησης του μαθητή στο πλαίσιο των τετραμήνων στην Α’ τάξη λυκείων και τεχνικών σχολών.
- Εκπαιδευτική ένταξη μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία: Για πρώτη φορά προσκλήθηκαν στην Κύπρο εμπειρογνώμονες της ΕΕ με σκοπό τη βελτίωση των δράσεων που υλοποιούνται από το ΥΠΠΑΝ για την ένταξη των μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία. Με την υποβολή της έκθεσης εισηγήσεων και διαπιστώσεων των εμπειρογνωμόνων, τον Ιούλιο 2019, επιβεβαιώθηκε η ανάγκη προώθησης του σχεδίου δράσης του υπουργείου το οποίο ήδη υλοποιείται. Συγκεκριμένα, βελτιώθηκε η φάση υποδοχής των νεοαφιχθέντων παιδιών στα σχολεία, ώστε πριν την πλήρη ένταξη των παιδιών να επιτυγχάνεται η κατάκτηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Διασφαλίζεται παράλληλα η συνεχής παρακολούθηση της προόδου τους και η συνεχής ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών με επιμορφωτικές δράσεις και σύγχρονο υλικό.
- Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: Οι εμπειρογνώμονες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μετά από πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας, ετοίμασαν προσχέδιο νέας νομοθεσίας και τώρα συνεχίζουν τη συνεργασία με το υπουργείο, με σκοπό τη διαμόρφωση σχετικών κανονισμών, οι οποίοι αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του 2020, ικανοποιώντας το αίτημα των εμπλεκόμενων φορέων.
- Λειτουργία της Κυπριακής Ακαδημίας Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών: Τον Οκτώβριο του 2018 το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε τους περί της Λειτουργίας της Κυπριακής Ακαδημίας Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών Κανονισμούς, καθώς και τον μόνιμο χώρο στέγασης της ακαδημίας.
- STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics): Το πρόγραμμα εφαρμόζεται πρώτη φορά φέτος πιλοτικά σε εννέα δημοτικά σχολεία σε όλες τις επαρχίες.
- Πρόταση για τη δημιουργία Υφυπουργείου Πολιτισμού: Έχει ετοιμαστεί προσχέδιο νομοσχεδίου και εισηγητικό έγγραφο για τη δημιουργία Υφυπουργείου Πολιτισμού με στόχο τη σύσταση μίας διοικητικής δομής, η οποία να ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες που καλείται να υπηρετήσει ο τομέας του πολιτισμού. Το θέμα βρίσκεται υπό μελέτη από το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού.
- Ενίσχυση του Τομέα της Ασφάλειας και Υγείας: Για πρώτη φορά, δόθηκαν πέραν των 17 εκατομμυρίων για την ασφάλεια και υγεία.
- Επέκταση Εσπερινών Σχολών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: Ιδρύθηκαν τρεις νέες εσπερινές σχολές στην Πάφο, τη Λάρνακα και την ελεύθερη περιοχή Αμμοχώστου.
- Κλάδος «Ναυτιλιακά Επαγγέλματα»: Η εισαγωγή του συγκεκριμένου κλάδου στην Α’ Τεχνική και Επαγγελματική Σχολή Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Λεμεσού, δίνει τη δυνατότητα ένταξης των παιδιών σε επαγγέλματα, τα οποία έχει ανάγκη η αγορά εργασίας της Κύπρου, με εξαιρετικές προοπτικές επαγγελματικής ανέλιξης.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.