Αποχή από τα μαθήματά τους τήρησαν κατά την τρίτη και τέταρτη διδακτική περίοδο οι μαθητές Γυμνασίων, Λυκείων και Τεχνικών Σχολών, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να εφαρμόσει το σύστημα εξετάσεων τετραμήνων από την υφιστάμενη σχολική χρονιά.

Συγκεκριμένα σε ανακοίνωσή της η ΠΣΕΜ αναφέρει ότι εξέφρασε πολλές φορές την αντίθεση της «στο εγκληματικό μέτρο των εξετάσεων ανά τετράμηνο» καταθέτοντας πολλάκις τους λόγους διαφωνίας της, χωρίς να πάρει ποτέ ικανοποιητική απάντηση και προειδοποιούσε ότι δεν θα επιτρέψει να εφαρμοστούν.

«Σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος δεν πρέπει να επιτρέψει να κτυπηθεί κατ’ αυτόν τον τρόπο το δημόσιο σχολείο. Απαιτούμε άμεσα ακύρωση της εφαρμογής των εξετάσεων ανά τετράμηνο. Οι δεσμεύσεις μας απέναντι στο μαθητόκοσμο και οι συλλογικές αποφάσεις του μαθητικού κινήματος θα γίνουν πράξη. Καλούμε όλους τους μαθητές σε αποχή από τα μαθήματα την Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου την 3η και 4η περίοδο. Σε αυτό τον αγώνα έχουμε και τη στήριξη των καθηγητών μας που αγωνίζονται και αυτοί ενάντια στην εφαρμογή των εξετάσεων ανά τετράμηνο», προσθέτει.

Η ΠΣΕΜ εκφράζει, παράλληλα, την αλληλεγγύη της και στηρίζει τους καθηγητές τους που θα πραγματοποιήσουν μονόωρη στάση εργασίας στις 25 Σεπτεμβρίου ενάντια στις εξετάσεις ανά τετράμηνο, αλλά και για να υπερασπιστούν τα εργασιακά τους δικαιώματα.

Η ΠΣΕΜ αναφέρει, επιπρόσθετα, ότι τα χρονοδιαγράμματα που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας καθώς και η φιλοσοφία της εφαρμογής του νέου σχεδίου αξιολόγησης του μαθητή και των εξετάσεων ανά τετράμηνο, επιβεβαιώνουν όλα αυτά για τα οποία προειδοποιούσε.

«Η ύλη δεν έχει μειωθεί, ενώ ο διδακτικός χρόνος μειώνεται βάζοντας απίστευτη πίεση, τόσο στους μαθητές, όσο και στους καθηγητές. Οι καθηγητές μας θα μετατραπούν σε απλούς βαθμολογητές, καθώς δεν θα προλαβαίνουν να έχουν την απαιτούμενη επαφή με τους μαθητές για να επιλύουν τις μαθησιακές τους δυσκολίες, αλλά και για να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη. Οι μαθητές δεν θα ασχολούνται σχεδόν καθόλου με τα μη εξεταζόμενα μαθήματα δίνοντας βαρύτητα μόνο στα εξεταζόμενα, γεγονός που θα κτυπήσει ακόμη περισσότερο την έννοια της ολόπλευρης μόρφωσης», προσθέτει.
Η ΠΣΕΜ αναφέρει ότι οι εξετάσεις ανά τετράμηνο με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσουν στην αύξηση της παραπαιδείας, του άγχους και της πίεσης για τους μαθητές.

«Επιπρόσθετα το Υπουργείο Παιδείας παρόλες τις διακηρύξεις του, δεν υιοθέτησε σχεδόν καμία από τις προτάσεις των εμπλεκόμενων φορέων όσο αφορά το σχέδιο αξιολόγησης του μαθητή, δείχνοντας ακόμα μια φορά πόση βαρύτητα δίνει στο ΄διάλογο΄», καταλήγει.