Την οικονομική στήριξη της κυβέρνησης, καθώς και συνάντηση με τον Πρόεδρο Αναστασιάδη, ζητούν με επιστολή που αποστέλλουν σήμερα οι δέκα δήμαρχοι της μείζονος Λευκωσίας αναφορικά με τα αντιπλημμυρικά έργα που χαρακτήρισαν ως κατεπείγοντα στη χθεσινή διάσκεψη Τύπου που παρέθεσαν. Οι δήμαρχοι προέβησαν ήδη στην κωδικοποίηση των προβλημάτων που προκαλούνται από τα έντονα καιρικά φαινόμενα και στην καταγραφή όλων των αναγκών, και όπως, πληροφορείται ο «Π», στην επιστολή τους οι δήμαρχοι προς τον ΠτΔ θέτουν ενώπιόν του τους προβληματισμούς τους για τις συνεχείς ζημιές που υπέστησαν δημότες και ζητούν να οριστεί από το κράτος συντονιστικό όργανο το οποίο σε συνεργασία με τους δήμους θα έχει την κεντρική ευθύνη σχεδιασμού και υλοποίησης σειράς αντιπλημμυρικών έργων. Το δεύτερο αίτημα των δημάρχων αφορά στην υιοθέτηση και χρηματοδότηση συγκροτημένου προγράμματος ριζικής αναβάθμισης των υποδομών των πόλεων, μεταξύ των οποίων και οδικά έργα. Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει ο «Π», τα αντιπλημμυρικά έργα που προτείνουν οι δήμοι κοστολογούνται γύρω στα 40 εκατ. ευρώ.
Να αναλάβει το ΣΑΛΗ τρίτη λύση που έπεσε στο τραπέζι την περασμένη εβδομάδα, και έφτασε στα χέρια των δημάρχων την Τρίτη, προέρχεται από τον δήμαρχο Λευκωσίας Κωνσταντίνο Γιωρκάτζη, και εκ πρώτης όψεως φαίνεται να αντιμετωπίζεται θετικά από αρκετούς δήμους. Ο δήμαρχος Λευκωσίας απέστειλε επιστολή προς τους συναδέλφους του και προτείνει το Συμβούλιο Αποχετεύσεως Λευκωσίας (ΣΑΛ) να αναλάβει να κτίσει ένα ενιαίο δίκτυο αγωγών όμβριων υδάτων. Μιλώντας στον «Π», ο κ. Γιωρκάτζης εξήγησε ότι η πρότασή του δεν είναι κάτι καινούριο για την Κύπρο, αφού την ίδια λύση εφάρμοσε πριν από χρόνια η επαρχία Λεμεσού. Ο δήμαρχος τόνισε αρχικά ότι «το κόστος για δημιουργία ενός τέτοιου αγωγού είναι πολύ πιο χαμηλό και θα εξυπηρετήσει όλη τη Λευκωσία». Να σημειωθεί ότι στη Λεμεσό πριν από 20 χρόνια ο δήμος αποφάσισε να επιβάλει στους δημότες, εκτός των αποχετευτικών τελών, και τέλη για όμβρια ύδατα, ενώ ο ΣΑΛΑ ανέλαβε την κατασκευή αγωγού όπου θα μεταφέρονταν τα όμβρια ύδατα. Το κόστος των τελών υπολογίζεται με βάση την εκτιμημένη αξία του ακινήτου που διαμένει ο δημότης. Αφορμή για την πραγματοποίηση του έργου ήταν η τότε διαφωνία των πέντε δήμων της πόλης για τα αντιπλημμυρικά έργα που θα έπρεπε να γίνουν άμεσα. Ο δήμαρχος Λευκωσίας επ’ αυτού του σημείου σχολίασε πως από τη στιγμή που τα τέλη θα είναι χαμηλά και δεν θα πλημμυρίζουν γειτονιές και σπίτια, δεν πρέπει η πρότασή του να αντιμετωπιστεί καχύποπτα. Πρόσθεσε ότι «ο Δήμος Λευκωσίας αντιμετωπίζει πρόβλημα κυρίως στο κέντρο και προτείναμε στους καταστηματάρχες να αναλάβουμε την τοποθέτηση νέων αγωγών, ωστόσο αρνήθηκαν διότι επηρεάζονται, όπως υποστηρίζουν, τα μαγαζιά τους».
Κατάλογος με εννέα έργα Ο Δήμος Στροβόλου, σύμφωνα με τον δήμαρχο Αντρέα Παπαχαραλάμπους, έχει κωδικοποιήσει πέντε περιοχές που χρήζουν σοβαρής υποδομής. Αυτές είναι:
-Λεωφ. Τσερίου και περιοχές ένθεν και ένθεν του δρόμου. Στην εν λόγω περιοχή παρατηρείται ελλιπής ή/και παντελής έλλειψη συστήματος παροχέτευσης όμβριων υδάτων και για θεραπεία του προβλήματος θα πρέπει να καταστεί δυνατή η εκτέλεση του έργου της διαμόρφωσης της οδού Τσερίου.
