Δεν εφαρμόστηκαν ακόμη τα «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας για τις νέες εγγραφές

ΜΙΡΑΝΤΑ ΛΥΣΑΝΔΡΟΥ Δημοσιεύθηκε 1.10.2019
Δεν εφαρμόστηκαν ακόμη τα «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας για τις νέες εγγραφές
Πέρασαν έξι μήνες από την ψήφιση των νέων τελών κυκλοφορίας, αλλά οι δυσκολίες «προσαρμογής» του νέου λογισμικού του ΤΟΜ καθυστερεί την εφαρμογή τους.

Τα νέα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων τα οποία εγκρίθηκαν από τη Βουλή στις 15 περασμένου Μαρτίου, μετά από το μεγάλο παζάρεμα που διήρκεσε αρκετές συνεδρίες των κοινοβουλευτικών Επιτροπών Μεταφορών και Οικονομικών, δεν τέθηκαν ακόμη σε εφαρμογή! Έξι και πλέον μήνες από τη ψήφιση του σχετικού νόμου που άλλαξε τη φόρμουλα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας κατά τρόπο που τα μεγαλύτερης ηλικίας νεοεγγραφέντα οχήματα και συνεπώς παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας να πληρώνουν περισσότερο τέλος κυκλοφορίας, δεν έγινε εφικτό να τεθεί σε λειτουργία από το νέο λογισμικό στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ).


Μόνο ο φόρος
Όπως μας πληροφόρησε ο αναπληρωτής διευθυντής του ΤΟΜ Γιάννης Νικολαΐδης, το πρώτο σκέλος της μεταρρύθμισης που επιχειρήθηκε, αυτό που αφορά τον εκμηδενισμό του φόρου κατανάλωσης οχημάτων, έχει μπει σε εφαρμογή. Όχι, όμως, το δεύτερο σκέλος που αφορά τον νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας οχημάτων.

Τελικές δοκιμές
Σύμφωνα με τον Γιάννη Νικολαΐδη κατά τη διάρκεια της τροποποίησης των παραμέτρων του λογισμικού το οποίο υπολογίζει τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων υπήρξαν δυσκολίες, διότι οι αλλαγές ήταν πολλές και μεγάλες. Αυτήν τη στιγμή, σημείωσε, παραδόθηκε το σύστημα από την εταιρεία που ανέλαβε το έργο και γίνονται οι τελικές δοκιμές λόγω των τροποποιήσεων που έπρεπε να γίνουν. Όπως σημείωσε ο αναπληρωτής διευθυντής του ΤΟΜ, το σύστημα δοκιμάζεται σε μία καθαρά τεχνική διαδικασία, ώστε να διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχουν λάθη. Δεν αποκλείει, πάντως, να τεθεί σε εφαρμογή ακόμη και τις επόμενες εβδομάδες. «Εργαζόμαστε πυρετωδώς ώστε να ετοιμαστεί το σύστημα πληροφορικής για να το θέσουμε το συντομότερο δυνατό σε εφαρμογή. Τα τελευταία τεστ πήγαν πολύ καλά, αλλά χρειάζονται κι άλλες δοκιμές», είπε.

200 οχήματα λιγότερα τον μήνα

Η καθυστέρηση στην εφαρμογή των νέων πράσινων τελών κυκλοφορίας βόλεψε θεωρητικά τους εισαγωγείς μεταχειρισμένων, οι οποίοι είναι λογικό ότι σε αυτήν την περίοδο χάριτος που τους δόθηκε προσπαθούν να βγάλουν από την αγορά τα μεγαλύτερης ηλικίας αυτοκίνητα (8-10 ετών που εκπέμπουν και περισσότερους ατμοσφαιρικούς ρύπους) τα οποία τώρα με βάση το υφιστάμενο σύστημα έχουν χαμηλότερο τέλος κυκλοφορίας και αν τους μείνουν δεν θα μπορέσουν να τα διοχετεύσουν στην αγορά αφού την επομένη της εφαρμογής των νέων τελών κυκλοφορίας θα έχουν ακριβότερο τέλος.

