Σε ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν υπηρεσίες ενοικίασης ηλεκτρονικών πατινιών για τη μετάβαση από ένα σημείο της πόλης σε άλλο.
Δεν ικανοποιήθηκε ο βουλευτής Κυριάκος Χατζηγιάννης από την απάντηση που είχε λάβει τον περασμένο Ιούνιο από το Υπουργείο Μεταφορών αναφορικά με τη μη... ρύθμιση της κυκλοφορίας των ηλεκτροκίνητων σκούτερ και επανήλθε με νέα ερώτηση καλώντας τη Βασιλική Αναστασιάδου να επανεξετάσει και να ανακαλέσει την προηγούμενη απόφαση του υπουργείου της προχωρώντας σε νομοθετική ρύθμιση του θέματος.
Όπως είχε τότε ενημερώσει η υπουργός τη Βουλή, ύστερα από διάλογο με τους τεχνοκράτες του δικού της υπουργείου, του Υπ. Δικαιοσύνης, της Αστυνομίας και των ενδιαφερόμενων δήμων, προέκυψε διαφωνία στο ποιος θα ήταν ο επόπτης της νέας νομοθεσίας. Ποιος θα έλεγχε δηλαδή τα e-scooters. Ούτε η Αστυνομία ούτε οι δήμοι ήθελαν να αναλάβουν αυτή την ευθύνη! Παρ’ όλα αυτά, είχε πει τότε η υπουργός, το Υπ. Μεταφορών είχε προχωρήσει στη σύνταξη προσχεδίου νομοσχεδίου, το οποίο τέθηκε ενώπιον της Νομικής Υπηρεσίας και αποσκοπούσε στη ρύθμιση της διακίνησης των e-scooters στο δημόσιο οδικό δίκτυο. Η Νομική Υπηρεσία, εξηγούσε η κ. Αναστασιάδου, μετά τη μελέτη του νομοσχεδίου έθετε σειρά ερωτημάτων τα οποία ουσιαστικά αφορούσαν τη ρύθμιση της αγοράς και όχι τη ρύθμιση διακίνησης των e-scooters. «Φάνηκε, δηλαδή, ότι πριν τη ρύθμιση της διακίνησης των σκούτερ θα πρέπει να προηγηθεί η ρύθμιση της αγοράς». Ως εκ τούτου, κατέληγε η υπουργός, και λαμβανομένου υπόψη ότι τα ίδια προβλήματα κατάταξης, διαχείρισης, αστυνόμευσης και ρύθμισης των λεγόμενων «personal mobility vehicles» αντιμετωπίζουν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες και μάλιστα γίνεται μια προεργασία στο πλαίσιο προσπάθειας έκδοσης σύστασης ή εναρμονιστικών μέτρων, η προσπάθεια νομοθετικής ρύθμισης φαίνεται να μην μπορεί να προωθηθεί περαιτέρω, στο παρόν τουλάχιστον στάδιο.
Ο κ. Χατζηγιάννης στη, δεύτερη, ερώτησή του κάνει λόγο για αυξημένο αριθμό e-scooter αλλά και ποδηλάτων που κινούνται με μπαταρία στους δρόμους της Κύπρου με αποτέλεσμα η πυκνή κυκλοφορία στο δημόσιο οδικό δίκτυο να οδηγεί σε μεγάλους και απρόβλεπτους κινδύνους για τους χρήστες. «Ως εκ τούτου, η πολιτεία καθίσταται υπεύθυνη σε κάθε ενδεχόμενη απώλεια ανθρώπινης ζωής», προειδοποιεί. Και καταλήγει: «Πληροφοριακά σας ενημερώνουμε ότι και άλλες χώρες βρίσκονται στη διαδικασία νομοθετικής ρύθμισης του εν λόγω θέματος όπως π.χ. η Γερμανία. Σας καλώ να επανεξετάσετε και να ανακαλέσετε την προηγούμενη απόφασή σας για μη νομοθετική ρύθμιση του θέματος».
Σύμφωνα με την έρευνα του «Π» τα ηλεκτρικά πατίνια, τα οποία εμπίπτουν σε έναν νέο ορισμό, τη «μικροκινητικότητα», παίρνουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στις διακινήσεις των πολιτών και άρχισαν να καθιερώνονται. Ειδικά στη Γερμανία, όπου τα e-scooters θεωρούνται από το αρμόδιο υπουργείο «η πραγματική εναλλακτική επιλογή για το αυτοκίνητο», η χώρα πριν από μερικούς μήνες άνοιξε νομοθετικά τον δρόμο για οδήγησή τους από άτομα άνω των 14 ετών σε ποδηλατόδρομους και δρόμους. Τα e-scooters είναι μικρά, πτυσσόμενα, ηλεκτροκίνητα, φτάνουν τα 20 χλμ/ώρα και αρκετά κυκλοφορούν και στην Κύπρο. Στις Βρυξέλλες και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν μάλιστα αναπτυχθεί και υπηρεσίες ενοικίασης e-scooters, τα οποία ο χρήστης μπορεί να πάρει για να μεταφερθεί από το ένα σημείο της πόλης στο άλλο.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.