-Λεωφ. Αθαλάσσης (τμήμα από οδό 28ης Οκτωβρίου έως οδό Γρ. Καρεκλά). Απαιτείται η ενίσχυση του υφιστάμενου συστήματος παροχέτευσης ομβρίων υδάτων με συμπληρωματικά έργα.
-Λεωφ. Αθαλάσσης στη συμβολή με οδό Παπανικολή. Απαιτείται η ενίσχυση του υφιστάμενου συστήματος παροχέτευσης όμβριων υδάτων με συμπληρωματικά έργα.
-Συμβολή οδών I. Χρ. Χ’’Ιωσήφ - Περικλέους και Α. Αβρααμίδη. Απαιτείται ενίσχυση του συστήματος παροχέτευσης όμβριων υδάτων με συμπληρωματικά έργα.
-Οδός Αλεξανδρουπόλεως
Ο δήμαρχος Αγλαντζιάς Χαράλαμπος Πετρίδης από πλευράς του αναφέρει τέσσερις περιοχές που χρήζουν άμεσων αντιπλημμυρικών έργων στον δήμο του. Οι περιοχές είναι:
-Λεωφόρος Αμμοχώστου παρά τη συμβολή της με την οδό Καντάρας και Καλαβρύτων.
-Λεωφόρος Ομήρου και Οδού Κωνσταντίνου Καβάφη.
-Οδός Ψυχάρη και Καλλιθέας.
-Λεωφόρος Λεμεσού παρά το Aluminium Tower.
Μιλώντας στον «Π», ο κ. Πετρίδης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη λεωφόρο Αμμοχώστου, εξηγώντας ότι χρειάζεται ενίσχυση της υποδομής του δικτύου αποχέτευσης όμβριων υδάτων στην οδό Καντάρας και τοποθέτηση νέου δικτύου οχετών, σημειώνοντας ότι το κράτος πρέπει να στηρίξει άμεσα τα έργα των δήμων.
3 εκατ. για το κανάλι του Κλήμου Κωδικοποιώντας τα προβλήματα, ο Δήμος Γερίου αναφέρει ότι προκύπτει η ανάγκη για έξι αντιπλημμυρικά έργα. Σύμφωνα με τον δήμαρχο Νεόφυτο Παπαλαζάρου, υπάρχει άμεση ανάγκη για δημιουργία δύο γεφυριών, το ένα στην οδό Πυροΐου και το δεύτερο στην οδό Φοινικούδων. Το κάθε γεφύρι θα στοιχίσει στον δήμο 70 χιλ. ευρώ περίπου. Ο δήμαρχος τονίζει επίσης ότι αντιπλημμυρικά έργα με πολύ μεγάλο κόστος θα πρέπει να γίνουν στην περιοχή Μαζέρες. Σύμφωνα με το Τμήμα Αναπτύξεως Υδάτων, θα πρέπει ο ποταμός να παραμείνει ανοιχτός και αυτό δημιουργεί προβλήματα στον σχεδιασμό του έργου. Το πρόβλημα στη συγκεκριμένη περιοχή χαρακτηρίζεται από τον δήμο τεράστιο. Ο κ. Παπαλαζάρου προτείνει επίσης να γίνει ανακατασκευή του γεφυριού στην οδό Τάσου Ισαάκ. Αντιπλημμυρικά έργα επείγονται να γίνουν και στις οδούς Αγίου Ιλαρίωνα και Ομόνοιας, καθώς και στην οδό Γρηγόρη Αυξεντίου, κάτω από την εκκλησία της Χρυσογεριώτισσας.
«Αγκάθι» ο ΚλήμοςΤο μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο κανάλι του Κλήμου (παραπόταμος του Πεδιαίου), όπου από τη Λακατάμια το νερό ρέει προς την Έγκωμη και τον Άγιο Δομέτιο. Όπως έγραψε ο «Π», υπάρχουν δύο λύσεις. Η πρώτη είναι να γίνει παρέμβαση και το νερό να περνά από την Ανθούπολη και μετά να καταλήγει στους δήμους και η δεύτερη λύση είναι να δημιουργηθούν δεξαμενές κατακράτησης όμβριων υδάτων. Το συγκεκριμένο έργο κοστολογείται στα 3 εκατ. ευρώ. Στο μεταξύ, «πονεμένη ιστορία» ανέφερε στον «Π» η δήμαρχος Φωτούλα Χατζήπαπα ότι είναι τα αντιπλημμυρικά έργα που χρειάζεται η Λακατάμια στη λεωφόρο Αγίου Γεωργίου και τη χαρακτήρισε μια δεύτερη λεωφόρο Τσερίου.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.