Αυτό που αναμένεται να γίνει με την εφαρμογή των νέων τελών είναι η στροφή εν μέρει στα καινούργια αυτοκίνητα τα οποία θα καταστούν πιο ανταγωνιστικά σε σχέση με τα μεταχειρισμένα. Ειδικά στα μεγάλου κυβισμού καινούργια οχήματα αναμένεται να έχουν μεγαλύτερη προτίμηση λόγω του μηδενικού φόρου κατανάλωσης που θα καθιστά την τιμή τους συγκρίσιμη με τα μεταχειρισμένα, αλλά και του χαμηλότερου τέλους κυκλοφορίας.

Με βάση τα στατιστικά, τους τελευταίους μήνες δεν άλλαξαν ιδιαίτερα οι ισορροπίες στις πωλήσεις, με τους εισαγωγείς των μεταχειρισμένων σαλούν να έχουν μια διείσδυση στην αγορά της τάξης του 66-68%. Οι ρυθμοί της αγοράς αυτοκινήτου κινήθηκαν ωστόσο σε ελαφρώς χαμηλότερους ρυθμούς αφού κατά μέσο όρο φέτος πωλούνται γύρω στα 200 οχήματα λιγότερα τον μήνα σε σχέση με πέρσι. Κάποιοι λίγοι ενδεχομένως να ανέστειλαν την αγορά αυτοκινήτου αναμένοντας τα νέα τέλη κυκλοφορίας.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Ο ΣΥΡΙΖΑ επιστρέφει στην πολιτική» - Ο Σωκράτης Φάμελλος στον «Π» για το χτες, το σήμερα και το αύριο του...
ΕΛΛΑΔΑ

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επιστρέφει στην πολιτική» - Ο Σωκράτης Φάμελλος στον «Π» για το χτες, το σήμερα και το αύριο του...

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επιστρέφει στην πολιτική» - Ο Σωκράτης Φάμελλος στον «Π» για το χτες, το σήμερα και το αύριο του...

Η Κύπρος ενώπιον μιας νέας Συρίας: Ο φόβος της αναγνώρισης τ/κ κράτους – Το καλό και το κακό σενάριο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η Κύπρος ενώπιον μιας νέας Συρίας: Ο φόβος της αναγνώρισης τ/κ κράτους – Το καλό και το κακό σενάριο

Η Κύπρος ενώπιον μιας νέας Συρίας: Ο φόβος της αναγνώρισης τ/κ κράτους – Το καλό και το κακό σενάριο

Επίσκεψη Στάρμερ: Οι Βρετανοί επανέρχονται δριμύτεροι στο Κυπριακό - Μυστική συνάντηση με τους Μενελάου και Ονάρ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Επίσκεψη Στάρμερ: Οι Βρετανοί επανέρχονται δριμύτεροι στο Κυπριακό - Μυστική συνάντηση με τους Μενελάου και Ονάρ

Επίσκεψη Στάρμερ: Οι Βρετανοί επανέρχονται δριμύτεροι στο Κυπριακό - Μυστική συνάντηση με τους Μενελάου και Ονάρ

Η λίστα των πιο επικίνδυνων εγκληματιών στην Ευρώπη - Δύο συνδέονται με την Κύπρο (φώτο)
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η λίστα των πιο επικίνδυνων εγκληματιών στην Ευρώπη - Δύο συνδέονται με την Κύπρο (φώτο)

Η λίστα των πιο επικίνδυνων εγκληματιών στην Ευρώπη - Δύο συνδέονται με την Κύπρο (φώτο)

Ο Στ. Παπασταύρου στον «Π» για την ΟΜΟΝΟΙΑ, την ΚΟΠ, τον Κούμα, το κυπριακό ποδόσφαιρο και λίγο για… πολιτική
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Στ. Παπασταύρου στον «Π» για την ΟΜΟΝΟΙΑ, την ΚΟΠ, τον Κούμα, το κυπριακό ποδόσφαιρο και λίγο για… πολιτική

Ο Στ. Παπασταύρου στον «Π» για την ΟΜΟΝΟΙΑ, την ΚΟΠ, τον Κούμα, το κυπριακό ποδόσφαιρο και λίγο για… πολιτική